15/06/2026
”Mikään ei ole vaikeampaa, kuin haudata kollegansa omin käsin”, sanoo sairaanhoitajamme Rami. Hän oli töissä 20. marraskuuta 2023, kun Gazassa sijaitsevaan sairaalaan hyökättiin. Kaksi omaa lääkäriämme sekä samassa sairaalassa työskennellyt lääkäri menettivät henkensä.
Rami joutui hautaamaan kollegansa. Vain muutamia minuutteja myöhemmin hänen piti palata töihin, sillä potilaat tarvitsivat apua.
Sairaaloita ja muita terveydenhuollon laitoksia pitää suojella aina – myös sodissa ja konflikteissa. Sairaaloihin kohdistuvat iskut rikkovat sodan sääntöjä. Siitä huolimatta potilaat ja terveydenhuollon työntekijät joutuvat yhä useammin hyökkäysten kohteiksi.
❗Hyökkäysten on loputtava. Sairaanhoidon henkilökunnan on saatava tehdä työtään ilman pelkoa oman henkensä menettämisestä.
➡️ Allekirjoita vetoomus ja vaadi kanssamme, että Suomi tekee kaikkensa, jotta sairaanhoitoa suojellaan – myös sodissa ja konflikteissa: https://laakaritilmanrajoja.fi/allekirjoita-vetoomus/
️➡️ Jaa tämä postaus.