28/03/2026
Tänään saimme kokoontua yhdessä Eräalpakoiden aamupäivän kaikille avoimeen tapahtumaan Perttulan Kuhakoskelle. Aamu alkoi sumuisena, kun ensimmäiset järjestäjät saapuivat paikalle jo ennen yhdeksää. Kaukaa kuuluva lehmien ammunta toi mieleen vanhat alpakkatilapäivät ja loi päivään oman, lempeän tunnelmansa.
Onneksi sää kirkastui juuri sopivasti tapahtuman alkuun. Valkjärven ja Klaukkalan yllä leijui vielä hento utu, kun retkikeittimet laitettiin päälle ja risukeittimeen sytytettiin tuli. Yhdessä valmistelimme pääsiäis- ja kesäistutuksia, etsimme pääsiäismunia ja nautimme keväisestä 🌿 luonnosta.
Päivässä parasta oli taas yhdessäolo. Oli ihana nähdä, miten jokainen sai olla mukana omalla tavallaan – touhuta, jutella, etsiä, istua hetki tulen äärellä ja vain nauttia keväästä. Aurinko lämmitti, kosken pauhu peitti liikenteen äänet, ja hetken tuntui kuin olisimme olleet kaukana kaikesta muusta.
Lopuksi paistoimme vielä vaahtokarkkeja alpakoiden tapaan ja pohdimme kevätseurannan tehtäviä. Myös kaikki pääsiäismunat taisivat löytää uuden kodin, sillä edes vainukoira ei löytänyt maastoon jääneitä herkkuja.
Kiitos kaikille mukana olleille lämpimästä ja iloisesta päivästä. Näistä yhteisistä hetkistä Eräalpakat rakentuvat. Seuraavan kerran kokoonnumme avoimen tapahtuman merkeissä huhtikuun loppupuolella – seuraa viestintäämme ja tule rohkeasti mukaan.