15/06/2026
KorpsfestiValldal 2026 🎺☀️🎶
For en fantastisk helg vi i Solevåg skulekorps har hatt i vakre Valldal! Denne helgen har vi deltatt på Korpsfestivalldal sammen med 15 andre skolekorps, og vi sitter igjen med mange flotte opplevelser, nye vennskap og minner som vil vare lenge.
Helgen bød på mange musikalske høydepunkt. Vi deltok på friluftskonsert på Syltetorget og hadde gleden av å spille innendørskonsert i Martin Linge-huset sammen med Vigra og Valderøy Skulekorps og Søvik Gamlem Skulekorps. Ekstra kjekt var det å stå på scenen sammen med Vigra og Valderøy skulekorps, som vi har hatt et flott samarbeid med det siste halvåret. Vi ønsker å rette en stor takk til begge korpsene for godt samarbeid, musikalsk fellesskap og mange fine opplevelser underveis. Det var en flott måte å markere samarbeidet på og dele musikkgleden med både publikum og andre korpsvenner. 🎺🎶😊
Mellom konsertene var det også tid til masse kjekke aktiviteter. Valldal aktivitetspark bød på fart, spenning og mye latter, mens Tafjord friluftsbad sørget for både avkjøling og moro i sommervarmen.
Vi fikk også oppleve et flott og underholdende show satt sammen av vertskorpset Valldal Skulekorps, Stordal Skulekorps og Stranda skulekorps. Som prikken over i-en fikk vi være med på den siste sangen til Gumbo – en opplevelse som skapte både stemning og gode minner.
Helgen ble avsluttet på aller beste vis med oppmarsj gjennom Valldal til Syltetorget. Der samlet alle de 15 korpsene seg til felles framføring av «Gammel jegermarsj» og «Ja, vi elsker». Det var et mektig syn og en flott avslutning på en helg preget av fellesskap, spilleglede og ekte korpsånd.
Det er slike helger som minner oss på at korps er så mye mer enn bare musikk. Det handler om vennskap, mestring, samhold og opplevelser vi deler sammen.
Vi vil også trekke fram aspirantene våre, som var invitert med på eget opplegg lørdag. De fikk være med og delta på friluftskonserten på Syltetorget sammen med de eldre musikantene – en flott opplevelse og en fin markering av alt de har lært og oppnådd gjennom aspiranttiden. Dette ble nemlig den siste spillingen deres som aspiranter. Fra høsten av rykker de opp til juniorer, og vi gleder oss til å følge utviklingen deres videre i korpset.
Etter konserten markerte vi avslutningen på aspiranttiden med noen hyggelige timer på Kulå Bowling og Restaurant, der det ble både bowling, pizza og mye latter. En perfekt avslutning på en viktig milepæl for en flott gjeng som nå er klare for nye utfordringer som juniorer. 🎳🍕🎺
Tusen takk til arrangørene av KorpsfestiValldal for et flott arrangement, til alle korpsene som bidro til den gode stemningen, og ikke minst til vår fantastiske foreldregruppe som stiller opp og gjør slike turer mulig. Vi setter enormt stor pris på innsatsen deres!
En ekstra takk går også til Turbilane As for lån av buss, som bidro til at vi kom oss trygt og godt til og fra ei innholdsrik korpshelg. Vi setter stor pris på støtta og velviljen dere viser lokalt kulturliv og korpsarbeid.
Vi reiste hjem med slitne bein, mange smil og en hel bag full av gode minner. ❤️🎺
God sommer til alle sammen 🫶🏻🌼