10/01/2025
Uitspraak van de bestuursrechtbank
Gisteren 9 januari hebben we het besluit van de rechtbank in Zwolle per post ontvangen. De rechtbank heeft onze beroepen ongegrond verklaard. We zijn uiteraard teleurgesteld.
Zoals eerder gezegd voelden we ons met onze bezwaren gehoord tijdens de zitting. Strikt juridisch heeft het niet geleid tot een koerswijziging.
Na een lang traject van verzet tegen de keuze voor Van Wijnen kunnen we nu zeggen dat de instemming in 2020/2021 van de gemeenteraad met de plannen van B&W om de oude bieb in de verkoop te doen, de zaak vanaf het begin behoorlijk penibel heeft gemaakt. (Meer info daarover in dit gesprek uit Hengeloos Peil op 1Twente: https://www.facebook.com/share/19yiZYBiBM/?mibextid=wwXIfr)
Hoe nu verder? We gaan ons oriënteren op de mogelijkheden die er nog zijn om de zaak een andere wending te geven. Op de argumentatie van de rechters zijn we nog aan het studeren. We bekijken onder meer of het zinvol is om tegen de uitspraak in beroep te gaan bij de Raad van State.
Zodra er meer nieuws is laten we van ons horen!