26/10/2025
Mielummin superöverit kuin överit vai miten se oli?
Klubitilan äänentoisto on pohdituttanut koko kesän, m***a kuin tilauksesta Suomen kansallisooppera myi käytettyä kalustoa huutokaupalla ja sieltä tuli ostettua QSC:n virtuaalinen äänentoistopalvelin, tai itseasiassa 2 kpl (kun halvalla sai).
Sen verran eksoottista tavaraa Suomen leveysasteilla ettei kilpahuutajia liiaksi ollut. Aiemmin laitteet on palvelleet kansallisoopperan päänäyttämöä, eli pääsivät lähes vastaavaan tilaan jatkamaan elämää😂
Parin viikon opettelun jälkeen alkaa olla jonkinlainen ohjelmointitaito, perusohjelmat ja kosketusnäyttöpohjaiset käyttöliittymät kasassa sekä huonekohtainen äänentoisto askarreltuna.
Nyt klubitilalla saadaan keskitetysti toistettua musiikkia lähes kaikissa tiloissa joko palvelimen omilla audioplayereilla tai esimerkiksi bluetoothilla joko huonekohtaisesti tai vaikka kaikissa huoneissa erikseen omaa äänimaailmaa.
Lisäksi järjestelmällä saadaan ohjattua esimerkiksi pääoven lukitusta, ja kunhan halloweenbilekiireet on selätetty niin esimerkiksi tilan ilmanvaihto ja valaistus saadaan säädettyä samalla järjestelmällä. Ja mikäli tilat jossain vaiheessa laajenee niin järjestelmä pystyy käsittelemään yhteensä 256 erillistä äänikanavaa.
-
-