17/04/2026
Muziek van Andriessen en De Klerk tijdens het Internationaal Orgelfestival Haarlem: een unieke gelegenheid voor amateurorganisten!
Op initiatief van de Andriessen/De Klerk Stichting wordt er tijdens het Internationaal Orgelfestival Haarlem dit jaar speciale aandacht besteed aan de orgelmuziek van Hendrik Andriessen en Albert de Klerk. Beide Haarlemse grootmeesters woonden en werkten in Haarlem, waren organist van de Sint-Josephkerk en lieten een indrukwekkend oeuvre na.
Tijdens de cursus, die gegeven wordt op 27 t/m 31 juli 2026 door Leo van Doeselaar (oud-leerling van Albert de Klerk), kunnen professionals, studenten en gevorderde amateurorganisten les krijgen op het Adema-orgel van de Sint-Josephkerk. Het is voor het eerst in de geschiedenis van het festival dat ook amateurs actief kunnen deelnemen aan een cursus. Een unieke kans, temeer omdat deelname mogelijk is tegen het sterk gereduceerde tarief van € 45,00.
Aanmelden?
Zie nadere details in het persbericht.
Van harte welkom!
https://www.andriessendeklerkstichting.nl/wp-content/uploads/2026/04/Persbericht-Masterclass-Leo-van-Doeselaar-2.pdf