18/06/2026
La Junta d’Extremadura ha anunciat que els fons destinats a la tauromàquia passaran de 297.500 euros a 1,78 milions d’euros en els pròxims pressupostos autonòmics. És a dir, sis vegades més diners públics per sostenir un sector basat en el patiment i la mort d’animals.
El contrast és especialment greu: mentre augmenten les ajudes als toros, l’Agència Extremenya de Cooperació Internacional per al Desenvolupament veu reduït el seu pressupost un 87%, fins a quedar per sota dels tres milions d’euros.
Segons les dades recollides per AnimaNaturalis, només el 8% de la població espanyola major de 15 anys va assistir a algun festeig taurí l’últim any, i només el 5,9% a corrides de toros, novillades o rejonejos.
Ens sumem a la denuncia d’ AnimaNaturalis: això no és cultura, no és tradició i no és una demanda social majoritària. És una decisió política per mantenir amb diners públics una indústria que converteix el patiment animal en espectacle.
Els recursos públics haurien de servir per construir una societat més justa, solidària i 100% lliure de violència.
Photo credits: