Hoor de Leeuwen

Hoor de Leeuwen Informatie-uitwisseling over belangen van eigenaren en bewoners, aangeboden door Stichting Prettig W Hier wisselen we informatie uit om samen sterker te staan.

Welkom bij Hoor de Leeuwen, bedoeld voor eigenaren en bewoners van Gouden Leeuw, het wooncomplex in Amsterdam (Stadsdeel Zuidoost). Door het uitwisselen van suggesties, meningen, klachten en informatie kunnen we bijdragen aan het prettiger wonen in Gouden Leeuw. Hier is geen censuur, hier is ruimte voor emotie. Maar normale omgangsvormen blijven wel uitgangspunt. Samen zijn we sterker, dat hebben we voor ogen. Een initiatief van Stichting Prettig Wonen Gouden Leeuw.

๐Ÿฎ๐Ÿฑ ๐—บ๐—ถ๐—น๐—ท๐—ผ๐—ฒ๐—ป ๐—ถ๐˜€ ๐—ด๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฎ๐—น๐—น๐—ฒ๐—ป ๐—ผ๐—ฝ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ฉ๐˜ƒ๐—˜ ๐—š๐—ฟ๐—ผ๐—ฒ๐—ป๐—ต๐—ผ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ป16 juli 2025 is het zover. Vandaag gaat in VvE Groenhoven gestemd worden over...
16/07/2025

๐Ÿฎ๐Ÿฑ ๐—บ๐—ถ๐—น๐—ท๐—ผ๐—ฒ๐—ป ๐—ถ๐˜€ ๐—ด๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฎ๐—น๐—น๐—ฒ๐—ป ๐—ผ๐—ฝ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ฉ๐˜ƒ๐—˜ ๐—š๐—ฟ๐—ผ๐—ฒ๐—ป๐—ต๐—ผ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ป

16 juli 2025 is het zover. Vandaag gaat in VvE Groenhoven gestemd worden over een investering van bijna 25 miljoen euro door PG Duur. Erg duur, blijkt. Zo duur dat gisteren op de valreep een cadeautje is toegekend aan alle eigenaren die deze grap helemaal niet kunnen betalen. Oa. 1,4 miljoen compensatie voor eigenaren die HR++ isolatieglas hebben want alle kozijnen (ook de recente HR++) gaan op de vuilnisbelt. HR+++ levert meer subsidie op, niet persรฉ veel meer isolatie verschil met HR++. Gekkigheid dus. Geheel nieuw cv systeem en nog veel meer onnodig geldsmijterij. Voor wie het 1 pijpssyteem snapt weet dat er weinig mis is en nog zeker 50 jaar meekan. Een slimme aanpassing heb ik toegepast, zie de berichten onder dit item. Niets aan de hand. MJOB zaken naar voren halen die nog lang geen renovatie behoeven, enkel voor subsidie? Maar nog zoveel meer onderwerpen dat het te ver voert om hier te noemen.

De VvE bijdrage van deze Groenhoven Verliesloterij gaat vanaf de lening nl omhoog naar ๐Ÿฒ๐Ÿณ๐Ÿด ๐—ฒ๐˜‚๐—ฟ๐—ผ voor een 5 kmr app en ๐Ÿฏ๐Ÿด๐Ÿต ๐—ฒ๐˜‚๐—ฟ๐—ผ voor een studio/2 kmr app en voorlopig nog geen isolatieglas voor de enkelglassers want Monumentenzorg ligt dwars. Vanwege deze lastenverzwaring is er een renteloze lening beschikbaar gesteld waarmee je de hogere kosten kunt betalen. Maar wat als je bovenop je hogere lasten straks door die lening heen bent? Hoe ga je de lasten dan betalen? Verkopen? Onteigend worden? Lenen op lenen, wat doet U uw leden aan VvE Groenhoven?

๐—Ÿ๐—ฎ๐—ฎ๐˜ ๐—ฑ๐—ถ๐˜ ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜ ๐—ผ๐—ผ๐—ธ ๐—ด๐—ฒ๐—ฏ๐—ฒ๐˜‚๐—ฟ๐—ฒ๐—ป ๐—ถ๐—ป ๐—ฉ๐˜ƒ๐—˜ ๐—š๐—ผ๐˜‚๐—ฑ๐—ฒ๐—ป ๐—Ÿ๐—ฒ๐—ฒ๐˜‚๐˜„, ๐˜„๐—ฒ ๐—ธ๐˜‚๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—ป ๐—ป๐—ผ๐—ด ๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐˜‚๐—ด ๐—ป๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐˜€๐—น๐—ถ๐—บ๐—บ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ฒ๐—ป ๐—บ๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ ๐˜๐—ผ๐—ฒ๐—ด๐—ฒ๐˜€๐—ฝ๐—ถ๐˜๐˜€๐˜ ๐—ผ๐—ฝ ๐—š๐—ผ๐˜‚๐—ฑ๐—ฒ๐—ป ๐—Ÿ๐—ฒ๐—ฒ๐˜‚๐˜„ ๐—ฟ๐—ฒ๐—ป๐—ผ๐˜ƒ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐—ฝ๐—น๐—ฎ๐—ป ๐—ถ๐—ฝ๐˜ƒ ๐—š๐—ฟ๐—ผ๐—ฒ๐—ป๐—ต๐—ผ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ป ๐—ธ๐—ผ๐—ฝ๐—ถรซ๐—ฟ๐—ฒ๐—ป ๐—ฒ๐—ป ๐—ฑ๐—ฎ๐˜ ๐—ต๐—ผ๐—ฒ๐—ณ๐˜ ๐—ด๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐Ÿฎ๐Ÿฑ ๐—บ๐—ถ๐—น๐—ท๐—ผ๐—ฒ๐—ป ๐—ฒ๐˜‚๐—ฟ๐—ผ ๐˜๐—ฒ ๐—ธ๐—ผ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ป! HK

๐—Ÿ๐—”๐—”๐—ง ๐—จ ๐—š๐—˜๐—˜๐—ก ๐—ญ๐—”๐—ก๐—— ๐—œ๐—ก ๐——๐—˜ ๐—ข๐—š๐—˜๐—ก ๐—ฆ๐—ง๐—ฅ๐—ข๐—ข๐—œ๐—˜๐—ก: ๐——๐—˜ ๐—ฃ๐—Ÿ๐—”๐—ก๐—ก๐—˜๐—ก ๐—ฉ๐—”๐—ก ๐——๐—˜ ๐—ฃ๐—ฅ๐—ข๐—๐—˜๐—–๐—ง๐—š๐—ฅ๐—ข๐—˜๐—ฃ ๐——๐—จ๐—จ๐—ฅ๐—ญ๐—”๐—”๐—  ๐—ญ๐—œ๐—๐—ก ๐—ก๐—”๐—”๐—ฅ ๐— ๐—œ๐—๐—ก ๐— ๐—˜๐—ก๐—œ๐—ก๐—š ๐—ข๐—ก๐——๐—ข๐—ข๐—ฅ๐——๐—”๐—–๐—›๐—ง ๐—˜๐—ก ๐—ž๐—จ๐—ก๐—ก๐—˜...
21/05/2025

๐—Ÿ๐—”๐—”๐—ง ๐—จ ๐—š๐—˜๐—˜๐—ก ๐—ญ๐—”๐—ก๐—— ๐—œ๐—ก ๐——๐—˜ ๐—ข๐—š๐—˜๐—ก ๐—ฆ๐—ง๐—ฅ๐—ข๐—ข๐—œ๐—˜๐—ก: ๐——๐—˜ ๐—ฃ๐—Ÿ๐—”๐—ก๐—ก๐—˜๐—ก ๐—ฉ๐—”๐—ก ๐——๐—˜ ๐—ฃ๐—ฅ๐—ข๐—๐—˜๐—–๐—ง๐—š๐—ฅ๐—ข๐—˜๐—ฃ ๐——๐—จ๐—จ๐—ฅ๐—ญ๐—”๐—”๐—  ๐—ญ๐—œ๐—๐—ก ๐—ก๐—”๐—”๐—ฅ ๐— ๐—œ๐—๐—ก ๐— ๐—˜๐—ก๐—œ๐—ก๐—š ๐—ข๐—ก๐——๐—ข๐—ข๐—ฅ๐——๐—”๐—–๐—›๐—ง ๐—˜๐—ก ๐—ž๐—จ๐—ก๐—ก๐—˜๐—ก ๐—จ ๐—ญ๐—ข๐— ๐—”๐—”๐—ฅ ๐—ง๐—œ๐—˜๐—ก๐——๐—จ๐—œ๐—ญ๐—˜๐—ก๐——๐—˜๐—ก ๐—˜๐—จ๐—ฅ๐—ขโ€™๐—ฆ ๐—š๐—”๐—”๐—ก ๐—ž๐—ข๐—ฆ๐—ง๐—˜๐—ก

โ— Men wil Gouden Leeuw van het gas af helpen, zonder in ogenschouw te nemen dat het gasgebruik (feitelijk alleen voor koken) buitengewoon bescheiden is. De kosten om dit integraal te wijzigen zijn dan ook als een kanonskogel om een mug te doden. Leden die dit toch willen, kunnen daar zelf voor kiezen, kosten en baten naar wens afwegende. Het simpelweg opleggen van dit voorstel is buiten alle proporties, onnodig en zeker niet duurzaam!

โ— Men wil het warmwater, dat nu dmv stadsverwarming (duurzaam) binnen komt, vervangen door elektrische boilers. Dat levert dus NUL energie-efficiรซntie op, dat zorgt voor fikse extra kosten (elektra- en wateraansluitingen, en aanpassingen die u moet doen in uw badkamer) terwijl er nauwelijks ruimte is voor die grote boilers en u overal leidingen krijgt. Hieraan is niets duurzaam!

โ— Men wil ons 1-pijps CV systeem vervangen door een 2-pijps CV systeem waardoor u voor enorme kosten komt te staan, verbouwingen zult moeten plegen en overal enorme leidingen door uw badkamer en de rest van de woning zult krijgen. Dit alles is naar mijn mening ondoordacht, zonder een duidelijk โ€˜waaromโ€™ en zonder een gezonde kostenafweging. Leest u svp de gedetailleerde uitleg in de stukken voor de 2e Alv. Minder kostbaar en niets slopen! Dat is pas duurzaam!

โ— Men wil een advies inwinnen en komt daarvoor met maar รฉรฉn kandidaat, zonder alternatieven. Dat is tegen de afspraken. Er moet een keuze zijn uit minimaal 3 kandidaten cq offertes.

Kort samengevat zijn dit mijn bezwaren. In de bijlage bij de Alv stukken, die u van Twinss op 16 mei heeft ontvangen, ga ik dieper in op de aspecten die naar mijn mening belangrijk zijn. Ik kan mij niet vinden in de uitgeschreven conclusies, ik ben niet tevreden over de wijze waarop mijn inbreng is meegewogen, ik zet vraagtekens bij de deskundigheid en doelstellingen van een aantal leden van deze projectgroep; ik kan deze adviezen en voorstellen dan ook niet steunen.

Leest u svp mijn uitgebreide informatie in de stukken voor de 2e Alv of op Facebook โ€œHoor de Leeuwenโ€ goed door en maak daarna uw weloverwogen beslissing!

๐—œ๐—ž ๐—ฆ๐—ง๐—˜๐—  ๐—ง๐—˜๐—š๐—˜๐—ก!

Nagenoeg alle voorstellen zoals deze staan gepland zijn naar mijn mening ondoordacht en simpelweg gekopieerd van Groenhoven. Alles was mij reeds bekend evenals de door GH geรฏmplementeerde voorstellen van onze voormalige bestuurder ten Kate.
U wordt nu gevraagd om in te stemmen met een onderzoek van een bureau, er is echter maar 1 offerte. Dat is fout en niet volgens de regels. Er dienen minstens 3 offertes te worden aangeboden zodat vorens en tegens kunnen worden afgewogen en er gekozen kan worden. Nu is het gewoon stikken of slikken.

Overigens was het gewoon de makkelijkste weg om Groenhoven te kopiรซren incl foldermateriaal. Daar zijn de plannen voorgeschoteld als het enige alternatief, de enige weg, de enige waarheid en bij gebrek aan kennis zijn velen maar akkoord gegaan en zitten nu met de gebakken peren. Enorme kosten tegenover wat? Vergroening, neen. Kostenbesparing, neen, wat dan wel? Het lijkt erop dat drammerige personen met het grootste woord hun zin is geven, dat is het antwoord.

Veel eigenaren bij Groenhoven zitten inmiddels flink in hun maag met die plannen en zien enorme kosten op zich afkomen.
(Overigens is de situatie bij Groenhoven anders. Geen spouwisolatie, veel verouderde ElandBrandt kozijnen met dubbelglas dus geen HR++ isoleert slechts 1x beter dan enkel glas. Vooral op spouwisolatie valt daar wel een inhaalslag te maken en een forse subsidie te behalen)

Het uiteindelijke resultaat van al deze plannen zal zijn dat u allemaal wordt opgezadeld met enorme, niet te voorziene kosten die in de miljoenen gaan lopen onder het mom van het verkrijgen van subsidie. Maar subsidie kan niet de reden zijn, de noodzakelijkheid wel. En daar wringt de schoen.

De meeste voorstellen zijn naar mijn mening ondoordacht, onnodig, niet noodzakelijk. Plus tegenover elke euro die aan subsidie ontvangen zou kunnen worden, staan nog steeds kosten die vele malen groter zijn en die wij met ons allen mogen ophoesten. Daar komen uw kosten voor eigen rekening ivm breek- en herstelwerkzaamheden nog bij. Dat verschilt per appartement omdat velen de badkamers en keukens hebben verbouwd en deze derhalve niet vergelijkbaar zijn en daarom dus telkens andere aanpassingen behoeven.

๐—ฉ๐—ฒ๐—ฟ๐˜ƒ๐—ผ๐—น๐—ด๐—ฒ๐—ป๐˜€ ๐—ถ๐˜€ ๐˜‚ ๐—ฑ๐—ถ๐˜ ๐—น๐—ถ๐—ท๐˜€๐˜๐—ท๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ๐—ด๐—ฒ๐—ต๐—ผ๐˜‚๐—ฑ๐—ฒ๐—ป (๐˜‡๐—ถ๐—ฒ ๐˜๐—ผ๐—ฒ๐—ด๐—ฒ๐˜ƒ๐—ผ๐—ฒ๐—ด๐—ฑ๐—ฒ ๐—น๐—ถ๐—ท๐˜€๐˜ ๐—ฎ๐—น๐˜€ ๐—ณ๐—ผ๐˜๐—ผ)

Een aantal zaken wordt hier vaag benoemd maar veel is nmm nietszeggend en termen zoals:
โ€œBetaalbare toekomst voor bewoners (hier wordt eigenaren bedoeld)โ€ en โ€œHogere waarde bij verkoopโ€, zulks zou ik niet durven beweren want uitspraken doen over een betaalbare toekomst is hypothetisch en idem een hogere verkoopwaarde is van vele marktomstandigheden afhankelijk en niet enkel van kostbare aanpassingen.
Voorts nmm een aantal loze kreten als comfort, gezondheid, veiligheid.
Wat ik mis is zijn woorden als betaalbaarheid en duurzaamheid!

๐——๐—˜ ๐—ฉ๐—ข๐—ข๐—ฅ๐—ฆ๐—ง๐—˜๐—Ÿ๐—Ÿ๐—˜๐—ก:
Ik zet vraagtekens bij de deskundigheid en de doelstellingen van de PG Duurzaam. Naar mijn mening is er geen sprake van onderliggende technische kennis waardoor nu deze ondoordachte en opportunistische voorstellen ten grondslag liggen aan genoemd onderzoek:
1. Een totale afsluiting van de gastoevoer in de gehele Gouden Leeuw
2. Warmwater afname van Vattenfall via het WarmteNet stoppen en ieder appartement voorzien van eigen boilers (2 boilers van 80 ltr per 5 kamerappartement en 1 boiler van 80 ltr per studio/2 kmr app)
3. De huidige CV voorziening afkoppelen en een compleet nieuwe cv installatie per appartement laten installeren
4. Onderzoek naar achterstallig onderhoud
5. Mijn voorstellen van koudebruggen als kier onder schuifpuien, borstwering onder raamkozijnen, isoleren van de glazen bouwstenen in de buitengevel, vdo wall als voorzetwand ter isolatie voor de binnenzijde van buitengevels, voorstel voor isolatie van de stookhokken en zonneboilers plaatsen, ik heb er niets van teruggezien in de stukken.
6. Vervanging kozijnen met enkel glas voor nieuwe geรฏsoleerde kozijnen, โ€“ramen en, -deuren met HR++ isolatieglas voor de laatste 200+ appartementen met geheel of deels enkelglas.

Tav 1. ๐—š๐—ฎ๐˜€ ๐—ฎ๐—ณ๐˜€๐—น๐˜‚๐—ถ๐˜๐—ฒ๐—ป
Het beetje gas wat gebruikt wordt door diverse eigenaren staat niet in verhouding tot de kosten die het met zich meebrengt om over te schakelen op elektrisch koken. Hier komt het gebrek aan technische kennis en voortschrijdend inzicht nmm duidelijk naar voren. En zonder die kennis zomaar wat roeptoeteren is op zijn minst opportunistisch.

โ€ข Vergeten wordt dat het complex GL zoveel stroom leveren, niet aan kan en er dus nieuwe kabels moeten komen door alle elektriciteitskasten van alle appartementen. Lees: overbelasting in combinatie met de andere voorstellen en enorme kosten

โ€ข Gaskooktoestellen moeten worden vervangen voor elektrische kookplaten. Daar moet een speciale elektriciteitsaansluiting voor worden aangelegd. In GL is geen keuken gelijk, maar die stroomaansluiting moet van de meterkast komen, u krijgt dus elektrabuizen over de wanden, door kasten of wat ook. Indien u deze buizen niet over de wanden wilt zult u ze moeten wegwerken en dus de keuken op delen slopen en weer herstellen, gevolg: enorme niet te voorziene kosten plus het is maar de vraag of gebruikte materialen, tegels etc nog voorradig zijn.

โ€ข Het aansluiten van de elektra moet door een erkend bedrijf worden gedaan omdat er een nieuwe groep moet worden aangelegd, weliswaar in combinatie met het volgende punt 2 maar toch. Dat erkende elektra installatiebedrijf gaat flink in de papieren lopen!

โ€ข In geval het gascomfort in uw aanrechtblad verzonken is geplaatst, zult u een kookplaat moeten zien te bemachtigen die in datzelfde g*t past. Zo niet, kunt u het hele blad vervangen en als daar een kraan met wasbak in zit, mag u die ook vervangen. Geen bedrijf die met uw oude spullen aan de gang gaat, dus dat moet allemaal nieuw geplaatst en dat gaat dus flink geld kosten!

โ€ข In uw meterkast moet een nieuwe stoppenkast geplaatst, die per stuk ongeveer 1000 euro aanschaf kosten.

โ€ข Ik vermoed dat u zomaar 10.000 euro verder bent. Dat zijn heel veel gerechten eer u dat heeft terugverdiend, want net als gas kost ook stroom gewoon geld en de elektra wordt met een beetje mazzel opgewekt viaโ€ฆโ€ฆgas!

Tav 2. ๐—ช๐—ฎ๐—ฟ๐—บ๐˜„๐—ฎ๐˜๐—ฒ๐—ฟ ๐—ฏ๐˜‚๐—ถ๐˜๐—ฒ๐—ป ๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐—ถ๐—ป๐—ด ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—น๐—น๐—ฒ๐—ป, ๐—ฏ๐—ผ๐—ถ๐—น๐—ฒ๐—ฟ ๐—ถ๐—ป ๐—ฏ๐—ฎ๐—ฑ๐—ธ๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ฒ๐—ป ๐—ฏ๐—ผ๐—ถ๐—น๐—ฒ๐—ฟ ๐—ถ๐—ป ๐—ป๐—ฎ๐˜๐˜๐—ฒ ๐—ฟ๐˜‚๐—ถ๐—บ๐˜๐—ฒ (๐—ผ๐—ณ ๐—ฎ๐—น๐—น๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ธ๐—ฒ๐˜‚๐—ธ๐—ฒ๐—ป)
Vanuit de koker van onze voormalige bestuurder ten Kate is na overleg met Groenhoven al jaren geleden het voorstel gedaan om alle warmwaterleidingen buiten werking te stellen. Waarom zou je zoals Gouden Leeuw dat heeft van een WarmteNet aansluiting, de CV wรฉl door Vattenfall laten verwarmen, maar de warmwatervoorziening niet? De warmtewisselaars boven op het dak wisselen namelijk warmte voor CV en WW. En aangezien die warmte al boven is, of je nu voor of tegen stadsverwarming bent, het is er al. Waarom zou je dat in vredesnaam stoppen en water op een separate manier gaan verwarmen.

๐—•๐—ผ๐—ถ๐—น๐—ฒ๐—ฟ ๐—ถ๐—ป ๐—ฏ๐—ฎ๐—ฑ๐—ธ๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐—ฟ
โ€ข De VvE heeft een leveringsplicht van basisvoorzieningen waaronder het leveren van warmwater. Dat kan helemaal niet worden weggehaald bij de VvE om vervolgens de eigenaren op te zadelen met elektrische boilers en het eigendom daarvan (dus ook de verantwoordelijkheid daarvan) bij de eigenaren zelf neer te leggen, want dat is het voorstel.

โ€ข Los van het feit dat ook hier weer vergeten wordt dat het complex GL zoveel stroom leveren niet aankan en er dus nieuwe kabels moeten komen door alle elektriciteitskasten van alle appartementen. Lees: overbelasting in combinatie met de andere voorstellen. De kosten daarvan kunt u raden wie dat betaald.

โ€ข Er wordt gewoon geroeptoetert zonder de gevolgen te overzien, want waar laat u zoโ€™n boiler van bv 80 liter die gevuld 113 kg weegt.

โ€ข Uitgaande van een oorspronkelijke badkamer in een 5 kmr appartement. U kunt enkel aan de betonwand zoโ€™n zwaar apparaat bevestigen, niet aan de houten wanden rondom of u moet voorzieningen treffen zodat u aan de andere kant van de wand verstevigingen maakt, maar wie wil dat?

โ€ข Vervolgens de maatvoering. Waar laat u die enorme ronde boiler die 122 cm hoog is en 40 x 40 cm zowel breed als diep is? Of 47 x 47 cm hoog en diep en 86 cm breed is. En dat moet zo hoog mogelijk worden gemonteerd, want er moeten aansluitingen aan de onderkant worden bevestigd, plus er is verder geen ruimte.

โ€ข Vervolgens moet u weer een nieuwe groep aanleggen. Het aansluiten moet door een erkend bedrijf worden gedaan. Zie vorig punt 1. Kosten van een nieuwe stoppenkast worden verdeeld over de diverse voorstellen, want u heeft meerdere nieuwe groepen nodig. Dus laten we zeggen dat u voor alles in รฉรฉn keer uw stoppenkast laat vernieuwen. De kast zelf is al 1000 euro, plus ontmanteling van de oude kast en alles aansluiten op de nieuwe stoppenkast ร  80 euro per uur excl. btw

โ€ข Vervolgens moet er een speciale kabel naar die boiler in de badkamer vanuit de meterkast, langs het plafond in de hal ergens de badkamer binnen. Mooi is anders als u een verlaagd plafond met spots hebt aangelegd en daaroverheen een leiding met houders vastzetten.

โ€ข Maar als u eenmaal een boiler heeft geplaatst moet u vanaf de koudwaterleiding een aftakking maken naar die boiler. Dat zit bij de originele badkamers linksonder voor de betonwand. Daarboven zit een wasbak. Er moet dus leidingen over de wanden van het bad en terug. De kraan moet vervangen en ook die leidingen komen in het zicht. Een wirwar aan leidingen en ook nog een elektrakabel over de wanden. Dat wordt er niet mooier op zeker niet als uw badkamer is verbouwd. In dat geval moet u de hele badkamer slopen en als dat eenmaal weer klaar is zit u met een enorme boiler in een toch al kleine badkamer oftewel er is helemaal geen ruimte voor deze voorziening. Kosten minstens 25.000 euro als u uw badkamer moet slopen en weer opbouwen.

๐—•๐—ผ๐—ถ๐—น๐—ฒ๐—ฟ ๐—ถ๐—ป ๐—ป๐—ฎ๐˜๐˜๐—ฒ ๐—ฟ๐˜‚๐—ถ๐—บ๐˜๐—ฒ/๐—ธ๐—ฒ๐˜‚๐—ธ๐—ฒ๐—ป
โ€ข Vervolgens moet er een boiler komen in de natte ruimte indien u daar de do**he gebruikt en om de keuken van warmwater te voorzien. Is er enkel warmwater nodig voor de keuken dan kan worden volstaan met een Daalderop Close-In of vergelijkbare boiler die onder de gootsteen kan worden gemonteerd, maar wederom is dit een stroomvragend apparaat, moet er werk worden verricht en dus kost het geld wat u zelf moet betalen. Dan zult u zeggen, de VvE moet dat betalen, maar wie is de VvE? Dat zijn wij, alle leden tezamen, u allen en ik. En bij ongelijke oplossingen kan er niet gezamenlijk worden verrekend. Die kosten van alle gevolgen van de voorstellen komen voor uw eigen rekening en zijn onvoorspelbaar. In geval van enkel een Close-In boiler bent u al gauw 2000 euro verder.

โ€ข Hetzelfde geldt uiteraard voor een studio/2-kmr appartement. Bij een studio kan helemaal geen boiler in de kleine badkamer. Die zou dan in de keuken moeten. Ik zie alle eigenaren al nee knikken, gaan we niet doen. In een 2 kmr appartement is het verhaal gek genoeg iets anders, maar ook daar geldt: vanuit de meterkast een kabel via de keuken naar de bijkeuken. De boiler in de bijkeuken plaatsen en van daaruit idem alle leidingen heen en weer, ook hier zie ik iedere eigenaar nee, schudden, gaan we niet doen.

โ€ข Maar het grootste probleem is het volgende, zou dit al voor elkaar komen bij werkelijk elk appartement wat een wonder zou zijn, is de VvE van haar verplichting af en moet u bij alle problemen met uw warmwatervoorziening alles zelf regelen, zelf betalen, zelf bellen, zelf oplossen.

โ€ข En wat levert dit u als voordeel op? Niets, totaal niets, het gaat u enkel bijzonder veel geld kosten en warmwater blijft tenslotte gewoon warmwater. Een naar mijn mening ondoordacht voorstel onder het mom van subsidie verkrijgen. Ik zie in dit voorstel totaal geen verbetering en het woord duurzaam is zeker niet van toepassing! Het gaat ontzettend veel geld kosten terwijl we nu gewoon warmwater hebben via Vattenfall en niets veranderen is het beste voor alle eigenaren qua betaalbaarheid van warmwater in de toekomst en nu.

Tav 3. ๐—˜๐—ฒ๐—ป ๐—ฐ๐—ผ๐—บ๐—ฝ๐—น๐—ฒ๐—ฒ๐˜ ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜‚๐˜„๐—ฒ ๐—ฐ๐˜ƒ ๐—ถ๐—ป๐˜€๐˜๐—ฎ๐—น๐—น๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ ๐—ฝ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ฎ๐—ฝ๐—ฝ๐—ฎ๐—ฟ๐˜๐—ฒ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜ ๐—น๐—ฎ๐˜๐—ฒ๐—ป ๐—ถ๐—ป๐˜€๐˜๐—ฎ๐—น๐—น๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ป
Te stellen dat we een nieuwe CV installatie zouden moeten aanleggen is naar mijn mening geboren uit een gebrek aan enige kennis op het gebied van techniek in dit geval CV (Centrale Verwarming).

In mijn voorstellen binnen de PG Duurzaam heb ik getracht zo helder mogelijk uit te leggen hoe de CV in GL is aangelegd en hoe die te upgraden en verbeteren is en dan voornamelijk in combinatie met de te plaatsen nieuwe isolatiekozijnen, -ramen en โ€“deuren met HR++ Isolatieglas in de rest van het complex, van eigenaren die nu nog geheel of deels enkel glas hebben.

Als het complex GL eindelijk en daadwerkelijk helemaal voorzien is van nieuwe kozijnen met HR++ isolatieglas dan kan de temperatuur van het constant rondstromende warme CV water naar beneden. Gevolg is dat er dan minder warmte van Vattenfall wordt afgenomen en dus gaat de rekening van algemene kosten van rondpompen ook naar beneden.

Nu stelt de PG Duurzaam dat uw huidige radiatoren uw appartement niet zullen kunnen verwarmen. Dat bestrijd ik. Vandaar dat men nmm zonder onderbouwing, zonder uitleg gewoon roeptoetert: er moet een 2-pijps CV systeem worden aangelegd in ieder appartement. Dit is totale onzin, onnodig en indien gewenst kan een eenvoudige aanpassing worden gedaan zoals ik zelf ook heb toegepast. Oรณk met kosten, maar zonder overal nieuwe grote leidingen door uw woning te laten installeren en zonder verbouwingen daar waar de aansluiting moet worden gemaakt met de binnenkomende CV leidingen van de VvE die in de originele woning onder het bad zitten, want ook met een 2-pijps CV systeem blijft u net als nu gewoon aan het WarmteNet van Vattenfall zitten en dus zult u vanaf dezelfde plaats waar nu ook uw CV systeem is aangesloten uw nieuwe leidingen moeten aansluiten.

Het aanleggen, lees eigenaren opzadelen met een onnodig nieuwe CV installatie, is nmm de leden van de PG Duurzaam aan te rekenen, want van hun redenering klopt naar mijn mening niet en dat is volgens mij te wijten aan het ontbreken van technische kennis en ruimtelijke inzicht.

We hebben een 1-pijps CV systeem in de vloeren liggen met radiatoren die een enkelglas appartement voldoende kunnen verwarmen. Maar het nieuwe HR++ isolatieglas isoleert 4 x beter dan enkel glas. Dus het kan er bij mij niet in dat de huidige radiatoren de woning niet zouden kunnen verwarmen.

๐Ÿญ-๐—ฝ๐—ถ๐—ท๐—ฝ๐˜€ ๐—–๐—ฉ ๐˜€๐˜†๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ฒ๐—บ
Voor eens en voor altijd zal ik het probleem bij onze 1-pijps CV systeem zo helder mogelijk trachten uit te leggen.

Het probleem zit โ€˜m in de onderblokken/combinatie radiatorknop. Die grijze draaiknop waarmee u in het onderblok een afsluiter (een soort cocktailprikker) op en neer beweegt waardoor warm water al dan niet uw radiator instroomt. Dat kan alleen maar open of dicht en zit ingebouwd in dat onderblok (dat grote verchroomd metalen blok met grijze knop of thermostaatknop eraan). In dat onderblok hoopt zich poederachtig materiaal op wat zich daar kan vastzetten als de radiator langdurig buiten gebruik is gesteld.

Dat is de reden dat de afsluiter (die cocktailprikker wat u met die knop wilt bewegen) niet meer in beweging te krijgen is en daarmee is dus de toegang van warm water naar de radiator onmogelijk. Tikken met een hamer op het onderblok, niets helpt en dat is logisch als je ziet wat voor een technisch knullig ontwerp dat is. Als u overigens met regelmaat uw radiatoren opent zal die afsluiter niet vast komen te zitten. Dat is ook het advies van de VvE wat steeds wordt gegeven.

Verder zijn er met dit systeem eigenlijk geen problemen, behalve als men zonder kennis van zaken links een dop verwijdert waarachter een instelschroef zit.
Als iemand zonder kennis van zaken deze instelschroef gaat verdraaien, verandert u de vermogens van de verschillende radiatoren en dat doet zich het meeste voor bij een 5 kmr woning met origineel 4 slaapkamers. Als u in gedachten alle kamerwanden zou weghalen ziet u van links naar rechts 4 verschillende radiatoren in grootte. Links is kleiner, en ze worden steeds groter of krijgen convectoren (verticale plaatjes die de warmte helpen te verspreiden). De aanvoer warmte voor alle 4 die radiatoren komt van links via de koperen CV buis uit de vloer en gaat door naar de volgende radiator etc. (vandaar de naam 1-pijps CV systeem) Pas vanaf de laatste radiator (origineel is dat de badkamer radiator die ook op deze leiding zit) gaat de restwarmte terug naar de retourleiding van de VvE om boven in het stookhok wederom te worden verwarmd.

Deze 4 (5 badkamer) radiatoren hebben allemaal zoโ€™n stelschroef waarmee de hoeveelheid warmwater per radiator kan worden geregeld. Zo krijgt de eerste radiator maar 30 % van het warme water en gaat de rest door naar radiator nummer 2 waar ook 30% wordt afgeknepen en zo gaat dat door. De combinatie van kleine radiatoren naar grotere (groter vermogen) radiatoren is een uitgekiend en uitgerekend systeem in combinatie met die instelling van de instelschroef. Als dus iemand zonder kennis van zaken daaraan gaat sleutelen, kloppen die verhoudingen niet meer en ontstaan de problemen dat 1 radiator heel heet wordt en de volgende niet of nauwelijks.
U dient dus van die stelschroeven af te blijven als u hiervan geen kennis heeft.

Maar waarom een 2-pijps cv systeem aanleggen als er al een uitstekend leidingsysteem ligt namelijk het 1-pijps cv systeem.
Bij mij wonen studenten in de kamers met een systeem wat is ingesteld op 19 graden voor slaapkamers, terwijl men er nu woont en studeert. Ik heb op 2 na alle kamers een upgrade gegeven met nieuwe (andere) onderblokken en nieuwe radiatoren waarbij de inlaat voor die radiator (de radiatorknop dus) niet in het onderblok zit, maar in de speciale radiator waarop beide systemen kunnen worden aangesloten, intern omhoog is gebracht waardoor rechtsboven een normale radiatorknop bevestigd kan worden van ongeacht welk merk en zo u wilt dus ook de zelfregelende radiatorknop die u via uw telefoon kunt bedienen.

Ik heb iets groter formaat radiator genomen met convectoren, de nieuwe onderblokken geplaatst en tevens de borstwering (dat deel onder het raamkozijn wat slechts uit spaanplaat bestaat) geรฏsoleerd met een voorzetwand. Tevens konden dan de leidingen makkelijk verlegd want die komen bij deze aanpassing iets naar voren.

Resultaat: nooit meer problemen met de onderblokken want de radiatorknop zit nu rechtsboven, wat naast handig (je hoeft niet meer tot op de vloer te bukken om een radiator te openen of te sluiten) maar ook technisch gezien veel slimmer is. Het onderblok kan niet meer vastlopen met de poeder in het CV water en hiermee zijn alle problemen van het 1-pijps CV systeem opgelost en daarom durf ik te stellen dat ons leidingsysteem zeker nog 50 jaar meekan.

Waarom dan toch die, naar mijn mening, dwingende karakters binnen de PG Duurzaam die koste wat kost hun zin willen doordrijven.

Bovendien heb ik de projectgroep geรฏnformeerd dat indien een eigenaar een nieuwe schuifpui krijgt in de woonkamer en deze kiest om het middendeel te kunnen openen, deze eigenaar per saldo in de woonkamer automatisch een 2-pijps CV systeem heeft.

Namelijk de CV leiding in de woonkamer gaat dan van de aanvoer vanuit de badkamer naar de radiator onder het raamkozijn (de radiator voor de schuifpui is dan vervallen) en de leiding gaat van daaruit direct retour naar de badkamer et voilรก hier heeft u zonder het aanleggen van nieuwe grote cv leidingen direct al een 2-pijps systeem. Blijkt de bestaande radiator na plaatsing van de nieuwe kozijnen de woonruimte toch niet optimaal te verwarmen is de oplossing dus zoals hiervoor beschreven.

Nogmaals het werkt bij mij al 10 jaar uitstekend. Ik kan u alle detailleringen, merknamen, fotoโ€™s doen toekomen. Veel heb ik destijds al gepost op FB pagina โ€œHoor de Leeuwenโ€.

๐Ÿฎ-๐—ฝ๐—ถ๐—ท๐—ฝ๐˜€ ๐—–๐—ฉ ๐˜€๐˜†๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ฒ๐—บ
De indieners van dit plan willen u, naar mijn mening, opzadelen met een totaal nieuw aan te leggen 2-pijps CV systeem en u op enorme kosten jagen. Ik verzoek u het volgende toch echt goed door te lezen voor u met deze plannen instemt.

Wederom een origineel 5 kamer appartement met 4 slaapkamers als voorbeeld. De aansluiting van het 2-pijps CV systeem komt net als bij het 1-pijps CV systeem vanonder het bad waar de aanvoer en retour zijn te vinden. Het begint al met het feit dat de aanvoer en retourleidingen van de VvE te klein van diameter zijn, maar goed dat laat ik voor wat het is. 2 maal een bottleneck wil niet zeggen dat het systeem niet gaat werken, want in tegenstelling tot wat velen denken bij een 2-pijps CV systeem gaat er niet naar elke radiator een leiding en vertrekt er รฉรฉn retour, maar gaat er een hoofdleiding met vertakkingen naar elke radiator. Daarom moet dus die aanvoerleiding in de badkamer beginnen met 28 mm in diameter. Ik zou gaan voor koper, maar lichtmetaal is veel goedkoper echter dat gaat binnen de kortste keren op aansluitingen roesten. Nmm raakt u dus van de regen in de drup met dit voorstel, echter de keus is aan u.

Hoe denkt de PG met dit formaat buizen van 28mm onder het bad te vertrekken, ook als ik er 22mm van maak zijn dat nog 2 stuks forse en starre leidingen. Hoe denkt de PG van onder het bad aan het plafond te geraken zonder zaken te hoeven slopen. Als u dan eenmaal in bijvoorbeeld de slaapkamer naast de badkamer bent aangeland moet u via het plafond voorbij de kast aan het plafond in die slaapkamer met twee leidingen van 22 mm. Die kast bent u dus kwijt. Vervolgens moet u via alle slaapkamers naar de wand met de woonkamer. 1 paarsgewijs stel leidingen van 22 mm voldoet per 2 slaapkamers, dus er komen 2 leidingen (aanvoer en retour) van 22 mm in 1 kamer die ook aan het einde voor het raamkozijn de andere kamer bediend via 2 x 15mm pi**en en dat alles herhaald zich nog een keer in รฉรฉn van de andere 2 kamers.

Hoe denkt de PG door de betonnen draagconstructie te geraken anders dan met een watergekoelde diamanten cilinderboor. 2 g*ten van 25 mm, dat gaat een puinhoop geven. Plus de g*ten kunnen niet op de gewenste hoogte dus aanpassingen in de leidingen. Kosten: Drillpro geeft aan 243 euro per g*t bij 22 cm dik beton, dus 486 euro, plus u dient hiervoor een aanvraag in te dienen bij de gemeente en monumentenzorg omdat u in de draagconstructie een verandering wilt aanbrengen.

Als u die draagmuren eenmaal bent gepasseerd komt u bij de buitenappartementen dus uit vรณรณr de glazenbouwstenen in de buitenwand en hier zult u naar links, voor die blokken langs naar het raamkozijn moeten met 2 x 15 mm. U krijgt in uw woonkamer dus een lelijke leiding aan het plafond en bij het raam gaat die leiding naar beneden om aan te sluiten op een nieuwe radiator, want al uw oude radiatoren moet u vervangen. Niet รฉรฉn radiator past op een 2-pijps systeem. Andersom past op het juiste type nieuwe radiatoren zowel een 1-pijps CV systeem als een 2-pijps CV systeem!

Ik schat de aanlegkosten van dit 2-pijps CV systeem op: 15.000 euro los van herstelkosten.
Mijn voorstel is vele malen goedkoper en ik betwijfel dus รผberhaupt of er nieuwe radiatoren nodig zijn. Mij lijkt het beste om na te gaan wat de ervaringen van andere HR++ Isolatieglas eigenaren is, die nog de originele radiatoren hebben. Daar ligt het antwoord. Vervolgens is ervaren ook een optie. 1 radiator vervangen loopt veel minder in de papieren dan het voorstel van de PG.

Tav 4. ๐—ข๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐˜‡๐—ผ๐—ฒ๐—ธ ๐—ป๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—ฎ๐—ฐ๐—ต๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐˜๐—ฎ๐—น๐—น๐—ถ๐—ด ๐—ผ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—ต๐—ผ๐˜‚๐—ฑ
Hoezo onderzoek naar achterstallig onderhoud. Er is een MJOB opgesteld, wat valt er dan nog te onderzoeken. Dit is naar mijn mening benoemd om de indruk te wekken dat de VvE achterloopt met onderhoud. Mij lijkt dat niet zo te zijn behalve de laatste actie om nieuwe kozijnen en HR++ Isolatieglas te plaatsen.
Mocht er misschien een forse subsidie te behalen zijn op een punt uit de MJOB kan dit wellicht naar voren worden gehaald, maar mij is er geen bekend en er is ook niets benoemd.

Tav 5. ๐—ž๐—ผ๐˜‚๐—ฑ๐—ฒ ๐—ฏ๐—ฟ๐˜‚๐—ด๐—ด๐—ฒ๐—ป ๐—ฎ๐—น๐˜€ ๐—ธ๐—ถ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ผ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ ๐˜€๐—ฐ๐—ต๐˜‚๐—ถ๐—ณ๐—ฝ๐˜‚๐—ถ๐—ฒ๐—ป, ๐—ฏ๐—ผ๐—ฟ๐˜€๐˜๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ผ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ฟ๐—ฎ๐—ฎ๐—บ๐—ธ๐—ผ๐˜‡๐—ถ๐—ท๐—ป๐—ฒ๐—ป, ๐—ถ๐˜€๐—ผ๐—น๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ป ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ด๐—น๐—ฎ๐˜‡๐—ฒ๐—ป ๐—ฏ๐—ผ๐˜‚๐˜„๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ป๐—ฒ๐—ป ๐—ถ๐—ป ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ฏ๐˜‚๐—ถ๐˜๐—ฒ๐—ป๐—ด๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฒ๐—น, ๐˜ƒ๐—ฑ๐—ผ ๐˜„๐—ฎ๐—น๐—น ๐—ฎ๐—น๐˜€ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ๐˜‡๐—ฒ๐˜๐˜„๐—ฎ๐—ป๐—ฑ ๐˜๐—ฒ๐—ฟ ๐—ถ๐˜€๐—ผ๐—น๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ฏ๐—ถ๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—ป๐˜‡๐—ถ๐—ท๐—ฑ๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ฏ๐˜‚๐—ถ๐˜๐—ฒ๐—ป๐—ด๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฒ๐—น๐˜€, ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—น ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ถ๐˜€๐—ผ๐—น๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ฑ๐—ฒ ๐˜€๐˜๐—ผ๐—ผ๐—ธ๐—ต๐—ผ๐—ธ๐—ธ๐—ฒ๐—ป ๐—ฐ๐—ผ๐—บ๐—ฏ๐—ถ ๐—ฝ๐—น๐—ฎ๐—ฎ๐˜๐˜€๐—ฒ๐—ป ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐˜‡๐—ผ๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—ฏ๐—ผ๐—ถ๐—น๐—ฒ๐—ฟ๐˜€
Diverse opmerkingen benoemd die koudebrug of isolatie zijn. Ik ga hier verder niet in op mijn voorstellen, maar ze zijn niet terug te vinden in de voorstellen van de PG Duurzaam.

Tav 6. ๐—ฉ๐—ฒ๐—ฟ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป๐—ด๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ธ๐—ผ๐˜‡๐—ถ๐—ท๐—ป๐—ฒ๐—ป ๐—บ๐—ฒ๐˜ ๐—ฒ๐—ป๐—ธ๐—ฒ๐—น ๐—ด๐—น๐—ฎ๐˜€ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜‚๐˜„๐—ฒ ๐—ด๐—ฒรฏ๐˜€๐—ผ๐—น๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ธ๐—ผ๐˜‡๐—ถ๐—ท๐—ป๐—ฒ๐—ป, โ€“๐—ฟ๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐—ป ๐—ฒ๐—ป -๐—ฑ๐—ฒ๐˜‚๐—ฟ๐—ฒ๐—ป ๐—บ๐—ฒ๐˜ ๐—›๐—ฅ++ ๐—œ๐˜€๐—ผ๐—น๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐—ด๐—น๐—ฎ๐˜€
Eerst moet ik terug naar de ALV van eind 2023 waarin ik mijn voorstel heb willen doen ivm met een definitieve ronde Isolatieglas HR++ en geรฏsoleerde aluminium kozijnen. Op verzoek van toen nog onze beheerder bij Twinss de heer Hofmeester heb ik dat stuk teruggenomen ivm een volle agenda.

Achteraf betreur ik zeer dat ik daar gehoor aan heb gegeven. De kozijnen hadden dit jaar geplaatst kunnen worden mรฉt subsidie. Ik heb aangegeven niet het subsidie- en bankentraject in te gaan, dat is niet mijn metier. Eveneens zouden mijn beweringen extern moeten worden uitgezocht al was het maar om kritiek als partijdigheid uit zekere hoek te vermijden.

Daarom heb ik dit voorstel pas in het voorjaar van 2024 kunnen laten opnemen. De uitslag in de ALV viel goed uit en dat is ook logisch. We moet het complex echt dezelfde isolatiewaarde gaan geven mede ivm de ontwikkelingen bij Vattenfal van lagere aanvoertemperaturen, maar al was het maar om de simpele gekkigheid dat een complex als Gouden Leeuw voor het grootste deel nog steeds enkel glas heeftโ€ฆโ€ฆonbestaanbaar!

Echter viel op de stemming wel wat op te merken, ik had express niet laten stemmen om alles doorgang te laten vinden. Ik had laten stemmen om mijn berekeningen uit te laten voeren door een expertisebedrijf om op basis daarvan te stemmen voor al dan niet plaatsing van nieuwe kozijnen in de overige ruim 200 appartementen+. Daar was een bedrag voor beschikbaar gesteld om een en ander te laten uitrekenen, maar er is niets gebeurd. Ik neem dat Twinns zeer kwalijk dat zij die expertise niet hebben ingeschakeld.

Vervolgens werd in de najaars Alv van 2024 mijn voorstel ingelijfd in de PG Duurzaamheid en ook de financiรซle voorziening. Ook daar is er niets mee gedaan. De reden dat ik toch tot deze PG Duurzaam ben toegetreden is om mijn technische kennis beschikbaar te stellen en de voorstellen die aan de ALV zouden worden voorgelegd kritisch te bezien en goed te onderbouwen.
Ik ben dan ook met een positieve instelling aan deze klus begonnen.

๐—ง๐—ผ๐˜ ๐˜€๐—น๐—ผ๐˜: ๐—ช๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ผ๐—บ ๐—ถ๐—ธ ๐˜‚๐—ถ๐˜ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ฃ๐—š ๐——๐˜‚๐˜‚๐—ฟ๐˜‡๐—ฎ๐—ฎ๐—บ ๐—ฏ๐—ฒ๐—ป ๐—ด๐—ฒ๐˜€๐˜๐—ฎ๐—ฝ๐˜?
Omdat ik niet voor de financiรซle gevolgen van de voorstellen kan en wil instaan. Ik wil daar niet voor verantwoordelijk zijn omdat zoals hiervoor beschreven, de meeste voorstellen naar mijn mening ondoordacht zijn, maar vooral onnodig zijn en ik u allen wil behoeden voor foute beslissingen. Plus mij is gebleken dat er niets, maar dan ook niets met mijn voorstellen is gedaan. Ook niet met de gevraagde correcties die ik had op de flyer, maar vooral op de ondeskundigheid die mij bleek na het lezen van de โ€œvoordrachtโ€ het onderdeel wat zou worden verteld op de Alv.

Daarbij wilde ik dat mijn uittreding in de notulen zou komen en dan is de keuze die ik heb gemaakt, het staande de vergadering kenbaar maken, een logische stap evenals mijn uitleg hier, waarvan ik hoop dat het u inzicht heeft gegeven in de nutteloosheid van de voorstellen.
Indien u vragen heeft mag u mij mailen of hier op FB reageren, ik zal u per ommegaande antwoorden.

Voorts neem ik afstand van mijn voorstel uit voorjaar 2024 en punt 6 uit dit artikel om het gehele complex GL van nieuwe kozijnen en HR++ Isolatieglas te laten voorzien omdat dit nu bij de PG Duurzaam ligt en ik daar ben uitgestapt.

Dat impliceert dat ik ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜ meer beschikbaar ben voor vragen inzake nieuwe kozijnen en beglazing en ik bij deze voor het traject van planning en inventarisatie van de benodigde kozijnen bedank.

Harold Kloosterman

Adres

Gouden Leeuw 0
Amsterdam
1103KV

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Hoor de Leeuwen nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact De Organisatie

Stuur een bericht naar Hoor de Leeuwen:

Delen