Xplore Stella Maris groep 2

Xplore Stella Maris groep 2 Contactgegevens, kaart en routebeschrijving, contactformulier, openingstijden, diensten, beoordelingen, foto's, video's en aankondigingen van Xplore Stella Maris groep 2, Liefdadigheidsinstelling, Meerssen.

28/07/2023

Dag 16
Vlog door Imke en Jesse

Hey hey vandaag hadden we een heel leuk programma. Vanmorgen werd iedereen wakker in hun eigen gastgezin. Om 07.00 uur moesten we op school verzamelen. Anne en ik (Imke) werden samen met onze buddy met een taxi naar school gebracht. We verzamelden in een klaslokaal. Na dat iedereen was aangekomen zijn we naar de grote hal gelopen. Daar kregen we een warm welkom en veel leuke presentaties. Ook groep 1 was bij deze workshop. Na de lunch en nog meer optredens was het tijd om afscheid te nemen van groep 1. Anne en ik gingen naar een andere school om daar met onze buddy een traditionele dans oefenen. Ook Floor en Suus deden me aan deze dans. We gingen weer terug met de taxi naar ons huisje. Daar hebben we even gekletst met ons gastgezin. Als avond eten kregen we natuurlijk weer rijst met groentjes. In de avond zijn we nog naar de mall gegaan waar we nog wat andere leerlingen tegen kwamen. Rond 22.30 uur zijn we weer naar huis gegaan. Nog even gekletst en toen klaargemaakt om te gaan slapen. Dat was het dan weer voor vandaag!

23/07/2023

[REACTIES VOORGELEZEN]
Dag 11 Door Jesse + Jop
21-7-2023

Het is vandaag dag 12 in Indonesië en na een lekker ontbijt gingen we vroeg op pad naar de Universiteit van Bogor, de faculteit Landscaping om precies te zijn. Onderweg met de 'angkot' was een gave ervaring op zichzelf. Eenmaal aangekomen in de binnentuin kregen we na de koffie een presentatie over hoe de studie landscaping in elkaar zit op deze universiteit in Indonesië. Tijdens de pauze hadden Renske, Mirte en ik (Jop) wat gepingeld met de gitaar. Volgens kregen we rondleiding over de campus met lunch in het bos, wat ons avontuur op de universiteit concludeerde. Hierna trokken we nogmaals met de angkot door de ruige heuvels van Bogor om naar het meer de 'Situ Gede' te gaan. Hier gingen we afval verzamelen uit het meer en omstreken, ook deden we onze 'Global dans' om meer aandacht te trekken voor het afval ruimen. Aan het eind van de dag kregen we de reacties te horen op de vorige vlog, waarna we lekker op ons m***e gingen liggen om de dag af te sluiten.

Dikke vette peace!

20/07/2023

[REACTIES VOORGELEZEN]
Dag 9 19-7-2023
Door Stef en Thijn

Hoi,

Na een hele nacht in de bus te zitten zijn we om 07:00 uur aangekomen in Bogor. Met de "angkot" (een kleine bus met een open deur) zijn we naar onze verblijfplaats gegaan. Nadat we waren aangekomen kregen we veel vrije tijd om ons te settelen. In deze vrije tijd gingen mensen slapen, spelletjes spelen of, zoals Stef en Thijn deden, naar de Barber Shop.

Na de lunch stond er een activiteit op de planning. Hier hielden bij de lokale community interviews in groepjes van 5 en vervolgens gaven we een presentatie over het interview. Tijdens de presentaties van de groepjes merkten we veel diversiteit binnen de leefstijl van de gemeenschap. Waar we erg van geschrokken zijn is de onwetendheid op het gebied van milieu. Over het algemeen wordt afval verbrand of in de rivier gegooid.

Na de presentaties kregen we de rest van de dag vrije tijd en hebben mensen gechild en geslapen. Vroeg naar bed want morgen is een drukke dag.

Dit was de vlog van Stef en Thijn.

Dikke Vette Peace!

Adres

Meerssen

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Xplore Stella Maris groep 2 nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen