07/05/2026
☀️ "On niimpal nättii aika, et syrän pakahtuu ...", lauloi Veikko suvivirttä turunkielellä lopuksi. Meillä oli 6.5. kevätjuhlat ja aiheina myös yhdistyksen 55 vuotta sekä ensi sunnuntain äitienpäivä.
☀️ Aluksi nautittiin leivoskahvit. Sitten pj Marketta piti puheen keväälle: Vuodenajan suuret ja pienet ihmeet ovat taas nähtävissä. Kesä on edessä ja myös muistoissa kuten "Minä kesällä keinussa kerran ... ."
☀️ Yhdistyksen lauluryhmien historia ulottuu myös lähes 55 vuoden taakse. Ensin oli Vox Humana, sitten Kainot Pojat ja Ruusunmarjat. Olipa ohessa Rusinatkin. Nykyään Maruset vaalivat perinnettä iloksi itselle ja toisille. Tiina ohjaa ja säestää. Juhlissa Maruset lauloivat päivänsäteestä, joka sydämeen käy ja toukokuusta, auringosta sekä tuulesta, joka hiljaa henkäilee. Runot sanoittivat kevättä sekä ajatuksia äidistä, joka meillä kaikilla on.
P.S. Kuorohistoriaa johtajista. 🎶
Kuorojen/lauluryhminen johtajina ovat toimineet director cantus Kaino Viljanen, joka kuorotoiminnan yhdistyksessä aloitti perustamalla Vox Humanan (sekakuoro) ja toimi Kainojen Poikien johtajana kuolemaansa saakka. Opettaja Leena Litzen johti idearikkaasti Ruusunmarjoja ja sittemmin Marusia niin ikään vuosikymmeniä. Leenan jälkeen laulunopettaja, kanttori Tiina Lustig on avannut ääniä ja opastanut ilmaisua lämpimästi ammattitaidolla. Tervetuloa laulamaan syksyn tullen!
☀️ Ari Kurppa ja Veikko Oksanen Naantalin Harmonikkakerhosta musisoivat. Heikki kuvaili retkiä ja Raija liikuntamahdollisuuksia kesäaikana. "Pitäkää itsestänne huolta, jotta jaksatte tulla taas ensi syksynä toimintaan mukaan", Raija kannustavasti kehotti. Liikuntaan liittyvää informaatiota löytyy Naantalin kaupungin sivulta. Tiedotus jatkuu täällä myös.
☀️🌱🌿☀️ HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE 💚
Nähdään kesässä 🌼☘️
www.naantalinelakelaiset.fi
Kuvissa tekstejä 👇