Civitan Holmestrand

Civitan Holmestrand Kontaktinformasjon, kart og veibeskrivelse, kontaktskjema, åpningstider, tjenester, stjerner, bilder, videoer og kunngjøringer fra Civitan Holmestrand, Frivillig organisasjon, Gurannveien 25D, Holmestrand.

Påsken er her og vi i Civitanklubbene har pakket 40 matposer som skal gå til barnefamilier. Vi prøver å sette sammen mat...
24/03/2026

Påsken er her og vi i Civitanklubbene har pakket 40 matposer som skal gå til barnefamilier. Vi prøver å sette sammen matvarer som passer nettopp til Påsken og selvfølgelig også litt godis. Håper dette faller i smak for både stor og liten.
Vi har ingen ting med utdelingen å gjøre, så dette ble levert hos Hjertelaget som tar seg av det. Behovet er veldig stort og da føles det godt å kunne gi en hjelpende hånd. Da er det bare å ønske alle og en hver en fortreffelig Påske🐔🐣🐇🌞

19/03/2026

PROSJEKT GLEDE=SVELER♥️

Imorgen, fredag 20 mars skal vi dele ut sveler GRATIS, på coop extra GULLHAUG for å spre glede, rett og slett fordi prosjekt glede ikke bare handler om å dele ut mat i påsken men også dele ut GLEDE til absulutt alle♥️♥️

Så imorgen står Ask Grønli (jeg) og Brita Taanevig (mormor), på extra på Gullhaug med sveler og tillåmed kanskje popcorn??!!! Hvem vet, kom å finn det ut da vel🤩.

Vi står der fra ettermiddagen av (16:30) og ut kvelden tenker vi. Gleder oss til å se deg akuratt der♥️♥️✨🥰

(PS: er også mulig og støtte prosjekt med penger, men i utgangspunktet er alt gratis♥️)

Vi har bestemt oss for å gjøre litt annet enn å sitte på møtelokalet hver gang det er møter. Hvorfor ikke ta en petanque...
17/03/2026

Vi har bestemt oss for å gjøre litt annet enn å sitte på møtelokalet hver gang det er møter. Hvorfor ikke ta en petanquekveld, kom det et forslag på? Vi arrangerer jo petanque når det er aktivitet mot rus og mange av oss har ikke prøvd eller kan dette spillet. Vi bestilte leie av hallen til Petanqueklubben og sendte invitasjon til Gyda. Det ble en alle tiders kveld med nesten 30 spillere som koste seg og syntes dette var veldig moro. Vi avsluttet kvelden med pizza og en debrif. Selvskryt var lov😎 Tror dette frista til gjentagelse😀

Det går mot jul enten en vil eller ikke. Ute er plenen grønn og regnet bøtter ned. Ikke mye julestemning å spore ute, me...
18/12/2025

Det går mot jul enten en vil eller ikke. Ute er plenen grønn og regnet bøtter ned. Ikke mye julestemning å spore ute, men så får vi heller lag litt god stemning inne isteden.
Som vi pleier nå til jul, har vi i Civitanklubbene vært på Rema 1000 og pakket 30 matposer. Det er fortsatt alt for mange som sliter med å få endene til å møtes. Veldig trist at det er så mange som trenger en håndsrekning, men da er det godt å kunne være den støtten som trengs. Med på laget har vi Lisbeth Norhall som har drevet med dette i mange år og vet hvem som trenger dette mest, til å ta seg av utleveringen. Hun har et samarbeide med Hjertelaget som drives av Filadelfiakirken.
Ønsker alle en riktig god jul fra oss i Civitan Gyda og Civitan Holmestrand

Hvis du har litt tid til overs og ønsker å gjøre en forskjell i lokalsamfunnet kan kanskje Civitan være tingen for deg. ...
02/12/2025

Hvis du har litt tid til overs og ønsker å gjøre en forskjell i lokalsamfunnet kan kanskje Civitan være tingen for deg. Vi er en herreklubb som har det veldig hyggelig sammen og som ønsker å bli flere. Så er du mellom 25-30 år og oppover er det bare å ta kontakt.

Overskuddet fra Bacalaoen går til Matutdelings prosjektetDa er det bestemt fra Civitan Gyda og Civitan Holmestrand at ov...
23/10/2025

Overskuddet fra Bacalaoen går til Matutdelings prosjektet
Da er det bestemt fra Civitan Gyda og Civitan Holmestrand at overskuddet fra årets Bacalaofest går til Matutdelings prosjektet vårt. Overskuddet i år ble på ca. 38.000 kr. Vi ønsker derfor å rette en stor takk til alle som var innom oss på Bacalaofesten for å støtte oss i vårt viktige arbeid. Det har i år blitt utvidet fra en gang i året til tre ganger, fordi behovet er stort. Siden kommunens prosjekt Matkurven ble nedlagt syntes vi det var på sin plass å utvide vår matutdeling. Påsken var første utdeling og så var det til skolestart og nå skal vi levere til jul. De som mottar en matpose er eldre mennesker som har det trangt og vanskelig økonomisk og barnefamilier i samme situasjon. Det pakkes 40 matposer hver gang. Vi står ikke selv for utdelingen, så hvem som får dette har vi ingen kontroll på. Matposene pakkes på Rema 1000 hvor vi er så heldig å få stå og pakke dette. Dette blir tilpasset om det er barnefamilier eller eldre og hvilken høytid vi går i møte. Vi håper og ønsker at dette er med på å gjøre en forskjell og at høytiden er litt lettere å gå i måte. Ønsker ALLE en riktig god jul!
🎄

Mandag 6. okt hadde vi temamøtet og temaet denne gang var demens. Dette fordi dette er en sykdom som gjør mye med oss so...
07/10/2025

Mandag 6. okt hadde vi temamøtet og temaet denne gang var demens. Dette fordi dette er en sykdom som gjør mye med oss som menneske og er en stor belastning for de pårørende. Da var det fint å få besøk av Karete Solberg Skjeldal og Linn Ødegård Olsen fra Hukommelsesteamet i kommunen.
Levealderen øker og sjansen for å få demens øker også med alderen. De vanligste demensdiagnosene i Norge er Alzheimers sykdom (60-70 % av tilfellene), vaskulær demens (rundt 20 %), demens med Lewy-legemer (ca. 10 %) og frontotemporal demens (5-10 %).
Vi fikk god informasjon om alle disse fire diagnosene og om hvilke tilbud kommunen har. Medisinen som finnes i dag bare bremser utviklingen av sykdommen så det er viktig å få en tidlig diagnose.

Bacalaofest 30. aug 2025Vi serverer Bacalao en gang i året. Værmeldingen lovte skyet og regn utover kvelden, men våknet ...
30/08/2025

Bacalaofest 30. aug 2025
Vi serverer Bacalao en gang i året. Værmeldingen lovte skyet og regn utover kvelden, men våknet til tåke og antydning til sol. Utover formiddagen lettet tåka og solen skinte fra nesten skyfri himmel og det ble en kjempefin dag. Hva mer kunne vi forlange. Det nærmet seg åpning og folk begynte å komme og det ble et jevnt sig utover hele dagen. Mange ble sittende utover og kose seg i det fine været. Bacalaoen smakte veldig godt og det var det mange som var enig i. Når vi sluttet salget, var det bare en halv bakk med Bacalao igjen. Hvordan det har gått med vaffel og pølsesalget vet jeg ikke. Alt i alt tror jeg det har vært en bra dag og at vi sitter igjen med et brukbart overskudd. Hva disse pengene skal gå til har vi ikke bestemt enda. Ønsker å takke alle som har vært innom oss og lagt igjen en slant og velkommen igjen neste år.

Her står vi på Lørdag 😎Velkommen til årets Bacalofest😄
29/08/2025

Her står vi på Lørdag 😎Velkommen til årets Bacalofest😄

Plassering for boder og stands HKF 2025:

En ny dag med sol og vind i håret. Skolene har så vidt startet opp igjen etter en lang og fin sommerferie. Mange barn gl...
19/08/2025

En ny dag med sol og vind i håret. Skolene har så vidt startet opp igjen etter en lang og fin sommerferie. Mange barn gleder seg til å begynne på skolen for aller første gang. Det er mye man trenger når man begynner på skolen både av utstyr og klær. For mange foreldre er dette en stor utfordring og en byrde. Det å ikke strekke til økonomisk er vanskelig og tungt for mange. Vi i Civitanklubbene her i byen, Holmestrand og Gyda har i dag pakket 30 matposer på Rema 1000. Dette skal gå til 20 barnefamilier og 10 eldre som har behov for en håndsrekning.
Denne gangen har vi vært så heldig at vi har fått en slump penger fra prosjektgruppa "Sammen om mat" under Holmestrand Næringsforening. Dette er vi kjempeglade for og som kommer veldig godt med.
Det er jo litt trist at dette skal være nødvendig i Norge i dag. Det burde være penger nok for å hjelpe dem som har det vanskelig. Å kunne være til hjelp føles veldig godt, men det blir som en dråpe i havet. Ha en fortsatt fin sommer og høst.

ØNSKER ALLE CIVITANERE EN FIN OG FREDFULL SOMMER!
13/06/2025

ØNSKER ALLE CIVITANERE EN FIN OG FREDFULL SOMMER!

I dag har det vært Aktivitet Mot Rus og hos oss er det petanque som er aktiviteten. Alltid stas og lage til for disse me...
14/05/2025

I dag har det vært Aktivitet Mot Rus og hos oss er det petanque som er aktiviteten. Alltid stas og lage til for disse menneskene som har kommet litt skjeft ut i livet. Dessverre kom det bare 10 stykker fa Bastøya i dag. Dem kommer ofte slentrende inn døra men vil nesten ikke reise hjem igjen. Konkurranseinstinktet slår til for fullt etter et par runder. Dette er et spill som nesten alle kan være med på og det er lett å bli bitt av basillen. Må rette en stor takk til Holmestrand Petanque klubb for all hjelp og låne av hallen.

Adresse

Gurannveien 25D
Holmestrand
3089

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Civitan Holmestrand legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Del