Vaarschool Seal

Vaarschool Seal Een vaarschool waar je CWO zeildiploma's kan halen in een super gezellige en toch betaalbare week! Leer zeilen! Is het motto van Vaarschool Seal.

In navolging van de rijke zeiltraditie in Nederland is het mogelijk om bij diverse zeilscholen kennis te maken met deze echte Nederlandse sport. Seal is een jonge en enthousiaste vaarschool die zich bezig houdt met het geven van zeilles aan jonge mensen.

De inschrijvingen voor Seal 2026 zijn geopend, schrijf je nu snel in!💜🦭                                                 ...
01/01/2026

De inschrijvingen voor Seal 2026 zijn geopend, schrijf je nu snel in!💜🦭

De inschrijvingen voor twee fantastische weken zijn weer open! - Kopieer de onderstaande link, of klink op de link in on...
01/01/2026

De inschrijvingen voor twee fantastische weken zijn weer open!
-
Kopieer de onderstaande link, of klink op de link in onze bio!
https://forms.gle/KE9UvSpHMNib3Hg96

SEAL WEEK 2 dagverslag 6Hallo hallo kookstaf hier!!💜Anouk, Jasmine, Rowan en VincentVannochtend ging de wekker om 6.30 u...
26/07/2025

SEAL WEEK 2 dagverslag 6
Hallo hallo kookstaf hier!!💜
Anouk, Jasmine, Rowan en Vincent

Vannochtend ging de wekker om 6.30 uur. We zetten de koffiemachine aan en maakte de ontbijttafel af. Om 7.00 uur zette we de fantastische muziek aan om de cursisten en medewerkers wakker te maken.

7.30 stelden we op en gingen we daarna ontbijten en daarna hebben wij het ontbijt opgeruimd. Ook hebben we besproken wat we vandaag allemaal moesten doen. Jasmine en Anouk gingen boodschappen doen, terwijl Vincent de keuken en bar helemaal schoon heeft gemaakt.

Om 11.00 was het tijd om de lunch te gaan voorbereiden. We hadden vandaag als lunchsnack een heerlijke groentesoep. Om 12.15 gingen we met de motorvlet naar de schelp en hebben we heerlijk geluncht. Na de lunch hebben we nog een potje Belgisch verstoppertje gespeeld.

Weer terug op het wiggershuis hebben we de lunch opgeruimd, toiletten en het medewerkers spel voorbereid. Om 16.00 uur was het tijd om beginnen met het koken van het heerlijke pasta groen. Na het eten hadden de medewerkers corvee zodat de cursisten konden leren voor het theorie examen. Die ze op dit moment aan het maken zijn en wij buiten met het kampvuur klaar zitten voor nog een laatste gezellige avond met zometeen ook heerlijke s’mores.

Groetjes,

De kookstaf🧑‍🍳👩‍🍳💜🦭

SEAL WEEK 2 dagverslag 5Heyhey wij zijn bootje SEAL!Evie, Nicky, Chris en FrannyVanochtend werden we wakker gemaakt met ...
25/07/2025

SEAL WEEK 2 dagverslag 5
Heyhey wij zijn bootje SEAL!
Evie, Nicky, Chris en Franny

Vanochtend werden we wakker gemaakt met takke herrie. Vervolgens gingen we lekker ontbijten en het water op.

We hadden in de ochtend wisselblok, dus roemer zat bij ons aan boord. Was wel gezellig, maar eigenlijk miste we Franny. We hebben rondjes gevaren. Ben helemaal duizelig ervan. Ook hebben we sturende werking van de zeilen behaald. Daarna deden we wedstrijdje wie het snelste kon afvallen. Evie heeft dit gewonnen.

Vervolgens hadden we lunch en waren we met het spelletje Maud kwijt(Belgisch verstoppertje). Toen kwam Franny eindelijk weer aan boord. We hebben man overboord gedaan, veel Roxy Dekkers geluisterd, fotoshoot en heel veel geyapt (Nicky). En genoten we de zon dit allemaal kan niet zonder de foto van Sara op het voordek.

We hebben allemaal lekker gedo**het en daarna gingen we heerlijke couscous eten. Zometeen hebben we theorie avond en het eindspel.

Daarna gaan we lekker tukken. Tot morgen ochtend!!

Groetjes,

Bootje SEAL💜

SEAL WEEK 2 dagverslag 4Hallo allemaal, Wij zijn bootje Groen 1737; Kaj, Naud, Kera en instructeur Robin.Vandaag werden ...
24/07/2025

SEAL WEEK 2 dagverslag 4
Hallo allemaal,
Wij zijn bootje Groen 1737; Kaj, Naud, Kera en instructeur Robin.
Vandaag werden we gewekt met een lekker aangevraagd hitje van K3! Bij het opstellen waren er niet meteen heel veel instructeurs bij de vlaggenmast, helaas waren ze met op tijd om niet uit bed te worden getild.
Bij het opstellen heeft onze instructeur Robin samen met Ellenoor de vlag mogen hijsen. 🇳🇱🇳🇱🇳🇱
Na het ontbijt gingen we zoals gewoonlijk naar de boten toe om het water op te gaan. Er was een enorm grote boei in een van de boten gelegd, Franny was hier erg blij mee... De zoektocht naar wie dit heeft gedaan is nog aan de gang.
In de ochtend hebben we geoefend met overstagen en gijpen, na de sap pauze hebben we het op het ponton over de hogerwal gehad. De wind was helemaal weg dus we zijn naar de schelp geroeid voor de lunch.
Tijdens de lunch moest Kaj (kb1) het even zonder Kera en Naud (kb2) redden aangezien zij mee gingen met het motorlesje op de motorvlet.
In de middag ging Ellenoor met ons mee. We hebben geoefend met hijsen en strijken en de hogerwal. Ellenoor haar lunchpakketje lag nog op de kleida en deze was helemaal gebakken door de zon. Helaas was het geen super lekkere tosti geworden. 🥪🥪🥪
Na de sappauze hebben we geracet tegen een aantal andere boten naar de steiger. We hebben hard ons best gedaan en hebben zelfs gewonnen!! Onze prijs is een lekker ijsje bij de theorieles 🍦🍦🍦💚

SEAL WEEK 2 dagverslag 4Hallo wij zijn bootje panterprint.Ryanne, Nick, Janne en Roemer.Vanochtend werden we wakker met ...
24/07/2025

SEAL WEEK 2 dagverslag 4
Hallo wij zijn bootje panterprint.
Ryanne, Nick, Janne en Roemer.

Vanochtend werden we wakker met muziek. We vinden het wel een beetje hard staan. Na het weer heerlijke ontbijt gingen we het water op.

Vanochtend hebben we als eerste alles herhaald van gister en hebben we gijpen en overstagen geoefend. We hebben ook heeeel veel koekje gegeten.

Toen gingen we lunchen en hebben we tijdens de lunch een lesje motorboten gekregen. Was wel leuk maar wel beetje kort.

In de middag hebben we de hogerwal aan leg op het ponton geleerd/geoefend. Toen hebben we nog meer koekjes gegeten. Toen gingen we met alle cwo 2 bootjes wedstrijdje doen wie als eerste nacht klaar in de haven lag. We zijn 2de geworden, want we werden gehinderd door Ryan.

Toen gingen we andijvie stamppot eten en als toetje hadden we vla flip.

Zometeen hebben we nog theorie les en gaan we nog een spelletje doen. Daarna gaan we weer heerlijk slapen.

Groetjes,

Bootje printpanter/ buckethat!!🐆

SEAL WEEK 2 dagverslag 3Bootje Oranje hier!!Sophie, Nout, Zlata en instructeur David. Vanochtend werden we wakker met be...
23/07/2025

SEAL WEEK 2 dagverslag 3
Bootje Oranje hier!!
Sophie, Nout, Zlata en instructeur David.

Vanochtend werden we wakker met betere muziek dan gister. Toen gingen we lekker ontbijten en lunch pakketje maken.

Vandaag hadden koning nasi hansman mee (de zeehond) en we hebben de boten vaar klaar gemaakt.

Vanochtend hebben we gister herhaald en windrichtingen geleerd. Toen hebben we op het ponton lekker sappauze gehouden. Daarna ging Ellenoor en prinses meli hansman opgehaald. Toen hadden we helaas wel veel regen.

Hierna hebben we lekker op de schelp geluncht met als snack bananenpannenkoeken. Hier kwamen heel veel wespen op af. Hier was David heel erg bang voor. Werden we vrienden met dopper de eend. Toen nog een potje krukrukken gedaan en weer het water op.

‘s middags hebben we vormpjes gevaren zoals een ruit en hartje.

We hebben ‘s avonds lekker pasta pesto gegeten en hebben zo nog theorie les.

Dit was ons verhaal!
Groetjes,
Bootje oranje🧡

SEAL WEEK 2 dagverslag 2Hallo wij zijn bootje blauw,Raf, Maud, Uliana en Ryan.Vanochtend zijn wij opgestaan met hele har...
22/07/2025

SEAL WEEK 2 dagverslag 2
Hallo wij zijn bootje blauw,
Raf, Maud, Uliana en Ryan.

Vanochtend zijn wij opgestaan met hele harde muziek. Niet iedereen vond dat fijn (niemand).
Daarna hebben we ons opgesteld bij de grote mast en hebben 2 nieuwe mensen de vlag gehesen.

Daarna zijn we snel doorgegaan met het ontbijt. Na het ontbijt hebben we nog even vrije tijd gehad en onze tanden gepoetst

Wij hebben daarna de boten zeilklaar gemaakt en zijn gaan zeilen. Na een uitleg windorientatie hebben wij veel gekke plekken aan boord gezien.

Onze lunch was gezellig op de schelp met alle boten. Hier hebben wij super mooie bootfoto’s gemaakt. Hierna zijn we snel vertrokken en hebben tijdens het zeilen nog veel dingen besproken zoals het grootzeil, de schoten en het fok.

Bij de steiger hebben we nog hijzen strijken geoefend met bootje oranje. Na een goede uitleg zijn we het zelf gaan doen.

Op het terrein had de kookstaf heerlijke kapsalon van de mat bereid. Na een heerlijke fruitsalade zijn een aantal groepjes doorgegaan met de corvee.
En nu zijn we bij het dagverslag

Groetjes,

Bootje blauw!🩵

SEAL WEEK 2 Dagverslag 1We wilden even naar het toilet op De Schelp, maar let op: het toiletgebouwtje is daar weggehaald...
21/07/2025

SEAL WEEK 2 Dagverslag 1
We wilden even naar het toilet op De Schelp, maar let op: het toiletgebouwtje is daar weggehaald.
Na de lunch hebben we genoten van een onvrijwillige do**he tijdens het hijsen en strijken. We zitten er dus meteen lekker in. Vanavond staat de theorie op de planning, we hebben er zin in. Groetjes van het altijd positieve bootje wit🤍

SEAL WEEK 1Dagverslag 5-Vanochtend mochten we lekker uitslapen, dus moesten we na het ontbijt snel naar de boten om het ...
20/07/2025

SEAL WEEK 1
Dagverslag 5
-
Vanochtend mochten we lekker uitslapen, dus moesten we na het ontbijt snel naar de boten om het water op te gaan. Eenmaal bij de boten bleek dat iemand de voorstagen van de boten ingesmeerd had met smeerkaas. Vandaag hadden we Madelon (AKA de blonde Billie Eilish) aan boord in plaats van Roemer en hebben we met haar het gijpen en overstaggen geoefend en dat ging hartstikke goed. Daarna was het alweer tijd om te gaan lunchen op de schelp waar we lekker ons bammetje hebben gegeten en had de kookstaf een fantastisch potje flessenvoetbal georganiseerd en natuurlijk hadden wij gewonnen(mede door Hidde die een fles om had geschoten). Daarna was het tijd om weer het water op te gaan, dit keer weer met Roemer aan boord. We zijn meteen lekker gaan zeilen en aan het einde hebben we Roemer nog een headdip gegeven.Toen we terug kwamen op het wiggershuis had de kookstaf een romige andijviestamppot en hamburgers voor ons gemaakt. Nu gaan we snel theorie oefenen en vroeg naar bed want morgen ochtend hebben we het theorie en knopen examen.
Groetjes Linde,Franka,Jurre,Hidde

SEAL WEEK 1Dagverslag -Hee hallo!Wij zijn het team van 1737, ook wel bekend als bootje groen! In de ochtend werden wij w...
18/07/2025

SEAL WEEK 1
Dagverslag
-
Hee hallo!

Wij zijn het team van 1737, ook wel bekend als bootje groen! In de ochtend werden wij wakker gemaakt door de leiding met veel lawaai, daarnaast was het een erg regenachtige ochtend het was erg nat. Desondanks hebben we prima gegeten. Daarna zijn we zónder instructeur de haven uitgevaren. Dat moesten we namelijk laten zien: hoe we dat helemaal zelf konden doen. En dat ging fantastisch!

Daarna hebben we geoefend met aanleggen bij hogerwal en wat dingetjes herhaald van gisteren.
Voor de lunch zijn we naar de Schelp gevaren om daar te eten. Het regende flink, dus dat was wat minder, maar gelukkig hadden we een droge plek om te zitten. We hebben hierbij ook een regendans gedaan.

Na de lunch hebben we opnieuw hogerwal geoefend en... we hebben ook nog een man-overboordactie gedaan!

Aan het eind van de dag zijn we weer netjes terug de haven ingevaren.
Het avondeten was echt lekker de couscous was super roomig! Vanavond nog eventjes theorie en voor de rest gaan wij zien wat we gaan doen:)

Groetjes van Dominique, Maurits, Thijs en Hidde
(Team 1737 – Bootje Groen!)

SEAL WEEK 1Dagverslag 3-Hoi hoi hoi!Wij zijn de bemanning van Bootje Geel! Vanmorgen zijn we heerlijk wakker gemaakt doo...
16/07/2025

SEAL WEEK 1
Dagverslag 3
-
Hoi hoi hoi!

Wij zijn de bemanning van Bootje Geel! Vanmorgen zijn we heerlijk wakker gemaakt door de leiding met hun muziek. Daarna gingen we opstellen, en daar zagen we een prachtig love-duo: Annemijn en Jelle!

We hebben lekker ontbeten en zijn daarna richting de bootjes gegaan. Tijdens de les leerden we over de windrichting, de werking van de zeilen en de verschillende koersen. Super leerzaam!

De lunch was lekker op de Schelp. We hebben ons lunchpakketje opgegeten en daarna Hollandse Leeuwen gespeeld!

’s Middags is Siem met ons mee aan boord gegaan dit is de Rinus van de week, en hij deed het supergoed! Met zijn muziek spel wist hij een leuk spel te doen zodat wij onze skills konden bij spijkeren, dat was echt heel leuk.

Na de vaartocht gingen we weer lekker naar huis. Als avondeten kregen we patat van de MAD een echt feestje!

Dit was onze dag tot nu toe, straks hebben wij theorie en het avond spel.

Groetjes,
Teun, Julian, Odile en Fien!

Adres

Waterkeringpad
Naarden
1411LV

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Vaarschool Seal nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact De Organisatie

Stuur een bericht naar Vaarschool Seal:

Delen

SEAL - Wie zijn wij?

Leer zeilen! Is het motto van Vaarschool Seal. Seal is een jonge en enthousiaste vaarschool die zich bezig houdt met het geven van zeilles aan jonge mensen vanaf 11 jaar. De missie van Vaarschool Seal is om cursisten de liefde voor het zeilen bij te brengen, zo goed mogelijk op te leiden en vooral een hele leuke tijd op het water te bezorgen. De vaarschool wordt gerund door vrijwilligers. Al onze instructeurs zijn jonge en enthousiaste mensen met super veel ervaring, die anderen willen leren zeilen!