26/01/2023
Het blijft zo bijzonder als na een eerste kennismakingsgesprek ouders aangeven dat ze lichter en blij naar huis gaan.
Vaak komt emotie vrij tijdens zo'n gesprek.
Omdat er al zoveel aan vooraf gegaan is.
In huis, op school, tussen ouders en kind.
Vaak veel zorgen, onzekerheid en strijd.
Strijd van binnen bij je als ouder:
- doe ik het wel goed?
- Is ons kind wel "normaal"?
- Volgens mij zijn wij de enige
- Wat kan ik nog anders doen om het voor iedereen goed te doen?
Strijd tussen de ouder en het kind:
- omdat je wilt dat het "normaal" gaat, net als bij anderen
- omdat je wil dat je kind "luistert" naar je, waarmee je bedoelt dat het kind moet doen wat jij als ouder zegt.
- omdat je het kind niet begrijpt, en het kind misschien niet goed kan uitleggen wat er mis gaat.
Strijd tussen ouder en school:
- omdat school wil dat het kind iedere dag komt
- omdat school wil dat het kind zich aanpast
- omdat school van je vraagt om vooral je aan de regels van school te houden, en het je niet lukt zonder strijd thuis.
We vinden het zo verdrietig dat er zoveel stress en strijd op zoveel plekken is, misschien wel iedere dag, tot de emmer leeg is. Tot het echt niet meer gaat, en het kind én de ouders lichamelijke klachten krijgen van de hele situatie. Dan is hersteltijd nodig.
En dat kan bij de nieuwe De nieuwe school 22.
Als de rust letterlijk wederkeert in huis, kan iedereen wat beter in z'n vel komen. En kan het weer gezellig in huis worden, en ontspannen met elkaar aan tafel gegeten worden.
Als in de ochtend je kind "gewoon" opstaat, en zonder strijd de deur uitgaat, en je weet waar naartoe, en je weet tot welke tijd.
"Gewoon" kan heel bijzonder zijn.
We helpen graag in het onderzoeken en vinden van mogelijkheden.