Naantalin Eläkeläiset ry

Naantalin Eläkeläiset ry Yhdistys on 16. huhtikuuta 1971 perustettu vireä ja valistava yhdistys. Toiminta aloitettiin kokoamalla jäsenet yhteiseen Tarinatuokioon.

Yhdistys pyrkii aktivoimaan jäseniään myös liikunnallisiin harrastuksiin. Yhdistyksen toimintaperiaatteena on naantalilaisten eläkeläisten elämänlaadun parantaminen hyvässä yhteishengessä. Yhdistys on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton eikä kuulu mihinkään keskusjärjestöön vaan on paikallinen ja lähiympäristön eläkeläisiä kokoava aktiivinen toimija. Yhdistys heijastaa ja luo valoa sekä

hyvää henkeä kotikaupunkinsa parhaaksi. Jäsenmäärämme hipoo viittäsataa, joten yhdistyksemme saa liikkeelle runsaan määrän eläkeläisiä viikoittain. Erilaiset toimintamuodot kerhojen, liikunnan sekä matkojen muodossa antavat mahdollisuuden laajentaa ja avartaa näkemyskenttää laajemmallekin. Aktiivisten toimijoiden ja tiimivetäjien ohjauksessa yhdistyksestä löytyy jokaiselle jotakin. KULTTUURISTA FYYSISEEN HYVINVOINTIIN. Liity jäseneksi iloisen toiminnan piiriin.

Perjantaina 12.6. tehtiin kesäteatteriretki Tampereelle. Siellä musiikkinäytelmä Harmony Sisters, joka kertoo tarinan mu...
15/06/2026

Perjantaina 12.6. tehtiin kesäteatteriretki Tampereelle. Siellä musiikkinäytelmä Harmony Sisters, joka kertoo tarinan musiikista, sisaruudesta ja äidistä.
Valtosen sisarusten vaiheet koskettavat myös 30-40-lukujen historian kautta. Julkisten esiintymisten lisäksi radio teki heistä kuuluisia. Vanhempi väki muistaa ulkoa vaikkapa Kodin kynttilät.

Ensimmäinen kuva Pyynikin kesäteatteriin sivulta. Muut ovat Kaisa Helkiön alkuperäisistä kuvista sommiteltuja. Kuvissa tekstejä.

🌼 Seuraava retki tehdään 25.6. jalkaisin lähelle Kailon saaren Emma-teatteriin. Siellä Loistojuttu.
🌼 Valkeakoskelle vie bussi 4.8. Katri-musikaalia katsomaan.
🌼 Tarkemmat tiedot ja ilmoittautuminen www.naantalinelakelaiset.fi
tai Heikki puh. 044 204 8930

Näyttely avoinna ti-su klo 11-18.
11/06/2026

Näyttely avoinna ti-su klo 11-18.

Keskiviikkona 17.6. klo 10 ja 11.
08/06/2026

Keskiviikkona 17.6. klo 10 ja 11.

Tervetuloa Penkkilenkki-tapahtumaan 17.6.2026. Opastetut lenkit lähtevät klo 10:00 sekä klo 11:00 Kirkkopuistosta.
Naantalin Kirkkopuistoon sekä vanhankaupungin ympäristöön on luotu penkkilenkkikartat, jotka mahdollistavat mukavat lenkit ja lepotauon matkan varrella. Penkkilenkit sopivat kaiken ikäisille sekä kaiken tasoisille liikkujille. Tapahtuma on maksuton, eikä vaadi ennakkoilmoittautumista.
Kirkkopuistossa lenkin päälle kahvitarjoilu! 🚶☕️

02/06/2026

Kotikunnas on ikäihmisen asumispalveluyksikkö Turussa, Luolavuorentiellä

Kesäteatteriin! Kannattaa kysyä Heikilta puh. 044 204 8930, pääseekö mukaan ti 12.6. Tampereen retkelle. Muutama peruutu...
18/05/2026

Kesäteatteriin! Kannattaa kysyä Heikilta
puh. 044 204 8930, pääseekö mukaan
ti 12.6. Tampereen retkelle. Muutama peruutuspaikka on ollut tarjolla. 👇

Kesä ja teatteri. Kesäteatteri. 👇

🌼 Pe 12.6. ollaan menossa Tampereelle Pyynikin kesäteatteriin. Siellä Harmony Sisters. Musiikkinäytelmä kertoo kotkalaisten Valtosen sisarusten tarinan ainakin 1930 - 1950 -luvuilta. Matkalla poiketaan Urjalan Pentinkulmalla maittavalla lounaalla, mikä retken hintaan
95 € bussikyydin ja teatterilipun lisäksi sisältyy. Varaus 5.5. mennessä.

🌼 La 25.6. Kailon saareen ei ole pitkä matka. Siellä Emma-teatteri ja Loistojuttu -komedia. Lippu 38 € ja varaus 20.5. mennessä.

🌼 Ti 4.8. retken suuntana on Apianniemen luonnonkaunis kesäteatteri Valkeakoskella. Katri-musikaalin tarinan laulaja on kaikille tuttu. Matkat, lounas ja lippu sisältyvät 95 euroon. Varaus 2.7. mennessä.

Varauksia ottaa vastaan Heikki
puh. 044 204 8930 tai
www.naantalinelakelaiset.fi /retket

Kuva Suomen kesäteatteri-sivulta.

Hyvää äitienpäivää äideille, varaäideille ja kaikille monenlaisille mummoille ❤️ 🇫🇮Ja meille kaikille ☀️
10/05/2026

Hyvää äitienpäivää äideille, varaäideille ja kaikille monenlaisille mummoille ❤️ 🇫🇮
Ja meille kaikille ☀️

Tänään 10.5. on äitienpäivä. Sitä vietetään vuosittain toukokuun toisena sunnuntaina.

Suomessa äitienpäivää on juhlittu 1910-luvulta lähtien, ja kalenteriin se on merkitty vuodesta 1947. Äitienpäivä on virallinen liputuspäivä, joka mainitaan liputusasetuksessa 🇫🇮

Äitienpäivän perinteisiin kuuluvat sänkyyn tuodut aamiaiset, kukat ja lahjat sekä mahdollisesti lasten askartelemat kortit. Etelä-Suomessa monet keräävät äidille kimpun valkovuokkoja. Edesmenneitä äitejä saatetaan muistaa vierailemalla hautausmaalla.

Tilastokeskuksen mukaan Suomessa on lähes 1,6 miljoonaa äitiä ja yli 530 000 isoäitiä.

☀️ "On niimpal nättii aika, et syrän pakahtuu ...", lauloi Veikko suvivirttä turunkielellä lopuksi. Meillä oli 6.5. kevä...
07/05/2026

☀️ "On niimpal nättii aika, et syrän pakahtuu ...", lauloi Veikko suvivirttä turunkielellä lopuksi. Meillä oli 6.5. kevätjuhlat ja aiheina myös yhdistyksen 55 vuotta sekä ensi sunnuntain äitienpäivä.

☀️ Aluksi nautittiin leivoskahvit. Sitten pj Marketta piti puheen keväälle: Vuodenajan suuret ja pienet ihmeet ovat taas nähtävissä. Kesä on edessä ja myös muistoissa kuten "Minä kesällä keinussa kerran ... ."

☀️ Yhdistyksen lauluryhmien historia ulottuu myös lähes 55 vuoden taakse. Ensin oli Vox Humana, sitten Kainot Pojat ja Ruusunmarjat. Olipa ohessa Rusinatkin. Nykyään Maruset vaalivat perinnettä iloksi itselle ja toisille. Tiina ohjaa ja säestää. Juhlissa Maruset lauloivat päivänsäteestä, joka sydämeen käy ja toukokuusta, auringosta sekä tuulesta, joka hiljaa henkäilee. Runot sanoittivat kevättä sekä ajatuksia äidistä, joka meillä kaikilla on.

P.S. Kuorohistoriaa johtajista. 🎶
Kuorojen/lauluryhminen johtajina ovat toimineet director cantus Kaino Viljanen, joka kuorotoiminnan yhdistyksessä aloitti perustamalla Vox Humanan (sekakuoro) ja toimi Kainojen Poikien johtajana kuolemaansa saakka. Opettaja Leena Litzen johti idearikkaasti Ruusunmarjoja ja sittemmin Marusia niin ikään vuosikymmeniä. Leenan jälkeen laulunopettaja, kanttori Tiina Lustig on avannut ääniä ja opastanut ilmaisua lämpimästi ammattitaidolla. Tervetuloa laulamaan syksyn tullen!

☀️ Ari Kurppa ja Veikko Oksanen Naantalin Harmonikkakerhosta musisoivat. Heikki kuvaili retkiä ja Raija liikuntamahdollisuuksia kesäaikana. "Pitäkää itsestänne huolta, jotta jaksatte tulla taas ensi syksynä toimintaan mukaan", Raija kannustavasti kehotti. Liikuntaan liittyvää informaatiota löytyy Naantalin kaupungin sivulta. Tiedotus jatkuu täällä myös.

☀️🌱🌿☀️ HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE 💚

Nähdään kesässä 🌼☘️

www.naantalinelakelaiset.fi

Kuvissa tekstejä 👇

02/05/2026

Jo kello 11 alkaa KEVÄTJUHLA ke 6.5. Urheilutalolla.
Tervetuloa juhlimaan!
🌿🎶🌱

Osoite

Naantali
21100

Aukioloajat

09:00 - 17:00

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Naantalin Eläkeläiset ry :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Jaa