Doezumer Oudjaars Ploeg

Doezumer Oudjaars Ploeg De Doezumer Oudjaars Ploeg, kortweg de DOP, heeft als doelstelling om samen met jong en oud het einde van het jaar op een centrale plek te vieren!

We organiseren hierbij diverse activiteiten voor Doezumers en andere geïnteresseerden.

Inmiddels staat de verrekijker alweer even terug op zijn plaats in ten Boer. Ook hebben we de tijdens de evaluatievergad...
05/02/2026

Inmiddels staat de verrekijker alweer even terug op zijn plaats in ten Boer.

Ook hebben we de tijdens de evaluatievergadering het afgelopen seizoen besproken.

We kijken terug op een mooi uiteinde van 2025! Alles liep op rolletjes, mede dankzij alle hulp van vele vrijwilligers in het dorp en daarbuiten. Iedereen die geholpen heeft of langs is gekomen tijdens de dagen: bedankt!

De verrekijker uit Ten Boer Welkom We staan hier op de parkeerplaats van het Stuurhuus, bij een grote verrekijker van ku...
04/01/2026

De verrekijker uit Ten Boer

Welkom

We staan hier op de parkeerplaats van het Stuurhuus, bij een grote verrekijker van kunstenaar Herbert Koekkoek.
Deze “Grote Kijker” staat normaal gesproken boven op de Spotters Hill. De Spotters Hill maakt deel uit van het algemene begraafpark Ten Boer, een park van circa 4 hectare, gelegen tussen het Damsterdiep en het Ten Boersterbos. De heuvel is ontstaan uit de grond die vrijkwam bij het uitgraven van het begraafpark.
Boven op deze heuvel staat de verrekijker, waarvan de lens is gericht op onze prachtige stad Groningen. Het kunstwerk symboliseert het voormalige bestuurlijke samenwerkingsverband tussen de gemeenten Ten Boer en Groningen.
De Grote Kijker is aangekocht door de gemeente Ten Boer en is één van de kijkers die de Ten Boerster kunstenaar Herbert Koekkoek in 2002 maakte voor de kunstroute van Kekerdom (NL) tot Keeken (D).
In de nacht van zaterdag 29 op zondag 30 november is de DOP afgereisd naar Ten Boer om deze kijker van zijn voetstuk te halen. Dat ging helaas niet helemaal zonder slag of stoot.
Toen wij op de plaats delict aankwamen en het plan van aanpak nog eens hadden doorgenomen, kwam er plots iemand aanrijden in een auto. Pas drie kwartier later, toen de auto vertrokken was, konden wij onze gang gaan en zijn we richting de Spotters Hill gelopen.
Gewapend met een slagmoersleutel en dop 19 hebben we zorgvuldig alle moeren losgedraaid en de kijker van de Spotters Hill afgetild. Onderaan de heuvel stond een bolderkar klaar om de kijker naar de aanhangwagen van onze welgewaardeerde oud-Dopper Jorn B. te vervoeren.
Wij doen deze oudejaarsstunt om een probleem in de regio aan het licht te brengen. Dit jaar gaat het om een probleem dat leeft bij meerdere commissies in het dorp Doezum,waar onder: Eblitz, Het Dorpsbelang, Kidsclub, de Ouderensoos, Doezumer Proat, feestweek commissie, het Stuurhuus en natuurlijk de DOP.
Toen Egbert en ik een vergadering hadden met deze commissies om onze knelpunten te bespreken, kwam steeds hetzelfde punt naar voren: het tekort aan nieuwe leden. Ook wij als DOP lopen hier tegenaan.
Zoals ik eerder al zei, staat deze kijker normaal gesproken gericht op de stad Groningen. Maar vandaag is dat even anders.
Vandaag staat hij gericht op jullie.
En aan de andere kant van de kijker staan de commissies met de blik gericht op de toekomst. Want wij kijken uit naar de aankomende Dopdagen. Maar zonder vrijwilligers geen activiteiten.

Allen, Bedankt voor de aanwezigheid tijdens de DOP Dagen en tot volgend jaar!

Doezumers bedankt voor jullie aanwezigheid tijdens de dopdagen! Wij vonden het heel gezellig en geslaagd, we hopen dat j...
02/01/2026

Doezumers bedankt voor jullie aanwezigheid tijdens de dopdagen! Wij vonden het heel gezellig en geslaagd, we hopen dat jullie er ook zo op terugkijken.

De beste wensen voor 2026 en hopelijk tot volgend jaar!

Ook bij de laatste baby zijn we geweest! Het werd nog spannend, want de laatste tijd zijn er meerdere baby's geboren in ...
31/12/2025

Ook bij de laatste baby zijn we geweest! Het werd nog spannend, want de laatste tijd zijn er meerdere baby's geboren in Doezum city!

Het is Nora Lynn Wobbes geworden, van ouders Binnie en Denny. Zij wonen aan de Provincialeweg.

Ze is geboren op kerstavond 24-12-2025 om 20.53 uur. Bij de geboorte woog ze 2974 gram. Met moeder en kind gaat alles gelukkig goed.

We zijn uiteraard op kraamvisite geweest met een leuk pakketje en een oorkonde.

Dit jaar is Mark Nijenhuis de oliebol van het jaar geworden. We hebben heel veel inzendingen gekregen, waarvoor dank, ma...
31/12/2025

Dit jaar is Mark Nijenhuis de oliebol van het jaar geworden. We hebben heel veel inzendingen gekregen, waarvoor dank, maar deze sprong er voor ons toch wel uit.

Dit jaar had hij namelijk een verjaardagsfeestje van Derwin van der Wielen en zijn vriendin. Met de hele vriendengroep gaven ze een gezamenlijk cadeau, namelijk een weekendje weg ter waarde van 250 euro. Mooi verpakt in een envelopje. Mark, in het verleden zelfs nog penningmeester van de DOP, had dezelfde middag ook nog een feestje bij een andere vriend van hem en diens ouders. Voor hen had hij een cadeaubon van 15 euro, ook netjes in een envelop. Je raadt het al, de enveloppen werden verwisseld. Derwin reageerde niet heel enthousiast op het mooie cadeau en vroeg of het van de hele groep was. Eén van de groepsleden vond het toch wel een gekke reactie, en vroeg later nogmaals wat Derwin er van vond. Eerlijk? Hij vond het toch wel een beetje karig, zo'n bon van slechts 15 euro. Ze hebben nog lopen zoeken of de juiste waardebon nog ergens lag, maar deze was niet te vinden. Mark is vervolgens terug gerend naar de andere familie om de bonnen om te wisselen. Zij vonden het al zo gek dat ze zo'n groot cadeau hadden gekregen.

Toen we overigens bij Mark arriveerden wist hij niet om welke blunder het ging, hij had zoveel domme dingen gedaan dit jaar dat hij even een hint nodig had om welke situatie het ging.

We kijken terug op een mooie stunt. Het verhaal van de stunt en groepsfoto's komen later vanmiddag op facebook. Na de st...
31/12/2025

We kijken terug op een mooie stunt. Het verhaal van de stunt en groepsfoto's komen later vanmiddag op facebook.

Na de stunt werden de winnaars van de kleurplaat, rebus en woordzoeker bekend gemaakt in de zaal. Daarna werd natuurlijk de hoofdprijs uitgereikt! De tablet gesponsord door HCT computers ging naar Leanne van der Velde. Gefeliciteerd!

31/12/2025
Mensen, vorig jaar was de stunt op het kerkplein. Dit jaar zal de stunt op de parkeerplaats bij het Stuurhuus zijn. Om 1...
31/12/2025

Mensen, vorig jaar was de stunt op het kerkplein. Dit jaar zal de stunt op de parkeerplaats bij het Stuurhuus zijn. Om 14:00 uur!

Tot dan!

Wat was het gister gezellig tijdens Ik Hou Van Doezum! We hadden een volle zaal.De overduidelijke winnaar van dit jaar w...
31/12/2025

Wat was het gister gezellig tijdens Ik Hou Van Doezum! We hadden een volle zaal.
De overduidelijke winnaar van dit jaar waren de Wankers Tankers met 84 punten!

Ook daarna bleef het nog lang onrustig in Doezum, met veel gezelligheid en zanger Benny die kwam zorgen voor muziek in de zaal. Ondertussen hadden we wat oud doppers achter de radio, die misschien wel wat nieuwe doppers voor volgend jaar hebben weten te enthousiasmeren.

Misschien heeft u ze vanochtend al gezien, misschien moeten ze nog langskomen... de doppertjes zijn vanochtend op pad me...
31/12/2025

Misschien heeft u ze vanochtend al gezien, misschien moeten ze nog langskomen... de doppertjes zijn vanochtend op pad met het 70+ presentje. Dit jaar is het een mooie paraplu, uiteraard in de DOP kleur en met logo. We hebben al veel positieve reacties ontvangen en hopen dat u het een leuk presentje vindt!

30/12/2025

Adres

Doezum

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Doezumer Oudjaars Ploeg nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact De Organisatie

Stuur een bericht naar Doezumer Oudjaars Ploeg:

Delen