Alvdal fotoklubb

Alvdal fotoklubb Kameraer finnes over alt. Du trenger ikke noe fancy utstyr for å bli med, det er interessen for å Pr. dato har vi 30 medlemmer.

Alvdal fotoklubb på Facebook
Alvdal fotoklubb er en klubb for alle som er glad i å bruke fotoapparatet. Hilsen styret:
Bjørn Langleite, leder
Håkon Trønnes, kasserer
Inger P. Nesteby, sekretær
Ketil Plassgård, markedsansvarlig

Vil du være medlem? Kontingenten er 400 kroner i året (300 for de under 20 år). Innmeldingsskjema på nettet: http://www.nsff.no/cms/index.php?page=klubboversikt&kid=340&ac

tion=registrer_medlem. Last det ned, skriv det ut, fyll ut og send det til leder. Du må gjerne scanne det etter du har fylt ut feltene og sende det på mail til alvdal,[email protected], eller du kan sende det i posten

Årets felles fotokonkurranse mellom Alvdal og Vingelen fotoklubber ble vunnet av Liv Øian, Alvdal fotoklubb, med bildet ...
06/12/2025

Årets felles fotokonkurranse mellom Alvdal og Vingelen fotoklubber ble vunnet av Liv Øian, Alvdal fotoklubb, med bildet "Brushane".
Vi gratulerer!

Vi jubilerer Vel møtt!Plakatdesign: Ketil Plassgaard
15/11/2025

Vi jubilerer Vel møtt!

Plakatdesign: Ketil Plassgaard

02/11/2025

Hei fotofolk!
Minner om medlemsmøte - Frivilligsentralen, Alvdal mandag 03.11.2025 kl 19:00

Dette møtet vil først og fremst bli brukt til innhenting av nye ideer til klubbens 15-årsjubileum søndag 23.10.2025.

En foreløpig grovplan ble lagt på styremøtet for noen uker siden. Kanskje har noen kommet på nye ideer til program? Alle forslag tas imot med takk, men husk at noen må bidra til å gjennomføre.

Selvfølgelig må klubbens 15-årge historie presenteres for publikum både via foredrag og et utvalg av bilder.

Tanken er også å vise på skjerm noen av de mange bildene vi har stilt ut på galleri venterommet, og tilby disse for salg. Hvis noen har andre bilder de ønsker å tilby til salg, eller bilder dere bare ønsker å vise fram, så ta dem med på møtet.

Tanken er at vi tilbyr bildene til salgs for IKKE-medlemspris, og at fotografen godtgjøres for differansen mellom medlemspris og IKKE-medlemspris. Prisen og godtgjørelsen til fotografen vil derfor avhenge av hvor stor utskrift den enkelte kjøper ønsker. (F eks. A2: kr 700 - kr 300 = kr 400 i godtgjørelse.)

De som måtte ha levert bilder til Galleri venterommet og ikke ønsker at deres bilder skal selges av klubben, vær snill å gi beskjed om det enten på epost til [email protected] eller muntlig på medlemsmøtet.

Andre ting som må forberedes er:

- En endelig tidsplan blant annet i samarbeide med Huset Aukrust, som vil stå for serveringen.

- Plakat (innhold, tidsplan og endelig program)

- Pressemelding

- Arbeidsfordeling for gjennomføring av hele arrangementet

- Noen fortjener også spesiell invitasjon av forskjellige grunner. Noen er nevnt i referatet fra styremøtet.

- Utlodning av bilder.

- Noe annet?

Minner også om Tirsdag 04.11.2025 kl 19:00 - portrett-foto i vårt fotostudio like ved Solsiden, Alvdal

- Hvis du vil ta bilder selv, ta med kamera

- Hvis du vil være modell, kle deg slik du ønsker å bli avbildet, og gjør deg gjerne opp en tanke om hvordan du ønsker at bildet skal være. Bare ansiktet, fra brystet og opp, halvfigur, helfigur, sittende eller stående?

- Fotograf og modell blir enige om om levering og bruk av bildene.

Det vil også være mulig å ta en titt på vårt reprostudio der vi blant annet avfotograferer gamle bilder.

Har du bilder du vil se på sammen med modellen, eller andre bilder du vil vise fram, så er vårt møterom i kjelleren tilgjengelig for det.

Mvh.
Håkon/Bjørn

Hei Fotofolk!Minner om medlemsmøte Frivilligsentralen mandag 06.10.25 kl 19:00Denne gangen blir det en del informasjon o...
05/10/2025

Hei Fotofolk!
Minner om medlemsmøte Frivilligsentralen mandag 06.10.25 kl 19:00

Denne gangen blir det en del informasjon om ting som skal skje utover høsten og vinteren.

Så skal vi juryere 48 bilder fra Molde fk. Tema er "i bevegelse". Vi har mottatt bildene, og ser at det er mange gode bilder, og oppgaven er løst på mange forskjellige måter.

Husk også å sende inn bilder til vår egen fotokonkurranse (Alvdal og Vingelen fotoklubber) på [email protected] , eller ta dem eventuelt med og lever dem på møtet. Husk det er fritt tema, og eneste begrensning denne gangen er at de må være tatt det siste året (01.10.24 - 30.09.25). Siste frist for innlevering er mandag 06.10.25.

Bildet: Fra tidligere konkurranse i AFK med tema "i farta"

14/09/2025

Her er en liten snutt som Liv Øian tok på fredag ;)

Ny flott utstilling på "Galleri venterommet" med tema portrett!
13/09/2025

Ny flott utstilling på "Galleri venterommet" med tema portrett!

Hei Fotofolk!Minner om medlemsmøte i morgen, mandag 1. september på Alvdal Frivilligsentral kl.19.00.Tema for kvelden bl...
31/08/2025

Hei Fotofolk!
Minner om medlemsmøte i morgen, mandag 1. september på Alvdal Frivilligsentral kl.19.00.

Tema for kvelden blir i hovedsak visning av bilder vi har tatt i løpet av sommeren.
Kanskje også ferske bilder fra Ville vesten-seansen i dag.
Bilder fra fototuren til Finnskogen er også aktuelt.
Ta med bilder til utstillingen på venterommet med tema portrett, dere som har dem klar.
Vi tar en prat om fotoklubbens 15 års jubileum.

Vel møtt!

Bildet: Det fotograferes i Ville vesten. Foto: Bjørn Langleite

Hei fotofolk!Ville Vesten- fotoseansen utsettes til neste dag, søndag den 31. august. Oppmøte kl. 11.00 ved Sparebanken ...
29/08/2025

Hei fotofolk!
Ville Vesten- fotoseansen utsettes til neste dag, søndag den 31. august. Oppmøte kl. 11.00 ved Sparebanken for samkjøring.
Yr varsler adskillig bedre fotovær denne dagen.
Vel møtt!

Storstilt åpning av den lenge planlagte fotoutstillingen "Før og nå" på Huset Aukrust lørdag 14.juni kl.12.15. En lysbil...
12/06/2025

Storstilt åpning av den lenge planlagte fotoutstillingen "Før og nå" på Huset Aukrust lørdag 14.juni kl.12.15. En lysbildefremvisning på storskjerm med samme tema vises i samme lokale.

I anledning "Flåkypadagene" blir det en dobbel jubileumsutstilling på "Galleri venterommet" Utstillingen er åpen fra 14....
07/06/2025

I anledning "Flåkypadagene" blir det en dobbel jubileumsutstilling på "Galleri venterommet" Utstillingen er åpen fra 14.juni og blir stående utover sommeren
(Se plakatene,: Design Ketil Plassgaard).

Hei fotofolk!Minner om medlemsmøte i morgen mandag den 2. juni kl. 19.00 på  Frivilligsentralen ved Steien skole.Hovedte...
01/06/2025

Hei fotofolk!

Minner om medlemsmøte i morgen mandag den 2. juni kl. 19.00 på Frivilligsentralen ved Steien skole.

Hovedtema for dagen er portrettfoto v/ Arnt Morten Dolen

Han tar for seg portrettfoto med bakgrunn i egne erfaringer som omfatter både fotostudio og utendørs portretter. Jeg regner med at han vil dele egne erfaringer både når det gjelder det tekniske ved denne type fotografering og ikke minst kommunikasjonen med modellen/motivet. Valg av sted å fotografere på og bakgrunn vil han sikkert komme inn på i sitt foredrag.

Alvdal fotoklubb har jo et fotostudio som står klar til bruk, og vi kan jo også bruke naturen som kulisser. Derfor må dette være midt i blinken for klubben medlemmer.

Det vil ellers bli gitt mye informasjon om klubbens mange pågående aktiviteter og aktiviteter som vi blir invitert til å delta i.

Fellesturen til Finnskogen, se tidligere utsendt informasjon. Påmelding i løpet av mai, eventuelt på medlemsmøtet.
Fotoutstillingen på Galleri Venterommet
Trenger hjelp til å sette den opp og bistå ved åpningen
Fotoutstilling på Huset Aukrust
Trenger hjelp til å sette opp bildene på veggen
Klargjøring av minnepinne med digitale bilder for visning
Forespørsel fra Gaia senteret om deltakelse i arrangementet Barn og natur
Fotografering av barn og ungdom i naturen
Fotoutstilling
Har vi noen som kan ta på seg dette?
Hvordan kan vi greie å forholde oss til gjeldende personvernregler, samtykke fra barn og foreldre?
Andre turer og aktiviteter vi bør få til i løpet av sommeren?
Ville Vesten
Tegningfallet
Andre steder som har vært på tale?

Vel møtt til et innholdsrikt og nyttig medlemsmøte. Medlemmer av Vingelen fotoklubb er også invitert.

Hei fotofolk! (Medlemmer av Alvdal og Vingelen fotoklubber)Minner om medlemsmøte førstkommende mandag 5. mai kl.19.00 på...
04/05/2025

Hei fotofolk! (Medlemmer av Alvdal og Vingelen fotoklubber)

Minner om medlemsmøte førstkommende mandag 5. mai kl.19.00 på Frivilligsentralen ved Steien skole.

Tema:

Status for fotoutstillingene på Huset Aukrust og "Galleri venterommet den 15. juni

Prosjekt: Bildene etter Per Arnfinn Bergebakken, status for sortering og utført digitalisering og hva som fortsatt gjenstår.

Utstilling av bilder på det nye biblioteket.

Inge gir en oppdatering om fototuren til Solør og frist for påmelding.

Teknisk tema v/Håkon Trønnes

Vise bilder:
Tips om aktuell programvare for vise bilder
Litt om dramaturgi i en lengre bildeframvisning
Medlemmenes bilder:

Ta med bilder du har tatt, gjerne fra i år, men bilder som er tatt tidligere er også velkommen.

Vi ser gjerne bilder fra de to fototurene vi har hatt hittil i vår:

Bilder fra forrige møte der vi dro til hver våre lokasjoner på Alvdal
Bilder fra 1. maituren på Ripan med natur, blomster og Jutulgropa

Ta gjerne med andre fotointeresserte. Kanskje de trives hos oss og har lyst ti å bli medlemmer.

Adresse

Kvebergsveien 84
Alvdal
2560

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Alvdal fotoklubb legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Organisasjonen

Send en melding til Alvdal fotoklubb:

Del