06/10/2019
⚠️⚠️ Aquest dimarts jutgen al Berni i al Marc, membres de l’Escola Popular, per una acció solidària de la PAHC Bages.
Apaguem la repressió, encenguem la solidaritat! Demanen 42 mesos de presó al Berni Sorinas i al Marc Garcés per participar en una acció de la PAHC Bages. Volen criminalitzar la solidaritat i la lluita i nosaltres hi respondrem juntes: Per això us convoquem dimarts a les 11:30h als jutjats de Manresa.
I tot això, d’on ve?
Era novembre del 2016, moltes el recordareu per la mort de la Rosa de Reus, que va morir per un incendi a casa seva, a causa de la pobresa energètica.
Endesa li havia tallat la llum, i una espelma va incendiar casa seva.
Moltes vam sortir al carrer a denunciar-ho.
A Manresa vam convocar una acció de protesta davant una distribuïdora d'Endesa, l'acció es va dur a terme amb absoluta normalitat.
Nosaltres volíem deixar clar que no era una mort, era un assassinat!
La sorpresa va arribar, quan de camí al pàrquing a recollir els cotxes i anar cap a casa, ens van parar els Mossos d'esquadra que van anar directament cap el nostre company Berni Sorinas, que va ser detingut i portat a comissaria.
A comissaria de Mossos hi vam anar moltes solidàries a expressar la nostra ràbia, com podia ser que un company sigues detingut per protestar contra la pobresa energètica?
Mossos van respondre, carregant contra les manifestants.
Hores més t**d el nostre company va ser posat en llibertat, gràcies a la pressió que vam fer a comissaria, la seva posada en llibertat va ser una victòria del moviment popular de la ciutat.
Setmanes més t**d, tan el Berni com el Marc van rebre una citació judicial, incloure al Marc és un fet absolutament arbitrari, que respon a una estratègia clara: els mossos els volen criminalitzar a ells, pensant que la repressió a dos companys ens farà perdre les ganes de lluitar, la vella estratègia de criminalitzar a la que tants cops em respòs amb la nostra solidaritat.
Però això no acaba aquí.
Anys més t**d, el Marc i el Berni tenen un judici, els demanen 18 i 24 mesos de presó per defensar els nostres drets, per denunciar que la pobresa energètica mata.
Ens toca respondre a totes, contra la repressió