26/09/2025
Landsturnstevnet 2025, Nærbø Rogaland.
Arrangementet tok sted fra 5-10 juli i typisk vestlandsvær, grått og vått! Som bildene viser fikk vi heldigvis en dag med sol og vind, og kunne iaktta surfing i bølger likt det jeg hadde opplevd langs strendene til Kanariøyene. Havet er jo det samme!
Det var dager med timesvis trening for å få på plass alle detaljer, alle enere på rett plass i forhold til toere, rekker og linjer i et sinnrikt system. Avslutningsvis dannet ca 600 damer det norske flagget i rødt, hvitt og blått. Dessverre har jeg ikke klart å tak i bilde fra det som måtte være litt av et syn!
Vi var ca 800 utøvere, alder fra 18-90 i fellestroppen som hadde tema «Together we stand» med sangene «Uptown Funk» som viste en verden i harmoni som beveget seg som gruppe i samme retning, «Uprising» handlet om splid og uenighet, forflytning fra hverandre. «Together We stand» var hovedtema og her jobber alle tre nivå sammen i samme øvelse. I «You’re the Voice» samlet alle seg til en enhet igjen. Den siste sangen «NFL on Fox» ble brukt til å danne flagget som en siste formasjon og var inspirert av Hans Majestet Kongens Garde.
Selvfølgelig var det også en heidundrande fest for alle. Danseglade turnere på golvet i alt fra rock til linedans og macarena på et golv som borda blei rydda bort etter hvert som plassen blei for liten!
Nærbø har all grunn til å være stolte over å ha fått i havn et flott landsturnstevne med troppsoppvisninger og individuelle oppvisninger av høy kvalitet.
I år hadde jeg 51 stevner og fikk nok en lenke. Er glad for fremdeles å kunne oppleve dette!
Brit ☺️🤸🏼♀️