11/03/2026
Nå er vi nærmere enn noen gang ...... 💪🚜🧱🛠🌳🌺
Hele Anleggsgartner-bransjen i Regionen vår Indre Østfold har i flere år jobbet beinhardt og strategisk for å få startet VG2 Anleggsgartner på Mysen vgs.
En "bremsekloss" har vist seg å være kravet om 10 unike primær-søkere, før oppstart av linja.....
Det er mange ulike personer, Mysen vgs, lærere, bransjeforeningen, opplærings-kontor, bransje-fagblader, organisasjoner, politikere, stedsutviklings-selskaper, nærings-selskap, IØ-kommuner, region-råd, rådgivere på u-skole og vg-skole ++++ mange flere som sammen med Foreningen Vg2 Anleggsgartner Til Mysen Vgs virkelig heier og håper på en oppstart 🤩
Nå har man en unik mulighet i Østfold til å endelig å få startet en Fagutdanning som Elevene, Næringslivet, Skolen og Samfunnet i Indre Østfold etterspørr og trenger 😃
Det avgjøres denne og neste uke av Østfold Fylke.
-Det er nå eller aldri sier leder Tore D.
Carlsen i Støtte-foreningen 💚
Del, kommenter og hei i alle fora du kan 💪💪💪
Vi trenger all støtte, trøkk og support.
Få søkere har tidligere stoppet tilbudet, men nå kan vurderingen av neste skoleår åpne døren for at anleggsgartnerfaget får et skoletilbud på Mysen.