17/06/2026
***Tijdelijke innamestop kleding - info volgt - za 20 juni zijn we wel open***
Even geen gezellig fotootje van mooie spullen, maar de realiteit achter de schermen. Lieve donateurs, de hoeveelheid kleding die we nog te verwerken hebben is op dit moment te groot. We hebben niet genoeg handjes om het te prijzen en geen ruimte om het op te hangen. Daarom vanaf nu tot over ongeveer twee weken svp niet meer brengen. We kunnen het even niet aan. Toch opruimen? Je kan het kwijt bij Rataplan of nog liever Droppie. Droppie is dichtbij en betaalt er ook nog €0,10 per kilo voor als je wilt. Draagbare kleding komt dan bij andere kringlopers terecht. Maar Droppie zorgt ook voor goede recycling.
Foto's in zwarte zakken is van drie dagen inname wat goedgekeurd is voor verkoop. Maar er staat nog een bijna even grote hoeveelheid om nog uit te zoeken. En dagelijks komt maar bij.
In de blauwe zakken buiten een voorbeeld van wat na ca twee weken wordt afgevoerd naar recycling, noodhulp of andere kringloop. Dit is geen textiel dat we zomaar niet leuk genoeg vinden, maar wat na te lange tijd is blijven hangen, echt afgedragen, verwassen of een knoop mist, rits stuk enzovoort. Het enige wat we echt wegdoen wat nog goed is zijn bijvoorbeeld winterjassen of erg dikke truien in de zomer, van grote goedkope winkelketens. Voor de paar euro die dat dan later opbrengt kunnen we dat niet zes maanden opslaan.
Het regelen van deze afvoer kost ons tijd en moeite en levert niks op. We hebben dat ervoor over om de spullen een goede bestemming te geven, maar je kan ons helpen door bovengenoemd direct naar Droppie te brengen. Droppie werkt samen met grote verwerkers, terwijl wij afhankelijk zijn van kleine goodwill organisaties die dan ook moeite moeten doen om het bij ons op te halen en soms lukt dat niet.
Twijfel je of je textiel- of wat dan ook donatie welkom is bij ons? Kom even vragen voordat je het brengt. Makkelijker voor ons en jou.
En: aankomende zaterdag zijn we open van 13.00 tot 17.00 uur.