oktober samme år arrangerte de Bergens første folkevogntreff på Fanafjellet; Volkswagen Auto Club Bergen var en realitet. Siden den gang har klubben blitt større og større og teller i dag ca. 300 medlemmer. På årsmøtet i februar 2023 ble det bestemt å åpne opp for eldre vannkjølte VW'er også. Så nå kjører vi 30-års regelen for veteranbil, som jo betyr at vi stadig vil utvide medlemsgrunnlaget for
klubben! Medlemsmassen spenner ganske bredt i befolkningen; Det er kvinner og menn i alle aldre, men de har alle en felles interesse - Veteran VW. Bilparken omfatter alt fra original Kübelwagen fra 1942 til nyere og modifiserte 1303S fra rundt 1980, til nå også å inkludere vannavkjølte Golfer, Transportere og andre 30-års Veteraner med VW-merket på panseret. Medlemmer trenger ikke å eie en VW for å bli medlem i klubben, men i gjennomsnitt eier medlemmet vårt en og en halv "gammel-bil" (ifølge en undersøkelse en tid tilbake). Medlemsmassen er spredt over hele landet men den største delen holder til på Vestlandet. Klubben legger stor vekt på det sosiale og arrangerer blant annet treff (Bug Out og Vårmønstringen), Cruisinger, medlemsmøter og mekkedager. Vi leier for tiden et 800 kvadratmeter stort mekkelokale på Breistein i Åsane, kalt Bergen Bug House (BBH), der vi også har klubblokale, og hvor vi har styre- og medlemsmøter. I tillegg har vi et nesten like stort lager for medlemmene til utleie for klubbens medlemsbiler på Garnes. VWACB Nytt er klubbens medlemsblad og store stolthet. Dette gir vi nå ut 2 ganger årlig (tidligere 3) og er fullt av mekkestoff, reportasjer på biler og treff, tips og ideer med mer. Bladet er nå vanligvis på 52 sider (tidligere 32). Klubben har også en gunstig forsikringsordning for originale kjøretøyer eldre enn 30 år gjennom LMK/If. Kontingenten koster langt under hva du må betale for en tank med bensin og du tjener den fort inn igjen med klubbens gode rabatter på deler og tjenester, samt at du kan nyte godt av at det blant medlemmene finnes en ekspertise på de fleste problemer som kan dukke opp på "gullet" ditt...