30/03/2026
Naisosastomme alkuvuosi on ollut varsin vauhdikas ja nyt on aika päivittää kuulumisia tännekin 😊
Jäsenemme ovat hyvin eläinrakkaita ja olemmekin pohtineet, miten saisimme sisällytettyä eläimiin liittyviä asioita enemmän meidän kausiohjelmaan ja alku ainakin on ollut lupaavaa 😉🤭🫶🏻
Olemme olleet kuuntelemassa Vakka-Suomen Eläinsuojeluyhdistys toiminnasta ja jäimmekin pohtimaan mahdollisia yhteistyövaihtoehtoja, katsotaan siis mitä tulevaisuus tuo tullessaan! 😊😍🐶🐱🐴
Lisäksi järjestimme harjoitukset oman palokuntamme nuoriso-osastolaisille ja sen me toteutimme yhteistyössä Lemmikkietsijät kanssa 🤩 Nuoret pääsivät näkemään myös, kun koirat olivat tositoimissa harjoituksen aikana! 🐕🦺🦮
Naisosaston pitämät harjoitukset eivät olisi mitään ilman jotain suuhun laitettavaa, joten lopuksi me tietysti grillasimme makkaraa ja vaahtokarkkeja 😋🤤
Olemme saaneet myös kuunnella koulutusta oman palokuntamme eläinpelastustehtävistä ja pääsimme tutustumaan kalustoon, jota käytetään kyseisillä tehtävillä. Huomioiden kuitenkin sen, että näissä tilanteissa yleensä luovuutta tarvitaan ja tilannekohtaisesti aina edetään tehtävillä eläintä kunnioittaen ❤️
Jottei olisi liian eläinpainotteista ollut, niin ollaan puuhattu myös muonitusasioissa, kun olemme päässeet "harjoittelemaan" muonitusta, eli Länsi-Suomen Pelastusalan Liitto ry kurssilaisille ollaan tehty maittavat lounaat viime viikonlopun aikana 👩🏻🍳🍲🍴
Lisäksi yksi jäsenemme on kevään aikana suorittanut pelastustoimen peruskurssin ja osallistuu nykyisin myös hälytysosaston harjoituksiin sekä kohta myös hälytyksiin 👩🏻🚒🚒
Innolla jatketaan kohti lämpimämpiä kevätpäiviä! ☀️😎