22/07/2025
Lieve dorpsgenoten,
Vandaag begonnen we, zoals altijd, met ons vaste ochtendritueel: een beetje bewegen, een beetje eten, een beetje poetsen. Daarna stond er iets fijns op het programma, want we gingen op pad naar het binnenzwembad! 💦
De gidsjes hebben zich uitgeleefd: glijden, zwemmen, dobberen én genieten van onbeperkt drinken en een heerlijk patatje. En alsof dat nog niet genoeg was, kregen we ook nog eens complimenten over hoe netjes onze dames zich gedroegen, dus daarvoor: één applaus voor onze gidsjes! 👏💛
Eenmaal terug bij de blokhut werd er weer fanatiek aan de kampkrant gewerkt. Ondertussen waren de Guido’s aan het smikkelen van een taartje die we hadden gekregen van familie Beemster (Heel erg bedankt daarvoor!). En toen… onverwacht hoog bezoek: de Verkenners kwamen langs! Dat zorgde natuurlijk voor veel gegiechel en nieuwsgierige blikken.
’s Avonds hebben we gesmuld van een bord macaroni, waarna we het bos in trokken voor een bijzondere ontmoeting met niemand minder dan Sneeuwwitje en een paar verdwaalde dwergen. Wat er precies gaande was, blijft nog even een raadsel…
De dag eindigde met een gouwe ouwe: het smokkelspel! Rennen, fluisteren, sluipen en gillen — alles kwam voorbij. Daarna was het weer tijd voor de bekende routine: wassen, pi**en, teken controle en naar bed.
Op naar weer een sprookjesachtige dag morgen!
💋de Guido’s