09/10/2024
De derde ronde van de onderhandelingen is geweest. Weer zonder vooruitgang. Als je de petitie nog niet hebt getekend, kan dat nog. 7 november, wanneer de volgende onderhandelingen plaatsvinden, overhandigt FNV de petitie. Wij willen stappen maken. Om de werkgevers wél in beweging te krijgen, hebben wij voor nu de volgende voorstellen gedaan:
> 4 % loonsverhoging tot 1 april 2025 (vanaf 1 juli 2024).
> Behoud zondagstoeslag van 50%
> Eerder stoppen met werken
> Veilig werken in de winkel
> Functiewaardering
> E-commerce opnemen in de cao
Naar de petitie:
Teken de petitie voor een goede cao Supermarkten. Want als het aan de werkgevers ligt, krijgen jullie er helemaal niets bij. Wat een miskenning van jouw werk. Jij verdient beter. Zonder jouw harde werk worden er geen levensmiddelen geleverd, geen vakken gevuld, geen orders gepickt en geen boodschap...