Vi er et skolekorps for Kolbotn og Vassbonn skolekretser, og vi har medlemmer fra både barneskole, ungdomsskole og videregående skole. En av de viktigste inntekstkildene for Kolbotn pike- og guttemusikkorps opp gjennom årene har uten tvil vært loppemarkedet. Kontingenten som hver enkelt betaler, er på langt nær nok til å dekke utgiftene ved å drive et korps. Det trengs penger til både uniformer, i
nstrumenter, opplæring, dirigenter og korpsturer. Korpset har holdt jevnlige loppemarkeder siden 1973, og inntektene for loppemarkedet i 1978 utgjorde 31 000 kroner. Stedene hvor loppemarkedet har blitt avhold har variert fra Stabburet i Kolbotn sentrum, plassen utenfor samfunnshuset, rådhusets P-plass og Ingieråsen skole. Loppemarked som aktivitet gir samhold og godt vennskap i korpset ved at både foreldre og korpsmedlemmer jobber side om side. At "gamle entusiaster" fremdeles møter opp, selv om barna har sluttet i korpset, er vel det beste bevis på at dette er både sosialt og moro.