Associació de Naturalistes de Girona

Associació de Naturalistes de Girona 💚 Entitat ecologista
🌱 Implicats en la transició ecosocial
👉🏼 Fem defensa del territori, conservació de la biodiversitat i educació ambiental

L’Associació de Naturalistes de Girona (ANG) és una organització no governamental ecologista que des de l’any 1981 actua a les comarques gironines. Volem aconseguir una societat que esdevingui sostenible ambientalment i socialment. Defensem les energies renovables i la necessitat de reduir les emissions de CO2. Treballem per donar resposta a l'esgotament del petroli, el canvi climàtic i la crisi e

conòmica. Protegim la biodiversitat de les comarques gironines fomentant projectes de recuperació d'espais naturals, editant materials de descoberta i fent un seguiment dels plans i projectes que es desenvolupen al territori. També treballem per preservar la nostra costa, evitant la construcció desmesurada, combatent la pesca destructiva, i fomentant el consum responsable de peix. Prevenim la generació de residus. Apostem per reduir, reparar i recuperar els materials, i en última instància reciclar i gestionar els residus. Impulsem l'agricultura ecològica que rebutja els organismes modificats genèticament, protegeix la biodiversitat i garanteix la sobirania alimentària.

♻️🗺️ Aquesta setmana hem portat la gimcana de Residus en Ruta a Fontajau i a les Ribes del Ter, amb l'alumnat de l'Insti...
17/06/2026

♻️🗺️ Aquesta setmana hem portat la gimcana de Residus en Ruta a Fontajau i a les Ribes del Ter, amb l'alumnat de l'Institut Sobrequés!

Organitzats en grups i equipats amb un mapa, els i les participants han recorregut diferents punts de l'espai superant reptes relacionats amb els residus, el consum responsable i la sostenibilitat. Identificant alternatives més sostenibles en el nostre dia a dia o reconstruint el recorregut de diferents productes, des de l'obtenció dels recursos naturals fins al seu destí final com a residus.

🧠♻️ Mitjançant el joc, la investigació i el treball en equip, hem reflexionat sobre l'impacte ambiental dels nostres hàbits de consum i sobre la importància de prendre decisions més conscients.

🌱 Perquè darrere de cada residu hi ha una història, i conèixer-la és el primer pas per reduir-ne l'impacte.

Gràcies a l'alumnat i al professorat de l'Institut Sobrequés per participar-hi amb tanta energia i curiositat. Seguim treballant per entendre millor els residus que generem i avançar cap a models de consum més responsables!♻️💚

🚨 PROFESSORAT, TENIM UNA PROPOSTA PER A VOSALTRES!El curs 2025/26 ja és a tocar i segur que més d'una vegada us heu preg...
15/06/2026

🚨 PROFESSORAT, TENIM UNA PROPOSTA PER A VOSALTRES!

El curs 2025/26 ja és a tocar i segur que més d'una vegada us heu preguntat:

🤔 "On podem fer una bona sortida de ciències?"
🤔 "Com treballem la sostenibilitat de manera pràctica?"
🤔 "Hi ha activitats que connectin l'alumnat amb el seu entorn?"

La resposta és ben senzilla: sí, i nosaltres us podem donar un cop de mà! 🌿

🦎 Tallers sobre biodiversitat i sostenibilitat
🧭 Sortides per descobrir l'entorn natural
🔬 Activitats per experimentar amb el mètode científic

Aprendre fora de l'aula, observar, preguntar-se coses i entendre el món que ens envolta. Perquè la natura és el millor laboratori que existeix. ✨

📩 Ja podeu consultar el catàleg pedagògic 2025/26 a l'enllaç de la bio!

Compartiu-ho amb aquell/a docent que ja està pensant les activitats del curs vinent 😉🌱

🩸👶 Trencant tabús i reduint residus 👶🩸 Hem organitzat dues xerrades per reflexionar sobre els impactes ambientals associ...
12/06/2026

🩸👶 Trencant tabús i reduint residus 👶🩸

Hem organitzat dues xerrades per reflexionar sobre els impactes ambientals associats a la menstruació i la criança.

Més enllà de presentar alternatives sostenibles i productes reutilitzables, hem abordat temes que sovint queden fora de la conversa: la quantitat de residus que generen aquestes etapes de la vida, els impactes ambientals dels productes d’un sol ús i la importància de disposar d'informació per prendre decisions més conscients.

Perquè parlar de sostenibilitat també és parlar d'aquelles realitats quotidianes que massa sovint continuen sent invisibles o envoltades de tabús 💚

🍃💙 Ja estan obertes les preinscripcions pel Blauet de setembre! 💙🍃Vols acomiadar les vacances envoltat de natura, jocs, ...
10/06/2026

🍃💙 Ja estan obertes les preinscripcions pel Blauet de setembre! 💙🍃

Vols acomiadar les vacances envoltat de natura, jocs, descobertes i noves aventures? 🌿🐞🌞

Del 31 d'agost al 4 de setembre, torna el Blauet de setembre, el casal naturalista a la vall de Sant Daniel.

👧🧒 Per a infants d'I3 a 6è de Primària
📍 Sant Daniel, Girona
📅 Del 31 d'agost al 4 de setembre
⏳ Data límit de preinscripció: 31 de juliol
⚠️ Places limitades i assignades per ordre d'arribada

👉 Fes la teva preinscripció fes click a la biografía

Una setmana per explorar, jugar i connectar amb la natura abans de tornar a l'escola! 🌳🦋✨

Aquest diumenge vam recórrer l'espai de Castell per descobrir la història que amaguen les seves roques i la biodiversita...
09/06/2026

Aquest diumenge vam recórrer l'espai de Castell per descobrir la història que amaguen les seves roques i la biodiversitat que hi trobem 🪨🌿

La sortida va començar a l'aparcament de Platja Castell i, seguint el camí de ronda fins a Cala Estreta, vam poder gaudir d'un dels paisatges més espectaculars de la Costa Brava. Pel camí també vam passar pel poblat ibèric de Castell, un testimoni privilegiat de la relació entre les persones i aquest entorn des de fa segles.

Durant el recorregut, en Pau ens va explicar els processos geològics que han modelat aquest espai al llarg de milions d'anys, ajudant-nos a entendre com s'ha format el paisatge que contemplem avui dia ⛰️🌊

També vam aprofitar per parlar del projecte que estem duent a terme a l'Espai d'Interès Natural Castell-Cap Roig de control de plantes exótiques invasores, concretament de l'ungla de g*t i reflexionant sobre els impactes d'aquestes plantes, com les opúnties, sobre els ecosistemes litorals.

Però no tot van ser invasores! 🌸 També vam posar el focus en les espècies autòctones que fan únic aquest espai, com el limònium, una planta perfectament adaptada a les condicions extremes de la costa.

Gràcies a totes les persones que ens vau acompanyar en aquesta jornada de descoberta, aprenentatge i connexió amb la natura! 💚

Resum d'activitat · Maig 2026 📊🌿 Avui, Dia Mundial del Medi Ambient, és una bona oportunitat per recordar la importància...
05/06/2026

Resum d'activitat · Maig 2026 📊🌿

Avui, Dia Mundial del Medi Ambient, és una bona oportunitat per recordar la importància de protegir la natura. Però més enllà de celebrar-la un dia a l'any, cal treballar-hi cada dia 💚

Aquest mes de maig ha estat especialment intens als Natus! Hem desenvolupat 29 activitats amb centres educatius i públic general, arribant a més de 800 alumnes i prop de 150 participants. Entre les actuacions destacades hi trobem la inauguració del Jardí de Papallones de Llagostera 🦋, la participació en projectes de seguiment de fauna i flora, activitats de ciència ciutadana 🔍, formacions especialitzades i diverses sortides per descobrir la biodiversitat del nostre territori.

Pel que fa a la defensa del territori 🌱, hem continuat treballant en l'anàlisi i redacció d'al·legacions al PLATER, el seguiment de projectes amb potencial impacte ambiental, la gestió de denúncies ciutadanes i la participació en espais de debat i incidència ambiental.

Perquè conservar la natura no és només una qüestió de celebracions o efemèrides: és educar, conèixer, participar, defensar i actuar. I això és el que intentem fer cada dia des de l'entitat 💪🌍

Gràcies a totes les persones que ho feu possible! Seguim treballant per una societat més conscient i un territori més viu 🙌

03/06/2026

🌿 Canviem de logotip, però no d'essència!

Després de 45 anys defensant el territori, estudiant la biodiversitat i fent créixer el moviment ecologista a les comarques gironines, estrenem una nova imatge🤩

Aquest canvi és molt més que una qüestió estètica. És un pas endavant per continuar fent arribar el nostre missatge cada cop més lluny, sense perdre les arrels que ens han portat fins aquí💚

Gràcies per formar part d'aquest camí. Seguim treballant per la defensa del territori i la conservació de la natura.

Volem aprofitar aquest moment per agrair la feina de Q**m Paredes, que va dissenyar el nostre anterior logotip, que ens ha acompanyat durant tants anys i ha format part de la nostra història. I també donar les gràcies a l'Abril Secchi per ajudar-nos a construir aquesta nova imatge que ens acompanyarà en aquesta nova etapa🌱

✨ Benvinguda, nova imatge. Seguim sent els mateixos Natus.

Ja tenim aquí l’agenda del mes de maig 2026! Activitats, trobades i propostes per seguir defensant el territori, conserv...
01/06/2026

Ja tenim aquí l’agenda del mes de maig 2026! Activitats, trobades i propostes per seguir defensant el territori, conservant la biodiversitat i incidint en la transició ecosocial. Quan la natura es mou, nosaltres també! ⬇️

🟢 03/06: Club de lectura

🟢 05/06: Vespre de ratpenats

🟢 07/06: Geologia de Castell

🟢 10/06: Tertúlia sobre menstruació sostenible

🟢 15/06: Assemblea oberta

Us interessa alguna de les activitats? Guardeu-vos la data i apunteu-vos-hi! 📅

➡️ Estigueu atents/es, anirem actualitzant el contigut i donant més informació.

#2026

📚 LLEGIM ECOLOGISME · Maig 2026I si viure millor no volgués dir tenir més?🌍 A favor del decreixement, de Giorgos Kallis,...
29/05/2026

📚 LLEGIM ECOLOGISME · Maig 2026

I si viure millor no volgués dir tenir més?

🌍 A favor del decreixement, de Giorgos Kallis, qüestiona una de les grans obsessions del nostre temps: el creixement econòmic infinit.

Vivim en una societat que ens repeteix constantment que créixer és avançar. Però… qui en surt realment beneficiat? I quin cost social i ecològic estem pagant?

💭 Amb una mirada clara i provocadora, aquest llibre defensa el decreixement com una alternativa per viure bé amb menys, posant al centre el benestar, l’equitat i la sostenibilitat.

✨ Una invitació a repensar les prioritats col·lectives i a imaginar societats que no mesurin l’èxit pel PIB, sinó per la salut de les persones i del planeta.

📚 Icaria Editorial ()

👉 Què passaria si deixéssim de créixer per començar a cuidar?
📖 Seguim llegint: cada mes, un llibre més.

🌙🐸 Divendres passat vam sortir a descobrir el fascinant món dels amfibis i els rèptils!Entre lots, els camins de Sant Da...
28/05/2026

🌙🐸 Divendres passat vam sortir a descobrir el fascinant món dels amfibis i els rèptils!

Entre lots, els camins de Sant Daniel i molta curiositat, vam poder observar diverses espècies i aprendre més sobre la seva ecologia i la importància de conservar els hàbitats on viuen💧🌱

Durant la sortida vam veure:
🐍 Serp de ferradura (Hemorrhois hippocrepis)
🐍 Serp verda (Malpolon monspessulanus)
🦎 Lludrió llistat (Chalcides striatus)
🦎 Dragó comú (Tarentola mauretanica)
🐸 Reineta (Hyla meridionalis)
🐸 Granota pintada (Discoglossus pictus)
🦎 Tritó verd (Triturus marmoratus)

Gràcies a totes les persones que vau venir i vau compartir aquesta estona amb nosaltres i al per compartir el teu coneixement un cop més! 💚

Esperem que ara, cada cop que sentiu un raucar a la nit, el mireu amb uns altres ulls 😉

Dirección

Passeig De La Devesa, 41
Girona
17007

Horario de Apertura

Lunes 08:00 - 13:00
15:00 - 19:00
Martes 09:00 - 13:00
Miércoles 09:00 - 13:00
Jueves 09:00 - 13:00
Viernes 09:00 - 13:00

Notificaciones

Sé el primero en enterarse y déjanos enviarle un correo electrónico cuando Associació de Naturalistes de Girona publique noticias y promociones. Su dirección de correo electrónico no se utilizará para ningún otro fin, y puede darse de baja en cualquier momento.

Compartir