16/03/2026
Het begon met feestelijke bloemen….
….en zo eindigde het ook! Afgelopen woensdag 11 maart vond onze algemene ledenvergadering plaats, dit keer in combinatie met een diploma-uitreiking.
Op 25 februari jl. zijn vijf deelnemers geslaagd voor het examen Eerste Hulp. Ze kunnen voortaan mensen in nood helpen als de situatie erom vraagt. Wie slaagt voor deze opleiding, wordt tevens lid van onze vereniging.
Aan het begin van de avond reikte hun instructeur welverdiende diploma’s uit aan onze nieuwe leden, vergezeld van felicitaties en een feestelijke attentie. Helaas kon niet iedereen aanwezig zijn: twee leden ontvangen hun diploma op een later moment.
Aan het slot van een goede vergadering over het beleid en de activiteiten in 2025, stond het bestuur stil bij het jubileum van Ronald Tielemans, die al 25 jaar lid is van onze vereniging. Daarnaast werd er aandacht gevraagd voor Leo Beckers, die maar liefst 37 jaar lid is en bovendien 36 jaar actief in het bestuur. Zijn verdiensten op verschillende gebieden binnen de vereniging zijn er gewoonweg te veel om op te noemen. Omdat hij al jarenlang iedere dag opnieuw er alles aan doet om de EHBO-vereniging goed te laten draaien, was het hoog tijd om hem in het zonnetje te zetten! Als blijk van waardering besloot het bestuur hem voor te dragen als erelid. Alle aanwezigen stemden hier van ganser harte mee in.
Zo kwam het dat een verraste vicevoorzitter en coördinator Onderwijs een oorkonde en welverdiende bos bloemen in ontvangst nam van zijn collega’s van het bestuur. De vergadering werd gesloten met hartelijke gelukwensen.
Hierbij willen we onze nieuwe leden, jubilaris en nieuwe erelid nogmaals feliciteren: Van harte proficiat!
Benieuwd naar EHBO-cursussen of het lidmaatschap voor EHBO’ers? Onze opleidingen worden erkend door het Oranje Kruis en de Nederlandse Reanimatieraad. In het najaar starten er weer nieuwe cursussen.
Kijk op www.ehbonuenen.nl voor meer informatie en ons volledige cursusaanbod.