16/02/2026
HARTVERWARMENDE VALENTIJNSVIERING MET JE HART HOUTEN
Stichting Met je hart zorgt ervoor dat ouderen die zich eenzaam voelen weer mooie momenten beleven. Door samen te eten, activiteiten te organiseren en bijzondere dagen zoals Valentijnsdag te vieren, ontstaan nieuwe contacten en vriendschappen.
Op de dag vóór Valentijnsdag organiseerde Met je hart Houten een sfeervolle Valentijns High Tea in Spot. De locatie werd – net als vorig jaar – belangeloos ter beschikking gesteld.
De ruimte was door de vrijwilligers van Met je hart Houten omgetoverd tot een echte Valentijnslocatie. Met slingers, servetten, gezellige tafelkleedjes en servies in hartenthema ademde alles liefde en gezelligheid. Omringd door deze vrolijke decoraties genoten de aanwezigen volop van een rijk gevulde high tea met zoete en hartige lekkernijen. De gasten werden bovendien verwend met heerlijk gedoneerde taarten van AH Het Rond, AH Oude Dorp, Banketbakkerij Marco Osté, bakker Sjaak Doeleman en de Hema.
De middag kreeg een extra feestelijk tintje dankzij Meike van der Veer, zangeres en ambassadeur van Met je hart Houten. Met haar romantische Valentijnsliedjes zorgde zij voor een warme en muzikale omlijsting van het samenzijn.
Tijdens deze bijzondere middag bracht ook Judith van der Putten een bezoek. In het kader van de CDA Valentijnstaartactie, die plaatsvindt in de Week van de Vrijwilliger, verraste zij twee bijzondere vrijwilligers: Claus Boers en Arie de Groot. Zij ontvingen een Valentijnstaart als waardering voor hun jarenlange inzet. Ondanks hun leeftijd blijven zij zich actief inzetten voor ouderen, zowel bij Met je hart Houten als via vanHouten&co.
De Valentijnsmiddag stond vooral in het teken van ontmoeting, verbinding en gezellig samenzijn. De aanwezige ouderen genoten zichtbaar van elkaars gezelschap en gingen met warme herinneringen naar huis.
Meer weten over Met je hart Houten: Wij zijn Met je hart Houten! - Stichting Met je hart - Omdat niemand vergeten mag worden.