21/10/2025
Hoiii allemaal!
Gisterochtend hebben we wederom heeeerlijk ontbeten. Tijdens het ontbijt kregen we ook te horen dat vandaag de themadag was! Dit jaar was het thema Japan 🇯🇵. Na het ontbijt deden we zoals gewoonlijk corvee, en daarna kon de pret beginnen. Als eerst mochten we knutselen. We hebben hoedjes, ninja maskers, waaiers en vissen gemaakt!🐠🪭🥷
Na het knutselen gingen we lunchen. Hier kregen we heerlijke miso soep 🍲 (Japanse groentesoep). Na de lunch was het tijd voor levend cluedo. Rond het kampterrein zaten 7 verdachten voor een moord in de Japanse bergen verstopt, en de kinderen hebben uitgepluisd wie dit was, waar het gebeurde en waarom het is gebeurd! Het was een middag vol vragen en vage antwoorden 🤨🤨 Na het spel hebben we gedoucht, en ‘s avonds was het avondeten wederom fantastisch. We aten yakimeshi, dat is Japanse nasi en we kregen er zelfs sushi bij! Na deze heerlijke maaltijd kregen we een toetje van pannenkoeken met aardbeien in de vorm van sushi, en een gelukskoekje.
Na het lekkere avondeten mochten we nog een spel spelen! We hebben het antiek roofspel gespeeld, waarbij de kinderen spulletjes gingen verkopen aan de leiding, maar elke leiding hanteerde andere prijzen. De kinderen veranderden in echte handelaren, maar na 2 potjes moesten we toch echt naar bed!
Dit was weer een mega leuke dag!💚