Je buitengesloten voelen, onbegrepen en/of zelfs eenzaam omdat je leven vreugde en kleur heeft verloren, bijvoorbeeld omdat je geen kinderen en partner hebt ... Herken je dat? Bijvoorbeeld: Het huisje-boompje- beestje- beeld: Als je boven de 40 bent hoor je een leuke partner te hebben, een huis en kinderen. Dat is normaal. Voor velen gaat dat ook op, maar voor een groot deel ook niet. Vandaag de d
ag zijn er steeds meer 40+ vrouwen die geen kinderen hebben. En niet alleen maar omdat ze er bewust voor hebben gekozen. Het is waar, dat er genoeg mensen zijn die deze beslissing bewust hebben gemaakt en er 100 % achter staan. Dat is hun goed recht en dat dient gerespecteerd te worden. Een groot aantal vrouwen wil wel graag kinderen, maar door omstandigheden is het er niet van gekomen. Bij de een omdat de juiste partner niet in het leven kwam, een ander probeerde van alles, maar lukte het niet. Weer een ander werd gezegend met een kind en is het verloren. Of het is onmogelijk i.v.m. ziekte. Zelfs een diep ingesleten overtuiging en angst kan dit immense effect hebben. Hoe mensen uit de omgeving reageren als je op 'middelbare' leeftijd (nog) geen kinderen hebt kan heel pijnlijk zijn. Onbegrip, afkeuring, buitengesloten worden, nergens bij horen, anders = dus niet normaal zijn en angst voor afwijzing kunnen verstrekkende gevolgen hebben. Een ervan is een teruggetrokken leven uit zelfbescherming. Om pijnlijke confrontaties te vermijden en niet steeds de pijn van het gemis en het onvervulde verlangen te voelen. Dit kan zelfs tot eenzaamheid leiden. Op deze pagina wil ik de ruimte creëren om er over te mogen praten, om gehoord en begrepen te worden. Zodat we elkaar kunnen steunen en helpen om de wonden te helen. Alles in hun eigen tijd en tempo, met respect en aandacht. Dit is geen plek voor oordelen en en met de vinger te wijzen. Dit is een plek voor delen van ervaringen en elkaar te helpen om meer zelfvertrouwen te krijgen, om je eigen kracht terug te vinden en te leren om te herontdekken wat je voor een prachtig en waardevol mens bent, ook als je geen kinderen en partner hebt.