07/03/2026
Velkommen til nytt sjakkår!
Det er flott å se så mange sjakkinteresserte barn på onsdagene for tiden. Nå sist var vi 6 bord, og det er et gledelig oppsving i deltakere. ASKU skal være en lavterskel sjakklubb åpen for alle som vet noenlunde hvordan brikkene flytter. Fortsett gjerne å ta med en venn eller to som vil prøve sjakk. Dert er ingen betaling eller påmeldingsavgift de første par ganger.
Er par beskjeder:
- årskontingenten sendes snart ut. Vi har vedtatt å holde denne lav. 300kr for hele året, der en del går direkte til NSF.
- de som ønsker å delta på sjakkundervisning på tirsdagene bes om å melde sin interesse så snart som mulig. Her vil noen av våre tidligere medlemmmer, som nå spiller i voksenklubben, være lærere. Alt etter antall barn som melder seg på kommer vi til å differensiere etter erfaring og modenhet her. Det koster 300kr/semester å delta. Ta kontakt med Malthe (97747584) eller via messenger.
- Sjakk skal være gøy og alle skal få delta på sine premisser. Samtidig er sjakk en konsentrasjonsøvelse, og vi ser at vi må skjerpe litt inn på lydnivået. Fra og med neste onsdag kommer vi til å dele opp barna og fordele motstander parti 1. Der vil det bli krav om å spille stille og følge regelene vedlagt under (kommer). Viktig at disse gjennomgås med barnet før sjakken, og gjerne gjentas før hver sjakkonsdag. Etter at alle er ferdige med første parti, vil det igjen bli «frispilling» der vi vil forsøke å parre opp så jevnbyrdig motstand som vi klarer.
Velkommen til alle gamle og nye sjakkspillere😊