03/05/2026
Sudenpentujen vappuyöretki vietettiin upeassa, aurinkoisessa kevätsäässä partiomajan maastossa Mustikkamäessö. Metsäsusien laumalle tämä oli sudenpentukauden viimeinen yöretki. Onneksi kesällä on leiri ja seikkailijaikäkaudessa retkeily jatkuu eli ei hätää 😊 Kyykäärmeiden lauma jatkaa sudenpennuissa 🐺
Yöretki aloitettiin lipunnostolla ja majoitteen eli puolijoukkueteltan pystytyksellä. Monella on jo hyvää osaamista asiassa, kun pystytyksiä on takana useammalla yöretkellä. Tällä kerralla ei kamiinan piippua tarvinnut koota, koska voimassa oli maastopalovaroitus. Sen verran kamiinasta lähtee kipinöitä, että turvallisesti ei siinä voi kuivassa maastossa tulia pitää. Osa retkeilijöistä yöpyi partiomajassa ja valmisteli sitä yöpymiskuntoon. Mukavinta taisi kuitenkin olla tutussa maastossa kavereiden kanssa vipeltäminen 💚
Yö sujui komeassa kuutamossa hyvin. Vaikka teltassa vähän viileä olikin, kukaan ei siirtynyt sisälle nukkumaan, eikä edes ottanut tarjolla ollutta ekstramakuupussia käyttöön.
Aamun perinteisen, salaisella reseptillä valmistetun, partiopuuron nautiskelun jälkeen harjoiteltiin retkiolosuhteissa tiskaamista ja omista varusteista huolehtimista.
Yöretken päätteeksi tehtiin kevätseurantaretki. Löydettiin kasvuun lähteneitä kasveja kuten nokkosia, nähtiin hiirenkorvia puissa, sammakonkutua ja hyttysentoukkia ojassa, kuultiin linnunlaulua, harjoiteltiin kiikaroimista ja pohdittiin erilaisia keväänmerkkejä.
Oli tosi kiva retki meidän ikiomassa Mustikkamäessä! Kiitos retkelle osallistuneille sudenpennuille ja aikuisille 😊
Ps. Oletko tullut ajatelleeksi, että partio on niitä harvoja harrastuksia, jossa kaikki voivat harrastaa yhdessä ikään, sukupuoleen tai taitotasoon katsomatta.