27/12/2025
Feestelijke kerstinloop en nieuwe start voor wijkgebouw Gennep Oost
Vanmiddag was het feest in het wijkgebouw tijdens een gezellige kerstinloop met een hapje en een drankje. Een bijzonder moment, want vandaag werd ook de nieuwe naam van het wijkgebouw onthuld. Het vertrouwde ’t Hokske maakt plaats voor een frisse nieuwe start onder de naam Hart van Oost.
Klokslag 15.00 uur nam Holger Rodoe, voorzitter van de Wijkraad Oost, het woord. Hij vertelde hoe al in 2023 de eerste stappen zijn gezet om van het wijkgebouw weer een bruisend hart van Gennep Oost te maken. Dankzij de inzet van vele betrokkenen zijn er mooie stappen gezet om het gebouw en de activiteiten nieuw leven in te blazen.
Dit alles was niet mogelijk geweest zonder de steun van de gemeente, die het gebouw als vastgoed heeft verduurzaamd en aangepast naar de standaarden van deze tijd. Er zijn nog enkele aandachtspunten die aangepakt moeten worden, maar ook die zijn inmiddels onder de aandacht gebracht.
Namens de gemeente was wethouder Janine van Hulsteijn aanwezig. Zij was positief en aangenaam verrast te zijn door de grote opkomst en het enthousiasme van de bezoekers.
Samen met iedereen werd buiten het doek onthuld en kwam het nieuwe logo en de naam Hart van Oost officieel tevoorschijn 🎉
Daarnaast werd Susanne Samuelsz in het zonnetje gezet voor haar grote passie en toewijding. Zij ontving een prachtig schilderij, gemaakt door René Peperzak.
Een groot dankjewel aan alle helpende handen, leden en vrijwilligers die dit mogelijk hebben gemaakt. In willekeurige volgorde: Govert, Xander, Holger, Susanne, Maria-Jose, René, Angelique en Harold – dank jullie wel!
Wij wensen iedereen een veilige en gezonde jaarwisseling en hopen jullie zaterdag 3 januari weer te mogen verwelkomen in Hart van Oost ❤️