06/04/2026
Terugblikje op de zangmiddag van 3 april
In onze zaal laten de versierde paastakken zien, dat het bijna Pasen is.
En met het thema Lente in Europa wordt het vast een blije middag.
We warmen op met Those were the days, doen een paar inzingoefeningen en heten elkaar Welkom met het zingen van onze namen.
Dit zijn de vaste onderdelen, waarmee we een zangmiddag beginnen.
We beginnen de reis door Europa met Geef mij maar Amsterdam en Ik hou van Holland.
Daarna in canon De uil zat in de olmen, waarbij achter gindse heuvels de koekoek zacht roept.
In canon klinkt dat koekkoekgeroep continu door de zaal en dat geeft een vrolijke stemming.
Het gedicht Wie dan wel is eigenlijk een songtekst van Paul van Vliet.
Er is veel te doen in de wereld en daar maken we ons zorgen over.
Maar het is noodzaak om altijd hoop te blijven houden.
Want:
Als wij niet meer geloven, dat het kan, wie dan wel?
Als wij er niet voor zorgen, dat de toekomst is geborgen,
Voor de kinderen van morgen, wie dan wel?
Daarna op verzoek van twee Amsterdamse zussen Het stijfselkissie.
Het wordt uitbundig en met uithalen gezongen; er zitten duidelijk meer Mokummers in de kring.
Na Goeiemorgen mooie bloem en Pak al je zorgen in je plunjezak (met instrumentjes) is het pauze.
Tijd om even met elkaar te kletsen en de droge kelen te smeren met een sapje.
Na de pauze belanden we in Frankrijk met De kat van ome Willem, die naar Parijs is geweest.
We blijven in Frankrijk met Au clair de la lune. Er wordt een koortje gevormd, dat heel mooi de 2e stem zingt.
Met Als de zon schijnt zijn we weer in lentesfeer.
Het intermezzo wordt prachtig gezongen door Ellen: Quand le soleil dit bonjour au montagne.
Leve de muziek: Viva la musica zingen we in drie groepen. Het klinkt geweldig!
Helaas kunnen we door tijdgebrek maar kort naar Spanje om (met instrumentjes) een beetje te zingen en te dansen: Un poquito cantas, un poquito bajas.
We klappen tenslotte voor de muzikanten, die ons elke keer zo mooi begeleiden op de dwarsfluit, de piano en de gitaar.
En we sluiten deze blije en gezellige middag af door elkaar Nu vaarwel toe te zingen.