Sydnes & Nøstet Vel

Sydnes & Nøstet Vel Sydnes Vel er en beboerforening for strøkene fra Dokken til Jonsvollkvartalet.

SNV-styret:

Leder
Helen Koldal
99018532
[email protected]


Kasserer
Anne Drægni
Dokkeveien 4
901 78 053
[email protected]


Styremedlemmer:

Jan Hanchen Michelsen
Dragefjellstrappen 3
5010 Bergen
906 87 317
[email protected]

John-Erik Ågotnes
Dragefjellstrappen
936 22 556
[email protected]

Jon Hauge
Ivar Aasens gate 6
416 38 871
[email protected]


Ronny Jordalen
Torborg Nedreaas gate 18
922 51 312
[email protected]

20/04/2026
06/04/2026

NABOMØTET UTSATT

Grunnet misforståelser angående utsendelse av en invitasjon kan en nøkkelperson likevel ikke delta på det planlagte nabomøtet om Engenhuset 14. april. Vi velger derfor å utsette møtet. Mottatte spørsmål og innspill er notert, og også nye innspill vil bli tatt med når møtet skal arrangeres.

- Engenhuskomiteen

EDIT: MØTET MÅTTE UTSETTES. SE EGEN POST OM DETTE!_____________Hei alle naboer! Info om nabomøte 14. april om Engenhuset...
21/03/2026

EDIT: MØTET MÅTTE UTSETTES. SE EGEN POST OM DETTE!
_____________

Hei alle naboer!

Info om nabomøte 14. april om Engenhuset:

Det er nå halvannet år siden driften i Engenhuset startet i Håkonsgaten 1. I bygget er det blant annet heroinassistert behandling, avrusningsenheter og rusmedisinsk poliklinikk.

Velforeningen deltar i et kontaktorgan med representanter for Engenhuset, kommunen og Huset Bergen (et brukerstyrt hus i Sverres gate 3 for personer i aktiv rus og under rehabilitering). Kontaktorganet har tatt opp problemstillinger rundt den daglige driften.

Vi har flere år også ønsket å få til et nytt nabomøte der representanter for ledelsesnivået i Helse Bergen svarer på problemstillinger rundt driften av en slikt tilbud så tett på nabolaget vårt. Nå ser det ut som om møtet lar seg gjennomføre.

I og med at kommunen gjennom å engasjere Huset Bergen har søkt å dempe uønskete hendelser i nabolaget er også helsebyråd Charlotte Spurkeland invitert, i tillegg til en representant fra politiet. Begge aktørene har svart ja til å delta

Vi vet at mange naboer har spørsmål til aktiviteten i Engenhuset og til arbeidet i kontaktorganet. Det blir anledning til å stille spørsmål fra salen, men vi ønsker også at møtedeltakerne får mulighet til å forberede seg. Velforeningen planlegger derfor å sende ut en agenda til møtet rett før påske og inviterer beboere på Sydnes og Nøstet til å komme med innspill til spørsmål, forslag til tiltak og hva man ønsker informasjon om.

Vi ber om at slike innspill blir meldt inn per e-post til [email protected]

Merk meldingen med «Innspill til agenda».

• Frist for å sende innspill: 24. mars (NB: Merk kort frist).
• Møtetidspunkt: 14. april. Sted og klokkeslett er ennå ikke klart, men informasjon vil komme senere.

Vel møtt
Styret

18/03/2026

Styrer i Sydnes Vel 2026:

Ole Veim, Nøstet- styreleder. Tlf: 92215505
E-post: [email protected]

Anne Drægni, Sydnes, kasserer

Tora de Zwart Rørholt, Nøstet- gjenvalg

John Erik Ågotnes, Nøstet- gjenvalg

Marianne Walderhaug, Sydnes- gjenvalg

Ronny Jordalen, Dokken – gjenvalg

Sissel Riise, Nøstet – ny

Rakel Helgheim, Dokken, ny

Nytt styre og styreleder i Sydnes Vel! Ole Veim er valgt som ny styreleder etter Helen Koldal, som sammen med Jon Hauge ...
18/03/2026

Nytt styre og styreleder i Sydnes Vel!

Ole Veim er valgt som ny styreleder etter Helen Koldal, som sammen med Jon Hauge og Jan Hanchen Michelsen går ut av styret. Tusen takk for innsatsen gjennom mange år!💐🌺🌸

02/03/2026

Husk årsmøte i Sydnes Vel tirsdag kl 19 på Kolonialen!

12/02/2026

Til alle hundeeiere i området 🐾

Velforeningen har mottatt flere henvendelser om at hunder gjør fra seg helt inntil inngangsdører og ved blomsterpotter rundt i nabolaget. Dette skaper ubehag for beboere og besøkende – det lukter, noen tråkker i det, og nå på vinteren fryser det til is og blir liggende lenge.

Vi ber derfor alle hundeeiere om å vise hensyn:
• Ikke la hunden gjøre fra seg ved inngangspartier, postkasser eller i blomsterbed/potter.
• Plukk alltid opp etter hunden – også om det er kaldt eller mørkt.
• Gå gjerne litt bort fra boligene før hunden får gjøre fra seg.

De aller fleste er flinke og tar ansvar – tusen takk for det 🙌 La oss sammen sørge for at nabolaget vårt er trivelig og rent for alle.

Gym i gaten er nominert til Bylivsprisen!🏋️‍♂️🎽👟 !
20/11/2025

Gym i gaten er nominert til Bylivsprisen!🏋️‍♂️🎽👟 !

Bylivsprisen løfter frem dem som gjør det lille ekstra for at Bergen blir et bedre sted å være. Vinneren blir kåret på Byutviklingskonferansen 28. november, og premien er 50.000 kroner.

Adresse

Bergen

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Sydnes & Nøstet Vel legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Organisasjonen

Send en melding til Sydnes & Nøstet Vel:

Del