31/05/2025
Kära elever,
Nu står vi här – ännu ett läsår har gått. Ett år fullt av lektioner, lärdomar, skratt, kanske också en och annan utmaning. Ni har kämpat, vuxit och tagit er igenom allt med mod och nyfikenhet.
Oavsett om det varit lätt eller svårt – så har ni kommit hit. Det är något att vara stolt över.
Nu väntar sommaren – en chans att andas, vila och bara vara. Ta tillvara på dagarna. Gör det som får er att må bra. Tänk inte på läxor eller prov. Tänk på livet. På solen. På glassen. På att få vara barn eller en ungdom.
Och när hösten kommer – då är vi redo igen. Då tar vi nya steg, lär oss ännu mer och fortsätter växa tillsammans.
Men just nu säger vi: bra jobbat, tack för i år, och trevligt sommarlov!