27/01/2026
~ Meeting Salikenny en Jara Mureh Koto~
Ter voorbereiding van de meeting zijn er 60 zakken rijst bezorgd. Op hun hoofd dragen jonge mannen zakken van 50 kilo naar de plaats waar we ze willen hebben, respect!
De 1 meeting....het blijft altijd weer spannend om met de meeting te starten. De inloop is altijd om 1600 uur en dan proberen we om 1700 uur te beginnen. Deze meeting ging dat prima! De groep was ook niet zo groot dus mooi om me te starten. Als de kinderen arriveren maken we eerst een foto, dan schrijven ze iets voor de sponsor. Dit is voor veel kinderen echt moeilijk. Zelfs als ze al in grade 10 zitten. Elk kind moet dus geholpen worden. Ebrima is daarin onze rechterhand!
Tijdens de inloop hebben we de kinderen 2 vragen gesteld:
1. Waar ben je trots op
2. Wat wil je later worden
Middels plaatjes konden ze antwoord geven. Heel bijzonder dat bijna elk kind trots was op het feit dat ze naar school gaan! En ook elk kind heeft een droom over de toekomst. We hebben er van genoten om even spontaan met de kinderen in gesprek te gaan.
Het officiele moment bestaat uit een speech van Faraba. Enkele ouders sluiten dan ook aan. Wij hebben dit moment afgesloten met een speech met name gericht tot de kinderen. Ga naar school, maak je huiswerk en gebruik je talent. De ouders hebben we nadrukkelijk gevraagd om om hun kinderen heen te staan en ze te ondersteunen daar waar nodig. Klinkt heel eenvoudig maar is niet altijd gewoon. Hoe doe je dat als je zelf niet kunt lezen.....
Omdat we dit jaar ook vieren dat we 10 jaar bestaan was er voor elk kind een doos uit Nederland, een zak rijst, schriften en wat geld.
Dit hebben we uitgereikt en fotos gemaakt. Dit is altijd een gezellige choas dus voor ons hard werken om alles goed uit te delen. Maar het is wederom gelukt😅
De ouders zorgen zelf voor lokale drankjes. Gemaakt van vruchten en bomen. Vooraf zijn bij ons even lege water flessen opgehaald....zo gaat het, gewoon eenvoudig.
Alle kinderen zijn blij naar huis gegaan. De ouders zijn dankbaar. Ook nu is er weer zo vaak gezegd....de schoolbijdrage, een zak rijst en een doos...klinkt voor jullie eenvoudig maar voor ons is het onbetaalbaar. Het raakt ons telkens weer.