19/10/2025
Klubbløp 2025
Igår stilte vi sterkt på startstreken under årets klubbløp. Emma i bilcross junior, Marte, Marius og Robert-Andre i bilcross senior, Kaj-Erik i rallycross åpen også fikk vi en gjeste opptreden av selveste Frank Lokøen i bilcross gamle helter.
Emma kjører like ryddig og fint som alltid og innkasserer 2 andre plasser og en heat seier i de innledende omgangene. Dette gir hun tredje sporet i A-finalen. Emma kjører utrolig bra i A-finalen og ender til slutt på en kjempe bra 4.plass!
Marte fikk lånt seg en bil i siste liten før løpet, så hun hev seg ut på start i en uprøvd bil. Marte blir ikke helt venn med denne bilen, men kjører utrolig bra med en ny uprøvd bil. Hun innkasserer 2 tredje plasser og en andre plass i innledende. Grunnet ett litt anderledes finaleoppsett på klubbløpet resulterte dette i en D-finale. Her skjer det utrolig mye i denne finalen som desverre går utover Marte. Hun ender totalt på en 15.plass.
Marius kjører fort og effektiv i gullbilen som ble laget til landsfinalen i vikedal. Han får med seg 2 heat seier og en andre plass ifra innledende omganger. Han får også med seg en raskeste omgang og 3 ekstra poeng. Dette putter Marius in i tredje sporet i A-finalen. Marius bommer utifra start, men kjører det bilen har og plukker plassering etter plassering. Ender til slutt på en kjempe sterk 2.plass!
Robert-Andre viser også gode takter innledende. Ingen har sjanse mot han i de tre innledende omgangene og han innkasserer 3 strake heatseiere og rett i A-finalen. Her bommer han veldig på starten i likhet med Marius, men det kjempes godt igjennom finalen og havner på en kjempe bra 3.plass like bak Marius!
Frank stiller også i en uprøvd bil for anledningen, men viser at han i ordes rette forstand er en "gammel" helt. Hektisk ut på platen i første omgang med ett gasspjeld som låste seg med full åpning, men det ble fikset i siste liten så han rakk starten. Frank innkasserer en 3, en 2 og en 1plass i innledende omganger og får andre spor i A-finalen. Her viser han ingen nåde og ratter som bare juling. Ender på en kanon 2.plass!
Kaj-Erik kjører etter beste evne med litt dårlige dekk på en sleip bane, men gir seg ikke. Det er tydlig at det mangler litt power i motoren, men henger godt med og lar ikke de store gutta gjøre mye feil. Han får til tross for litt utfordringer i de innledende med seg en andre plass og to tredjeplasser ifra de innledende omgangenge. Burde vært to andre plasser, men mangel på spotter og litt for mye safing kostet en andre plass i siste omgang. Dette resultatet førte til en B-finale. I B-finale kommer flyten og roen litt mer på plass, ligger komfortabelt like bak han som vinner B-finalen og rykker videre til A-finale som nummer to. I A-finalen skjer det ekstremt mye utifra start og i første sving. Han klarer og holde bilen på banen og kommer ut ifra første sving som nr 3. En runde senere så bommer han forran og Kaj-Erik er på andre plass, med gode muligheter helt til han selv gjør en liten bommert og treffer betongen med fremhjulet mister styringen og må bryte.. en annen fører har brutt før han, så han bryter som nr 5. Men grunnet en jury avgjørelse ender han som nr 4 totalt på løpet som var over all forventing i forkant av løpet! Han ønsker å rekke en ekstra stor takk til Brødrene Steffensen AS. Som har vært med på laget så han har fått kjøre.
Kaj-Erik ender også totalt sett på 3.plass for NMK Bergen mesterskapet i Rallycross klass D!
Vi ønsker å rette en takk til sponsorer vår
Blomdal's OpelHøgg As
Riis Bilglass Bergen
Black & White Design AS
RAVENOL