10/05/2026
Itä-Helsingin seniorien kevätjuhlassa nautittiin upeat kakkukahvit iloisessa seurassa, puheensorina peitti seurakuntasalin. Ansaitun hopeisen ansiomerkin sai kolme jäsentä ja pronssisen kymmenen jäsentä, joista kuusi on kuvassa. Kunniajäseneksi kutsuttiin Lilja Kenttämaa.
Meidät saatteli kesälaitumille pastori Pia Kähkönen ja musiikkivapaaehtoinen Kirsi Mustonen Suvivirren sävelin ja sanoin. Lauloimme virrestä kuusi säkeistöä.
Puheenjohtajamme Tuula Karhumäki iloitsi kuluneesta *lukukaudesta* ja muistutti vielä tulevista tapaamisista:
”Hyvät ystävät, on aika hiljalleen päättää tämä lämminhenkinen. kevätkausi ja kevätjuhlamme. Koko kevään aikana ja tänään olemme saaneet nauttia yhdessäolosta, ilosta, esityksistä, kerhoista ja kaikenlaisesta vapaaehtoistyöstä, musiikista ja ennen kaikkea toisistamme – juuri siitä, mikä tekee tällaisista hetkistä niin merkityksellisiä.
Kevät, on uuden alun aikaa. Se muistuttaa meitä siitä, että valo lisääntyy, luonto herää ja elämä jatkuu aina eteenpäin.
Samalla tavalla myös me voimme ammentaa tästä kaudesta - tästä päivästä voimaa, hyvää mieltä ja toivoa tulevaan.
Kiitos teille jokaiselle, että olette olleet mukana luomassa tätä juhlaa. Teidän läsnäolonne tekee tästä yhteisöstä elävän, lämpimän ja arvokkaan. Yhdessä olemme enemmän.
Toivotan teille kaikille aurinkoista kevättä, iloa arkeen ja paljon kauniita hetkiä – kohdataan taas pian! syksyllä 10.9. Tule sinäkin mukaan! Älä jää yksin.”
Vaikka jäsentilaisuudet jäi kesätauolle, vielä on tapahtumia toukokuussakin mm. Rollaattorimarssi, kevätretki , liikuntatapahtumia ja kahvikavereita etänä unohtamatta,"
Tekstit jaa kuvat Tuula Karhumäki