Øvrebyen

Øvrebyen Øvrebyen er den eldste bydelen i Kongsvinger, karakterisert av den gamle trehusbebyggelsen og festningen på toppen.

07/04/2026

ÅRSMØTE I GAMLE ØVREBYEN VEL

Det er tid for årsmøte, og vi håper å se deg der.

Sted: «Anne Overud selskabeligheder»
(1. etg. i Mathesongården på Herdalshjørnet)
Dato: Onsdag 15. april
Tid: Kl. 19.00

Vi går gjennom de vanlige årsmøtesakene.
Det har ikke kommet inn noen forslag eller saker i forkant.

Vel møtt til en hyggelig og viktig samling for bydelen.

Med vennlig hilsen
Gamle Øvrebyen vel

Historiekveld i Øvrebyen!Tirsdag 25. november kl. 18.15 inviterer Gamle Øvrebyen Vel til foredrag med Knut Østbøll i Ann...
19/11/2025

Historiekveld i Øvrebyen!
Tirsdag 25. november kl. 18.15 inviterer Gamle Øvrebyen Vel til foredrag med Knut Østbøll i Anne Overud Selskabeligheder.

Knut tar oss med til Øvrebyen slik han husker den fra oppveksten på 1950–60-tallet, og deler historier om menneskene, gårdene og nabolaget mellom Røhneløkka, Herdahlshjørnet, Storgata og Georg Stangs gate.

Vi serverer kaffe og vafler – og arrangementet er gratis og åpent for alle.

Les mer på vår nettside: https://www.ovrebyen.no/2025/11/foredrag-med-knut-ostboll-personligheter-i-ovrebyen/

31/10/2025

🎃 Halloween 🎃

Vi minner igjen om kjøreregler for at alle får en fin kveld! 👻

Vi vet mange synes det er ekstra stas å gå rundt i Øvrebyen for en runde knask eller knep, og hvis du vil ha de skumle små på døra kan du sette på utelyset og pynte ved inngangsdøra. Barna går pent forbi der lyset er skrudd av.
Hvis det ringer på døra og du ikke har knask går barna likevel høflig videre; knep er ikke lov.

🧟‍♀️Det er kun 31.oktober det er lov å gå «knask eller knep», og det skal være slutt senest kl. 21.

🧟‍♀️Og til dere som skal ut og gå: husk refleks!

🧌🪦🧛‍♂️🧟‍♂️🧛⚰️🧟🧙‍♀️

☕🍰
31/10/2025

☕🍰

Kvinnemuseets kafé byr på supper og hjemmebakte kaker. Gå ikke glipp av vår legendariske bohemkake. Rettene kan nytes enten i blåkjøkkenet, dagligstuen, ute på sveitserstilverandaen eller i hagen. Samme åpningstider som museet.

Nå blir det endelig nydelig musikk i bydelen vår! 🎼🎹🎻
25/09/2025

Nå blir det endelig nydelig musikk i bydelen vår! 🎼🎹🎻

Snart tid for utekino!I fjor ble det Wonka – i år har vi valgt en film som treffer de litt eldre også. Når mørket faller...
28/08/2025

Snart tid for utekino!

I fjor ble det Wonka – i år har vi valgt en film som treffer de litt eldre også. Når mørket faller på i Herdahlsparken lørdag 6. september, ruller den nyeste Mission Impossible-filmen over lerretet.

Tom Cruise og storslått action under åpen himmel i Øvrebyen – det blir en kveld å huske!

Billetter selges i døra fra kl. 19. Gratis for medlemmer av Gamle Øvrebyen Vel (og husstanden deres), kr 130,- for andre.

✂️🌳
17/08/2025

✂️🌳

✂️🌿 Klipp hekken før skolestart 🌿✂️

Nå nærmer det seg skolestart, og mange barn og unge skal ferdes til og fra skolen til fots og på sykkel. For å gjøre skoleveien trygg, minner vi om at alle huseiere har ansvar for å holde hekk, busker og trær klippet slik at de ikke skaper uoversiktlige eller farlige situasjoner langs veiene.

Takk for at du bidrar til en tryggere skolevei for barna våre 💚

15/08/2025

På mandag er det skolestart igjen, og våre barn skal ut i trafikken. 🚸

Vi anbefaler å bruke helgen til å se over om frodige hekker og buskas lener seg ut i bilveien. Vi må sørge for og god sikt og passasjer for både gående og syklende. 🚶🚴🏼‍♀️

GIR er åpent lørdag 16.august mellom 10 og 14, så hageavfall kan også kjøres unna.

God hagehelg! 👩🏼‍🌾

20/06/2025

Har du husket å betale medlemskontingent for 2025?

Alle som bor eller har eiendom innenfor velets grenser og betaler kontingent er medlem av Gamle Øvrebyen vel. I 2025 er medlemskontingent satt til 350,- som kan vippses til 103199.
Er du usikker på om din eiendom tilhører velet?

Kontakt styret på [email protected].

Loppis i Rynnings gate 12 er i gang på Liv i Leiren!
07/06/2025

Loppis i Rynnings gate 12 er i gang på Liv i Leiren!

For et program 🎉Vi gleder oss til å ta imot besøk på lørdag og lage Liv i Leiren sammen med dere! Velkommen til Øvrebyen...
04/06/2025

For et program 🎉

Vi gleder oss til å ta imot besøk på lørdag og lage Liv i Leiren sammen med dere!

Velkommen til Øvrebyen!

Byen Vår Kvinnemuseet Kongsvinger museum Anne Overud selskabeligheder Kafé Bohem

Adresse

Løkkegata
Kongsvinger
2213

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Øvrebyen legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Organisasjonen

Send en melding til Øvrebyen:

Del