17/06/2026
Nyt pärähti hyviä uutisia 25v täyttäneille työnhakijoille!🔥 Heinäkuusta alkaen voit ottaa avoimesta AMK:sta tai yliopistosta kurssit haltuun täysin ilman stressiä tai lupalappuja. Opiskelu ei enää vaikuta työttömyysturvaan.Tämä on huippu juttu testata uutta alaa tai hakea lisäoppia.
Hei työnhakija, hyviä uutisia!
1.7. alkaen voit opiskella avoimia korkeakouluopintoja ilman, että se vaikuttaa työttömyysturvaasi, kun olet täyttänyt 25 vuotta.
Eli jos mielessä on uusi ala, yksittäinen kurssi tai haluat vain testata, miltä opiskelu tuntuu → nyt se onnistuu ilman byrokratiaa.
✔ Et tarvitse lupaa
✔ Et joudu ilmoittamaan opinnoista
✔ Et joudu selvittelemään vaikutuksia
Normaalit työnhakijan velvollisuudet pysyvät, m***a muuten tämä on tosi matalan kynnyksen tapa vahvistaa osaamista.
Tämä muutos on tehty, jotta opiskelu olisi helpompaa ja vähemmän paperisotaa.
Jos mielessä on joku kurssi tai ala, jota haluaisit kokeilla, nyt on hyvä hetki tarttua siihen!