15/05/2026
https://www.ferences.hu
1% - HOGY SEGÍTSÉGE CÉLBA ÉRJEN
1+1%-os rendelkezés 2026-ban
Idén is lehet rendelkezni a személyi jövedelemadó 1+1%-áról legkésőbb 2026. május 20-áig, az szja-bevallástól függetlenül is.
Bárki dönthet úgy idén is, hogy az összevont adóalap után befizetett személyi jövedelemadójának 1 százalékát felajánlja egy regisztrált civilszervezetnek, további 1 százalékát pedig egy technikai számos vallási közösségnek[1] vagy a kiemelt költségvetési előirányzatnak, ami idén a Nemzeti Tehetség Program.
A felajánlására jogosult, kedvezményezett civilszervezetek listája itt érhető el.
A felajánlására jogosult vallási közösségek listája és a kiemelt előirányzat itt érhető el.
Az szja 1+1%-áról – függetlenül az szja-bevallás módjától – a bevallással együtt vagy külön is lehet rendelkezni.
A nyilatkozat legegyszerűbb elektronikusan nyújtható be:
az eSZJA webes felületen, online kitöltve vagy
z ÁNYK-ban a bevallással együtt, annak EGYSZA-lapját is kitöltve vagy
külön, a 25EGYSZA-nyomtatvány kitöltésével.
Papíralapon benyújthatópostán keresztül, vagy személyesen, illetve meghatalmazott által, lezárt borítékban a NAV ügyfélszolgálatain
a személyijövedelemadó-bevallással együtt, annak EGYSZA-lapját is kitöltve,
az e-SZJA-felület kitöltőprogramjával készített és kinyomtatott nyilatkozaton,
a 25EGYSZA jelű nyomtatványon vagy azonos adatokkal a nyilatkozaton, továbbá
május 10-ig lezárt borítékban leadva a munkáltatónak, ha az vállalja a nyilatkozatok összegyűjtését. A borítékon a leragasztás helyén szerepelnie kell a felajánló aláírásának.
Ha a nyilatkozatokat eseti meghatalmazott nyújtja be, csatolni kell a meghatalmazást is.
A 2026. május 20-ai határidő jogvesztő. Ez azt jelenti, hogy ha valaki május 20. után rendelkezik befizetett személyi jövedelemadója 1+1%-áról, a rendelkezése érvénytelen, és a késedelem igazolási kérelemmel sem menthető ki.
https://www.youtube.com/watch?v=xDghfVEF6ZY
Kérjük, támogassa Kárpátalját adója 1%-val!Adószámunk: 19676157-1-41