11/05/2026
Wijbos geopend voor publiek ๐ฑ
Vandaag kwamen vrijwilligers, betrokkenen en mensen uit het netwerk samen voor een informele opening van het Wijbos.
Met deze stap is een deel van het Wijbos nu toegankelijk voor publiek. Een mooie ontwikkeling voor iedereen die het gebied wil bezoeken en van dichtbij wil ervaren.
Ruim zes jaar geleden stelde Paul Dirven, initiatiefnemer en eigenaar van Voedselbos Werelds, het voorste deel van zijn grond beschikbaar voor het Wijbos. Sindsdien hebben honderden Nijmegenaren met diverse achtergronden, en in het bijzonder nieuwkomers en jongeren, hier samen bomen geplant.
Een Wijbos is een plek van groene herinneringen, waar verschillende mensen samen bouwen aan รฉรฉn gezamenlijke toekomst. U bent van harte welkom om te komen genieten, de schoonheid van het gebied te bewonderen en straks heerlijke vruchten te oogsten en te proeven.
Vanuit Kleurrijk Groen zullen de komende periode ook oogstdagen worden georganiseerd. Meer informatie hierover volgt binnenkort ๐
Dank aan Paul Dirven en zijn team van Voedselbos Werelds voor de fijne samenwerking en het creรซren van mede-eigenaarschap voor iedereen.