07/05/2026
Stichting Bikers4all heeft 3 hoofd doelstellingen waarin wij gezinnen bijstaan.
De strijd tegen het pesten is er één van deze doelen.
Hoe wij dit doen?
Door zichtbaar te rijden in een groep
Wij brengen een gezin een bezoek om het verhaal aan te horen
Daarbij word gekeken waarin wij kunnen helpen.
Kunnen wij iets doen gaan we een stap verder en word er een ride out uitgezet en een datum gekozen/
Op de dag zelf, nemen wij het gezin mee voor een dag achterop onze voertuigen. Een dag met een lunch en een fotoshoot.
Even de zorgen, even de pijn vergeten.
Genieten van alles wat deze dag brengt.
De aandacht die wij schenken.
Het luisterend oor, de schouder.
Ook is er de mogelijkheid dat enkele van ons eens mee gaan naar een schoolgesprek.
Niet om te intimideren, maar als steun voor de ouder.
Een (alleenstaande ) ouder die te vaak alleen zit tegenover meerdere personen van het schoolbestuur.
Wat wij zien, is dat onze aanwezigheid bij een gesprek, een ouder de kans bied om zijn verhaal eens volledig te kunnen en mogen vertellen, zonder onderbrekingen.
Net als waar wij als organisatie vaak worden geweigerd uit angst voor de “Motor Club”.
Het schoolbestuur kan zich van te voren in lezen, wie wij werkelijk zijn.
Wij zijn zo anders als dat de angst die zij zichzelf daarin opleggen.
Wij eisen niets, maar vragen maar een ding.
Luister naar de ouder, luister naar het kind.
Hoor ze niet aan, maar luister echt naar wat zij zeggen en moeten ondergaan.
Dag in dag uit is er die enorme angst
Angst om geslagen te worden.
Uitgescholden worden.
Angst dat de eigendommen worden afgenomen en vernield.
Angst dat je een keer zult breken.
Maar ook de angst het niet meer te kunnen dragen.
Ouders die de angst voelen en niet gehoord worden.
Ouders die tijdens gespreken vaak meer smeken dan eisen
Help ons, help mijn kind, help het pesten te stoppen .
Want straks, straks heb ik geen kind meer.
Dan is dit alles een slechte droom, een nachtmerrie, een trieste herinnering.
Dan is het stil in huis.
Dan is er die lege plek in de klas.
De woorden die dan klinken, dit hadden wij niet gewild
Woorden van onmacht met een klank van verdriet.
Een stille tocht, gespreken in aula’s.
Maar nu, nu is er de kans om er nog iets aan te doen.
Samen met elkaar en voor elkaar.
Een moeizame strijd waarin alleen slachtoffers zijn
Deze bikers gebruiken geen geweld behalve het geweld van hun motoren.
Zij kunnen helpen, maar dan moeten scholen open staan voor hulp.
Zij moeten hun angst voor bikers laten varen.
Wij pesten niet maar wij ondersteunen, samen in de strijd tegen pesten
Samen hebben wij de hoop om ouders te bereiken.
Ook de hoop de schoolleiding te bereiken. Maar we moeten wel bereid zijn het te doen.
Wij verkopen geen lintjes, ribbons. Nee, wij zijn er waar wij kunnen.
Wij vragen daarom aan alle bikers, om zich aan te sluiten bij ons, Stichting Bikers4all, of bij andere organisaties in Nederland, die net als Bikers4all ook de strijd aangaan, voor een betere toekomst voor onze kinderen. Ondersteun deze organisaties.
Doe het niet voor de eer. Maar om een gezin en een kind bij te staan in hun gevecht om hulp.
Samen met respect. Niet alleen uitspreken, maar ook werkelijk doen.
Wij kunnen niet doen wat wij denken dat nodig is, als u als bikers ons niet komt bijstaan en helpen.
Laat uw ervaring uit uw verleden spreken en help daarmee deze gezinnen, deze kinderen.
Eén stem is geen stem, Tien stemmen is een stem, honderden stemmen maken het verschil.
Wij vragen aandacht voor pesten en de gevolgen ervan.
Wij zijn die bikers die vaak op een punt hebben gestaan in het verleden.
Maar wij hebben de komma gevonden en gaan door.
Wij zeggen niet; ik begrijp het. Wij begrijpen het echt.
Daarin zit het grootste verschil en maken wij het verschil.
Liever doen wij het als één grote organisatie dan honderd kleine organisaties.
Maar beter honderd kleine organisaties dan geen organisaties.
Bikers kunnen het, jullie kunnen het.
Samen tegen pesten.
Samen tegen de mishandeling.