10/06/2026
Forsknings- og høyere utdanningsminister Sigrun Aasland og Ordfører i Kongsberg - Line Spiten besøkte oss i dag i anledning Fontenehus Norge sin nasjonale kampanje . De, som oss, er opptatt av hva man kan gjøre for å motvirke isolasjon og utenforskap.
☀️
En vei tilbake til samfunnsdeltakelse starter med tilhørighet. Om det er studier, jobb eller bare det å få fotfeste igjen som er målet, er å være med i et fellesskap en viktig del av løsningen. Medlem på Fontenehuset Kongsberg, Cornelia Rogstad, sa det så tydelig: “Denne dagen sender vi et budskap om HÅP, hvor vi sier: Vi ser deg, DU ER IKKE ALENE.”
☀️
Isolasjon og ensomhet kan starte med psykemeldingen som skulle gjøre deg friskere: “Kongsberg er et ressurssterkt samfunn, men samtidig ser vi at det er mange som er psykemeldt og kjenner på utenforskap, og trenger støtte. Fontenehuset er en viktig ressurs for kommunens innbyggere.”, sa Line Spiten.
☀️
Sigrun Aasland fortsetter: “Det viktigste vi har i landet vårt er fellesskap. Fontenehuset har skapt et godt samarbeid med Fagskolen Viken. Fagskolen har både korte og lange utdanninger, som gjør det overkommelig for flere å utdanne seg og komme ut i jobb. Tusen takk til Fontenehuset og jobben dere gjør med å skape et fellesskap, for ingen blir friskere av å sitte alene.”