13/11/2023
Introducció a la sobirània alimentària: les plantes silvestres i medicinals a la cuina
Coordinació: Associació Terra Viva Manresa. www.terraviva.cat
A càrrec de:
Elena Sixto i Marta Suesta, Xarxa Terra Viva
Lloc: El forn de la Calç - Centre d’Art Contemporani i Sostenibilitat (CACiS)
Dates i horari: Dissabte 25 de novembre - de 10 a 17h
Presentació:
El desconeixement actual sobre les espècies silvestres i les varietats tradicionals, juntament amb els usos remeiers o com a aliment que tenen, és una realitat que cal revertir. És molt important recuperar el coneixement i els usos etnobotànics per tal de veure de quina manera podem introduir novament aquestes plantes a la cuina, per tal d’aprofitar-ne la seva disponibilitat i les oportunitats que ens ofereixen, per tal que siguin utilitzades en el quotidià.
Objectius:
Aquest taller pretén donar a conèixer les espècies més rellevants i d’interès que tenim al nostre entorn, i els principals usos que li podem donar a cuina, així com les virtuts medicinals, amb senzilles preparacions (maceracions, herba seca, infusions, etc.) per tal d’aprofitar-ne les virtuts. Com les podem reconèixer, a on viuren, en quina temporada les podem trobar i com utilitzar-les.
Les sessions estan pensades perquè tinguin una part teòrica i una part pràctica.
Oferirem a cada alumne un breu dossier dels continguts i un dinar on podran degustar algunes de les preparacions.
Programa:
De 10 a 12 h
Sortida de reconeixement de plantes medicinals i comestibles. Recol·lecció sostenible.
Elena Sixto i Marta Suesta
De 12 a 14h
Taller pràctic de cuina amb plantes i fruits silvestres.
Mireia Rivilla, Elena Sixto i Marta Suesta
De 14h 16h
Dinar silvestre.
A les 16h. Trobada del col·lectiu Eixarcolant Bages
Destinataris:
Persones interessades en les plantes, la cultura popular, el medi ambient i l’educació ambiental en general.
Inscripcions: [email protected]
Aportació taller + dinar: 25 €