06/06/2026
Fra skoleåret 2026/2027 endres skolelydbokordningen slik at den kun skal gjelde elever som er blinde eller sterkt svaksynte.
Det betyr at elever med dysleksi, lesevansker, ADHD, fysiske funksjonsnedsettelser, kognitive eller språklige vansker ikke lenger vil ha tilgang til ordningen. 🎧
Mange elever i grunnskolen og videregående skole mister dermed et viktig verktøy for å kunne lese, lære og delta på lik linje med andre.
Vi i Dysleksi Norge har derfor startet en underskriftskampanje for å stoppe endringen.
📝 Signer oppropet her: https://www.opprop.net/ikke_ta_bort_lydboken_vart
Del gjerne videre!