Stichting Jong Actief

Stichting Jong Actief Jong Actief, een plek waar alle jongeren een (nieuwe) kans kregen om zich te ontwikkelen. Met Jong Actief belichten we de mogelijkheden die er altijd zijn.

Vooral jongeren die problemen kennen in hun privésituatie, dragen het hart van Jong Actief. Jong Actief richt zich op jongeren die reeds in de hulpverlening terecht zijn gekomen of dreigen te vallen. Met Jong Actief werken we aan succes. Succes ervaren is belangrijk voor iemands persoonlijke motivatie, zo ben je sterk en zelfverzekerd om uitdagingen aan te gaan. Jong Actief maakt sterk en wil voor

uit en wil constant ontwikkelen voor de toekomst. Op diverse gebieden kunnen jongeren zichzelf verrijken met de kennis en ervaring van de vrijwilligers, stagiaires en coaches die bij Jong Actief werken. Er wordt samen met een geweldige groep mensen aan succes gebouwd! Onze visie:
Jong Actief ziet dat iedere unieke jongere op zijn manier een rol kan vervullen in de maatschappij, waarin iedere jongere een “speelruimte” om te experimenteren tot zijn beschikking heeft. Het doel van deze speelruimte in het experimenteren is het ontwikkelen van een eigen identiteit. Bij Jong Actief wordt iedereen als gelijkwaardig en uniek individu behandeld.

Gelukkig hebben we de foto’s nog….Bedankt iedereen voor jullie bijdrage, steun en alle lieve reacties!
20/12/2023

Gelukkig hebben we de foto’s nog….

Bedankt iedereen voor jullie bijdrage, steun en alle lieve reacties!

19/12/2023

Tussenhaven.

Er was ooit eens een tussenhaven die we jong actief noemde.
Boten die nog op zoek waren naar hun bestemming konden daar laden en lossen.

De dozen eieren die hier daar gelost zijn door zij die hun ei kwijt moesten, daar zou een legkip jaloers van worden.
Naast eieren werd er hier vaak nog veel meer gelost, zoals frustraties, onvrede, emoties, boosheid, verdriet en teleurstelling.

Dit alles om plaats te maken in het ruim, zodat deze weer vol geladen kon worden met nieuwe hoop, dromen, liefde, succes en moed maar ook kon men hier weer nieuwe energie opladen.

Een tussenhaven waar iedereen tijdelijk kon aanmeren wanneer het stormde en zij die zich bevonden in gevaarlijk vaarwater met metershoge golven en hier aangemeerd konden blijven totdat het weer enigzins gekalmeerd was en hun reis konden voortzetten in rustiger vaarwateren.

Ik zeg expres tussenhaven want zij die hier aanmeerde hadden vaak al een pittige reis achter zich en hadden regelmatig het gevoel doelloos rond te dobberen.
Door weer en wind werden zij door verschillende vuurtorens naar deze haven geleid, maar na een hapje en een drankje konden zij weer afmeren om hun wereldreis voort te zetten.

Helaas verdwaalde sommige wederom weer op open zee of kwamen zij weer in een storm terecht, waardoor hun kompas van slag raakte maar gelukkig scheen voor hen in de duisternis wederom het licht van de vuurtorens die hen leidde naar deze tussen haven.

Maar ook vele vaarde uit om vervolgens wel hun bestemming te bereiken en aan hoger wal te geraken, waar zij de kans grepen om nieuwe bestemmingen uit te stippelen.

Dus ik snap ook best wel dat ze hier probeerde in te breken, want er viel hier inderdaad genoeg te halen alleen dan niet in de materialistische vorm.
De inbrekers beseften niet dat alles wat hier te behalen viel, door zij die hier aanmeerde allemaal aan hun zelf te danken was, weliswaar met ondersteuning, luister goed, met ondersteuning en dus geen hulp want het zijn zij die varen die het uiteindelijk allemaal helemaal zelf gedaan hebben.

En natuurlijk bestond er de kans dat sommige weer zouden aanmeren maar samen met deze mariniers werdt er hard gewerkt om hen weer zichzelf zeewaardig te maken en was het haast zeker dat zij met nieuwe opgedane energie, kennis en hoop hun zeilen hesen om uit te varen en deze tussen haven uiteindelijk achter zich te laten en koers te zetten naar hun volgende bestemming en dat wij hen met trots zagen verdwijnen aan de horizon van geluk en succes.

Een tijdperk is ten einde gekomen nu de havenmeesters zelf kapitein zijn geworden en hun schepen zeewaardig. Het eiland waar de tussenhaven jong actief aan ligt zal nu onbewoond achter blijven om ontdekt te worden door een nieuwe generatie ontdekkingsreizigers en havenmeesters. Hopelijk zal er onder een andere en nieuwe vlag de tussenhaven in een andere vorm herrijzen uit de branding. Zal het eiland herbouwd en bevolkt worden door een verse generatie initiatiefnemers. Hopelijk horen we ooit nog een puberende piraat loerend door zijn Hollandse kijker roepen, “Land Ahoy!”

Vaar uit en vaar wel.

😢

Remi van Hoof.

Het pand is bijna leeg, alleen donderdag nog eventjes knallen om alle overgebleven rommel weg te gooien en dan is de tui...
19/12/2023

Het pand is bijna leeg, alleen donderdag nog eventjes knallen om alle overgebleven rommel weg te gooien en dan is de tuin ook leeg.

Daarom was vanavond beneden in Don Bosco ons laatste avondmaal.

We willen Iedereen die wat voor jong actief betekend heeft uit de grond van ons hart bedanken.

Wat zullen we iedereen ontzettend gaan missen. 😢

Vaarwel of zoals Remi het zou zeggen, vaar uit en vaar wel.

06/06/2023

Op donderdag 1 juni vond het Life Goals Event Den Bosch plaats bij voetbalvereniging OJC

Creativiteit en eten, daar maak je ons blij mee! Vandaag lekker cupcakes gebakken, versierd en afgesloten met vegetarisc...
05/01/2023

Creativiteit en eten, daar maak je ons blij mee! Vandaag lekker cupcakes gebakken, versierd en afgesloten met vegetarische worstjes in bladerdeeg.

Dank je wel Franka (LGS) voor deze activiteit!
Smullen maar!! 🥳😍🧁💯

Vandaag een toffe kerstactiviteit gehad van onze Leergemeenschap Avans! Van een gezamenlijke brunch, tot koekjes bakken/...
20/12/2022

Vandaag een toffe kerstactiviteit gehad van onze Leergemeenschap Avans!

Van een gezamenlijke brunch, tot koekjes bakken/versieren en creativiteit.

Dank jullie wel en fijne feestdagen! 💜🤩🎄🎆

ZSM GRATIS OP TE HALEN!! Hinthamereinde 28, 5211PN ‘s-Hertogenbosch
12/09/2022

ZSM GRATIS OP TE HALEN!!
Hinthamereinde 28, 5211PN ‘s-Hertogenbosch

Beste netwerk van Jong Actief De afgelopen vijf jaar heb ik met veel plezier en enthousiasme bij Jong Actief gewerkt. Jo...
23/05/2022

Beste netwerk van Jong Actief

De afgelopen vijf jaar heb ik met veel plezier en enthousiasme bij Jong Actief gewerkt. Jong Actief heeft mij veel geleerd over de mensheid, de maatschappij en hoe je van kleine successen kan genieten. 🙏🏾💪🏽👌🏽

Nu ga ik per 1 juni 2022 een nieuw en spannend avontuur aan, ik wil mijzelf gaan focussen op mijn zelfstandige onderneming in de zorg.👌🏽♥️

Ik zal Jong Actief altijd een warm hart toedragen en zeker ook nooit vergeten. Allen bedankt voor de jarenlange samenwerking ❤.

Heel veel liefs,

Aafke Thümann

Adres

'S-Hertogenbosch

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Stichting Jong Actief nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen