Scouting de Ugchelse Woudlopers

Scouting de Ugchelse Woudlopers Scouting Ugchelse Woudlopers Gr. 2 in Ugchelen (Apeldoorn)

De scoutinggroep in Ugchelen en Apeldoorn voor jongens en meisjes vanaf 5 jaar!

Binnen de UW2 zijn er vijf leeftijdscategorieën (speltakken), dus voor iedereen worden er spannende en leuke activiteiten georganiseerd. Kom gerust een paar keer kijken bij de speltak van jouw leeftijd of scouting iets voor jou is! Iedere zaterdag zijn de volgende speltakken actief:

Bevers (4,5 tot 7 jaar) van 12:30 tot 14:30 uur
Voor meer info over de bevers: [email protected]

Welpen (7 tot 11 jaar

) van 12:30 tot 14:30 uur
Voor meer info over de welpen: [email protected]

Scouts (11 tot 15 jaar) van 14:30 tot (ongeveer) 17:30 uur
Voor meer info over de scouts: [email protected]

Afdeling [Explorers] (15 tot 18 jaar) van 14:30 tot (ongeveer) 17:30 uur
Voor meer info over de afdeling: [email protected]

Stam (18+) Vanaf 20:00 s'avonds. Voor meer info over de stam: [email protected]

Afgelopen zaterdag was het voor de oudste welpen tijd om op te gaan voor het kampinsigne! Ze kwamen vrijdagavond en hebb...
02/04/2026

Afgelopen zaterdag was het voor de oudste welpen tijd om op te gaan voor het kampinsigne! Ze kwamen vrijdagavond en hebben toen een tent opgezet om ’s nachts in te slapen. Op zaterdag hebben ze een eigen keuken geknoopt om pannenkoeken op te bakken. Ook mochten ze de opkomst van zaterdagmiddag zelf organiseren.

Alle welpen hebben het insigne behaald en het was een groot succes 🏕️

Afgelopen weekend hebben we weer een geslaagd scoutingkamp gehad! Zaterdag zijn we naar de Scheg geweest, waar we bijna ...
26/03/2026

Afgelopen weekend hebben we weer een geslaagd scoutingkamp gehad! Zaterdag zijn we naar de Scheg geweest, waar we bijna de hele dag hebben gezwommen. Er werd gestoeid om banden en natuurlijk veel plezier gemaakt in de wildwaterbaan, het plezier spatte eraf 😁

Terug op het kamp hebben de scouts in vier groepjes hun eigen broodje hamburger gemaakt. Daarna speelden we nog een paar potjes dodende straal. Ook zijn de scouts die nog niet eerder op kamp waren geweest onder de grond geïnstalleerd, altijd een bijzonder moment.

Op zondag speelden we na het ontbijt levend Pandemic door Ugchelen! 🦠

Kortom, weer een topkamp! 😊

Afgelopen zaterdag zijn de scouts lekker bezig geweest.Ze hebben samen een tijdcapsule gemaakt en ingegraven.Eerst werd ...
19/03/2026

Afgelopen zaterdag zijn de scouts lekker bezig geweest.

Ze hebben samen een tijdcapsule gemaakt en ingegraven.
Eerst werd er flink gegraven, daarna gevuld en alles weer netjes dichtgemaakt.

Nu ligt hij ergens onder de grond verstopt.
Het is nu wachten tot iemand hem ooit weer vindt.

Dit weekend waren onze leden op pad voor de collecte van Jantje Beton. De leden gingen enthousiast langs de deuren in de...
13/03/2026

Dit weekend waren onze leden op pad voor de collecte van Jantje Beton. De leden gingen enthousiast langs de deuren in de wijk en hebben samen een mooi bedrag opgehaald. Bedankt aan iedereen die iets in de collectebus heeft gedaan. Jullie steun maakt echt verschil!

Vriendjesdag!Alle kinderen van 4,5 tot 7 jaar zijn van hartewelkom om een keer mee te doen bij de bevers!
08/03/2026

Vriendjesdag!
Alle kinderen van 4,5 tot 7 jaar zijn van harte
welkom om een keer mee te doen bij de bevers!

Afgelopen weekend was het voor de welpen weer tijd voor het 1-nachtskamp op de blokhut. Op zaterdag trokken we er met z’...
05/03/2026

Afgelopen weekend was het voor de welpen weer tijd voor het 1-nachtskamp op de blokhut.

Op zaterdag trokken we er met z’n allen op uit naar Monkey Town Harderwijk.
Daar werd volop geklommen, geklauterd en gerend. Alsof dat nog niet genoeg was, mochten de welpen ook nog lasergamen! 🔫
Terug bij de blokhut was het tijd om even bij te komen met de film The Lego Batman Movie, Lekker in pyjama🦇.

Na een nacht slapen begonnen we de zondag met een gezellig ontbijt. Daarna hebben we samen opgeruimd en sloten we het weekend af met nog een kort spelletje.

Afgelopen weekend zijn de leidinggevenden en andere vrijwilligers op kamp geweest. Zaterdag stond Nijmegen in het teken ...
26/02/2026

Afgelopen weekend zijn de leidinggevenden en andere vrijwilligers op kamp geweest. Zaterdag stond Nijmegen in het teken van een dreigende pandemie🦠. Tijdens een levend Pandemic-spel wisten de teams door samenwerking de uitbraak onder controle te krijgen😷.

Na een gezellige avond en een korte, voor sommigen slapeloze nacht, werd er zondag na het ontbijt samen gekookt. Op eigen vuur🔥 werden onder andere focaccia's en kaneelbrood gebakken.

Kortom, een geslaagd weekend!

Afgelopen zaterdag was het weer smullen bij de bevers. Zij hadden namelijk een pannenkoekenavond op de blokhut!!🥞🥞Na hee...
19/02/2026

Afgelopen zaterdag was het weer smullen bij de bevers. Zij hadden namelijk een pannenkoekenavond op de blokhut!!🥞🥞
Na heerlijk smullen van meer dan genoeg pannenkoeken met stroop en poedersuiker kropen de bevers gezamenlijk bij een lekker warm vuurtje.🔥

Met het kader (Patrouille leiders en assistenten) en de oudsten deden we weer iets speciaals: kaderkamp! Ik kan niet te ...
05/02/2026

Met het kader (Patrouille leiders en assistenten) en de oudsten deden we weer iets speciaals: kaderkamp! Ik kan niet te veel geheimen verklappen maar we hebben lekker gegourmet en toffe (nacht)spellen gedaan 💪

De opkomst werd dit keer ook door het kader verzorgd, in spionagethema 🕵️‍♂️
Vossenjacht, kaartjes smokkelen én zelfs een escaperoom… niks was te gek!

Trots op ons kader en dit geweldige weekend. Op naar het volgende avontuur! ☺️

De Explorers hebben afgelopen zaterdag een spannende escape room beleefd, vol uitdagende opdrachten en slimme puzzels. H...
22/01/2026

De Explorers hebben afgelopen zaterdag een spannende escape room beleefd, vol uitdagende opdrachten en slimme puzzels. Het lukte hen om zichzelf te bevrijden. Aan het einde wachtte hen een heerlijke beloning.

Afgelopen zaterdag zijn we met z’n allen het nieuwe jaar feestelijk begonnen tijdens onze nieuwjaarsopkomst. De jeugdled...
15/01/2026

Afgelopen zaterdag zijn we met z’n allen het nieuwe jaar feestelijk begonnen tijdens onze nieuwjaarsopkomst.
De jeugdleden deden fanatiek mee aan het boevenspel en tussendoor was er volop tijd voor warme chocolademelk en heerlijke oliebollen.

Ook voor de ouders was het een geslaagde middag: tijdens de ouderpresentatie hebben we laten zien wat we doen en waar we ons als groep mee bezighouden.

Een mooie en enthousiaste start van 2026, vol plezier en gezelligheid. Op naar een prachtig scoutingjaar!

Adres

Hulkestein 45
Ugchelen
7339AW

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Scouting de Ugchelse Woudlopers nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact De Organisatie

Stuur een bericht naar Scouting de Ugchelse Woudlopers:

Delen