02/11/2025
Hei fotofolk!
Minner om medlemsmøte - Frivilligsentralen, Alvdal mandag 03.11.2025 kl 19:00
Dette møtet vil først og fremst bli brukt til innhenting av nye ideer til klubbens 15-årsjubileum søndag 23.10.2025.
En foreløpig grovplan ble lagt på styremøtet for noen uker siden. Kanskje har noen kommet på nye ideer til program? Alle forslag tas imot med takk, men husk at noen må bidra til å gjennomføre.
Selvfølgelig må klubbens 15-årge historie presenteres for publikum både via foredrag og et utvalg av bilder.
Tanken er også å vise på skjerm noen av de mange bildene vi har stilt ut på galleri venterommet, og tilby disse for salg. Hvis noen har andre bilder de ønsker å tilby til salg, eller bilder dere bare ønsker å vise fram, så ta dem med på møtet.
Tanken er at vi tilbyr bildene til salgs for IKKE-medlemspris, og at fotografen godtgjøres for differansen mellom medlemspris og IKKE-medlemspris. Prisen og godtgjørelsen til fotografen vil derfor avhenge av hvor stor utskrift den enkelte kjøper ønsker. (F eks. A2: kr 700 - kr 300 = kr 400 i godtgjørelse.)
De som måtte ha levert bilder til Galleri venterommet og ikke ønsker at deres bilder skal selges av klubben, vær snill å gi beskjed om det enten på epost til [email protected] eller muntlig på medlemsmøtet.
Andre ting som må forberedes er:
- En endelig tidsplan blant annet i samarbeide med Huset Aukrust, som vil stå for serveringen.
- Plakat (innhold, tidsplan og endelig program)
- Pressemelding
- Arbeidsfordeling for gjennomføring av hele arrangementet
- Noen fortjener også spesiell invitasjon av forskjellige grunner. Noen er nevnt i referatet fra styremøtet.
- Utlodning av bilder.
- Noe annet?
Minner også om Tirsdag 04.11.2025 kl 19:00 - portrett-foto i vårt fotostudio like ved Solsiden, Alvdal
- Hvis du vil ta bilder selv, ta med kamera
- Hvis du vil være modell, kle deg slik du ønsker å bli avbildet, og gjør deg gjerne opp en tanke om hvordan du ønsker at bildet skal være. Bare ansiktet, fra brystet og opp, halvfigur, helfigur, sittende eller stående?
- Fotograf og modell blir enige om om levering og bruk av bildene.
Det vil også være mulig å ta en titt på vårt reprostudio der vi blant annet avfotograferer gamle bilder.
Har du bilder du vil se på sammen med modellen, eller andre bilder du vil vise fram, så er vårt møterom i kjelleren tilgjengelig for det.
Mvh.
Håkon/Bjørn