Niet alleen als de plek waar veel sport- en gezelligheidsverenigingen hun cursussen en activiteiten houden, maar ook als ontmoetingsplek voor iedereen uit de buurt. De tekst op onze voorgevel ‘Samen zijn we de samenleving’ (zie de tekst bij de foto bovenin deze pagina), geeft ook weer waar wij voor staan, iedereen is welkom, iedereen doet mee, we gaan respectvol met elkaar om, houden rekening met
elkaar, ondersteunen diegenen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Behalve deze belangrijke ontmoetingsfunctie is het wijkcentrum ook een werkplaats voor mensen die zich met de wijk bezig houden. Het buurtpanel vergadert er, de buurtvaders en contactfunctionarissen hebben hun basis in het wijkcentrum, inspraakavonden worden indien mogelijk in het wijkcentrum gehouden. Het wijkcentrum wordt voor een groot deel gerund door vrijwilligers. Onze vrijwilligers begeleiden onder andere activiteiten voor mensen met een beperking, ze zijn gastvrouw of -heer en ze helpen met het onderhoud en beheer van het gebouw en de tuinen. Degenen die met een geweldig idee rondlopen en dit willen uitvoeren, krijgen van ons alle medewerking en indien nodig ook ondersteuning. De (dagbestedings)activiteiten van Om de Hoek nemen in de Meentamorfose een belangrijke plek in. Hier ontmoeten mensen die er (tijdelijk) moeite mee hebben om mee te draaien in onze snelle en veeleisende maatschappij elkaar en bezoekers uit de wijk. Samen, met ondersteuning van vrijwilligers en begeleiding, organiseren zij wekelijks diverse activiteiten (zie het vastgezette bericht in onze tijdlijn voor het weekprogramma). Natuurlijk is ook iedereen welkom die een kop koffie wil drinken, wat gezelligheid zoekt, samen een spelletje wil spelen of biljarten. Op de website van onze overkoepelende organisatie Versa Welzijn staat een overzicht van alle activiteiten in de Meentamorfose, onder de link https://www.versawelzijn.nl/activiteiten/?filter-filiaal[]=106&filter-locatie[]=38. Loop gerust eens binnen, iedereen is welkom!