03/06/2026
📢🆘 NOODOPROEP voor opvang en steun‼️
In mei waren wij in Spanje en hebben samen met lokale vrijwilligers een groot aantal honden kunnen redden. Hieronder galgo pups, podenco’s en pups en 4 grote “waakhonden”. 2 Vastgebonden, 2 zwervend erbij.
De Galgo pups en podenco’s met pups konden gelukkig liefdevol opgenomen worden door de lokale (in die rassen gespecialiseerde) opvangorganisaties.
🐶🐶🐶🐶 ➡️ Dat maakte dat we met de 4 grote lieverds overbleven.
Maar we weten dat dat niet eenvoudig is. De meesten zoeken toch een kleine(re) hond.
💗Maar oh, wat een echte lieverds zijn het. Ondanks de verwaarlozing en de erbarmelijke omstandigheden waarin we ze vonden lieten ze gelijk hun dankbaarheid merken dat ze aandacht en zorg kregen. En gingen heel graag mee om nooit meer om te kijken...
😥En hoewel we eigenlijk bij onze lokale kleine opvang locatie al láng geen plek meer hadden (deze zit al overvol met te weinig handen om te helpen), konden we ze niet achterlaten in de hel waarin ze gehouden werden. In de hitte, de hele dag zonder water, met wat botresten om van van te kluiven.
✨Het goede nieuws:
🤞Mogelijk kan het herder teefje naar een rasorganisatie in noord Spanje. Maar voor Olga (de zachtaardige Caucasus herder teef), Bruno (de mastin mix reu) en Laika, de elegante mastin (mix?) teef, moeten we echt een oplossing zoeken om onze lokale opvang te ontzien. Ze zijn er gelukkiger en beter dan waar ze waren, maar het is niet de standaard die wij zelf willen.
🔜🏡🐶 We zoeken daarom met spoed mensen die willen opvangen. Of nog beter een huis willen bieden aan 1 van de 3 lieve knuffelberen. 💞
❗️Ook hebben we steun nodig om alle honden de medische checks te kunnen geven en goede ontworming en pipetten te geven.
😥Voor Bruno hebben we inmiddels heel slecht nieuws ontvangen, hij liep wat mank en foto’s zijn alvast gemaakt. Hij blijkt ernstige aangeboren heupdysplatie te hebben. En voor hem zullen we moeten bidden voor een wonder, want wie wil nou een jonge hond met zo’n afwijking? 😩😭💔
Hij is zo vreselijk lief… wie kan ons helpen een wonder te vinden voor hem?!!!! Wie weet een bijzondere plek voor hem die dit aankan en durft?!
➡️Verder is ook een goede betaalde opvanglocatie voor de laatste 3 in 1 van de hondenpensions mogelijk. Maar ook hier hebben we donaties nodig. 🙏🏻
We vragen niet graag om bijdrages, maar in dit geval staan we met de rug tegen de muur en kunnen geen extra honden meer opvangen als we niet meer adopties of opvang kunnen vinden… 😢
Dus bij deze. Wie heeft een plekje voor een dergelijke schat?
Of een paar euro over om hun kosten voor opvang en verzorging te ondersteunen❓❗️
U kunt dit onderstaande ⬇️ betaalverzoek gebruiken (aanpasbaar bedrag) of zelf een bijdrage overmaken naar NL07INGB0007344734 t.n.v. Stichting Canine Care o.v.v. ‘Noodoproep Bruno Olga Laika’
https://www.ing.nl/payreq/m/?trxid=AC6MaElQqqNvyyHQjzFijkCtupc2AXk6
Delen is lief! 🙏🏻❤️🐶🐶🐶🐶